X

מדוע פסיכולוגים אוהבים את חדר השינה של ג'ניפר אניסטון

כשמדובר בעיצוב חדר השינה, ג'ניפר אניסטון יודעת בדיוק איך להפוך אותו למפלט של רוגע • השילוב של גוונים ניטרליים וחומרים טבעיים לא רק יוצר חלל אלגנטי ומרשים, אלא גם מקדמם שינה עמוקה • זו אינה רק סוגיית עיצוב - פסיכולוגים מחזקים את הגישה של השחקנית האהובה, המשלבת אסתטיקה עם הבנה מעמיקה של הנפש

ג'ניפר אניסטון. צילום: EPA

מכל החללים בבית, בחירת הצבעים שלנו היא המשמעותית ביותר בחדר השינה – עובדה שהייתה ברורה לג'ניפר אניסטון שבחרה בפלטה מושלמת. השחקנית העסוקה והאהובה, ידועה בהקפדה ומודעות ל-wellness בחייה מלאי העשייה. אותה גישה הנחתה אותה בעיצוב ביתה בבל אייר, קליפורניה. הבית בעיצוב הל לוויט, אדריכל ומעצב פנים אמריקאי שהתמחה בעיצוב בתים יוקרה בקליפורניה במהלך שנות ה-60 וה-70 ונודע בסגנון מודרני המדגיש מרחבים פתוחים, חיבור חלק בין פנים וחוץ, וקווים נקיים ומינימליסטיים. 

זוכת האמי וגלובוס הזהב הפכה את חדר השינה לכלי ליצירת אווירה מרגיעה שתומכת בשינה איכותית. היא עושה זאת על ידי שילוב אלמנטים כמו גב מיטה מרופד בצבע קרם, מצעים בגוונים ניטרליים ונגיעות של עץ טבעי, המעניקים יחד תחושה של חמימות ונינוחות. שילוב העיצוב הזה אינו מקרי, ומבוסס על תפיסה פסיכולוגית המודעת להשפעת הסביבה הפיזית על איכות השינה ועל בריאות הנפש. 

עיצוב חדר השינה לשינה טובה יותר

המרכיבים העיצוביים שאניסטון בחרה בסיוע המעצב המועדף על ידי הסלבריטאים, סטיבן שאדלי, יצרו מקום מפלט ניטרלי התורם לאווירה מרגיעה המקדמת שינה איכותית. בהתחשב באורח החיים הקדחתני שלה, לא מפתיע שהיא עיצבה חלל מתוך מחשבה על רגיעה, ובחירות הצבעים המרגיעות שלה חיוניות להצלחה, כפי שמסבירים פסיכולוגים.

על פי מחקרים רבים, לסביבה הפיזית בה אנו ישנים יש השפעה משמעותית על איכות השינה והבריאות הכללית שלנו. מצעים ניטרליים, כמו קרם או לבן, יכולים לסייע בהרגעה, ליצור תחושה של ניקיון ורוגע, ולהקל על ההירדמות. בנוסף, גב מיטה מרופד בבד רך בצבע ניטרלי מעניק תמיכה לגוף ותחושה של חמימות וביטחון.

מעצבי פנים ופסיכולוגים מאמינים כי גוונים ניטרליים וטבעיים בחדר השינה מסייעים להרגיע את מערכת העצבים ומפחיתים את רמות הלחץ. במחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Physiological Anthropology" נמצא כי חשיפה לגוונים טבעיים כמו עץ, ירוק וקרם משפיעה על תחושות הרוגע ומשפרת את איכות השינה. בנוסף, שילוב אלמנטים כמו עץ טבעי יוצר תחושת קרבה לטבע ומעניק אווירה חמה ונעימה לחדר השינה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

חשיבות הסביבה המפחיתה סטרס

הרעיון המרכזי בעיצוב חדר השינה כמו של אניסטון הוא לשמור על סביבה המפחיתה סטרס. תחושת ביטחון ורוגע לפני השינה היא מרכיב חשוב לשיפור איכות השינה, והצבעים, החומרים והמרקמים בחדר יכולים לתרום לכך רבות. על פי מחקרים מתחום הפסיכולוגיה, חדרים המעוצבים באופן מינימליסטי ובגוונים ניטרליים יכולים לסייע למוח לעבור בקלות ממצב ערות למצב רוגע ושינה.

מאמר נוסף שפורסם ב-Cleveland Clinic מתייחס לחשיבות של חומרים רכים ונעימים כמו כותנה ופשתן למצעים, שיכולים לעזור להפחתת הסטרס והגברת תחושת הנוחות לפני השינה. חומרים אלו נחשבים נושמים, כך שהם מסייעים בוויסות חום הגוף במהלך הלילה. בנוסף, המאמר ממליץ על שימוש בריחות טבעיים ועדינים, כמו לבנדר או קמומיל, שמרגיעים את מערכת העצבים ומקדמים הירדמות קלה יותר.

שילוב מרכיבים טבעיים לעיצוב מרגיע

מעבר לשימוש בצבעים ניטרליים, שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ ואבן יכול לסייע ביצירת תחושה של קרבה לטבע, מה שמסייע בהורדת רמות הלחץ ובהרגעה. חומרים אלו מעוררים תחושות של פשטות, חום וביטחון. המראה הכפרי והנעים שמשתלב בעיצוב חדר השינה מעודד אווירה שלווה ותומכת בשינה איכותית ומשקמת.

מחקר נוסף שפורסם ב-"Frontiers in Psychology" מצא כי חשיפה לחומרים טבעיים וצמחייה בתוך חדר השינה יכולה לשפר את התחושות החיוביות ולהפחית את רמות המתח הנפשי. המגע עם עץ טבעי, נגיעות צמחיות ואפילו תמונות של נופים טבעיים יכולים לסייע למוח להתחבר לאווירה מרגיעה ולהרגשה של יציבות וביטחון.

סקירת עמוד האינסטגרם של המעצב מגלה עוד פינות חמד בביתה של אניסטון שעוצבו על בסיס אותם רעיונות:

חדר משפחה הכולל מושב-ערסל תלוי מותאם אישית וצופה אל הנוף

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

בר שגולף בקיר אצל ותאורה מעוצבת באמצעות זכוכית תעשייתית מצויה:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

פסל ברונזה סיני מהמאה ה-16 שאניסטון והמעצב שלה מצאו לפני שנים וכינו 'המלומד'. הוא עיטר בתי עבר והווה של השחקנית:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

הבריכה הנשקפת מחדר השינה בבית בל אייר של אניסטון בקליפורניה:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

"חדר האיפור" של אניסטון בסגנון גלאם שנות ה-70 עם כיור אוניקס מואר מבפנים: 

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

"ג'ן רצתה שולחן ביליארד במטבח", אז המעצב שלה מצא עבורה באיביי שולחן וינטג' מ-1905 שהפך להיות ה-אטרקציה במטבח שלה:

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Stephen Shadley (@stephenshadley)

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו על ידי ChatGPT:

  • Homes & Gardens - על בחירות העיצוב של ג'ניפר אניסטון לשינה איכותית.
  • Journal of Physiological Anthropology - מחקר על השפעת הצבעים והטבע על השינה.
  • Cleveland Clinic - כתבה על חשיבות הסביבה לחוויית שינה טובה יותר.
  • Frontiers in Psychology - מחקר על השפעת מרכיבים טבעיים על מצב הרוח ורמות המתח.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר