X

7 הרגלים שמקצרים את חיי המדיח שלכם

מדיח הכלים הוא ללא ספק הכוכב הנסתר של המטבח – עושה את העבודה השחורה בלי להתלונן. אבל לפעמים, בלי לשים לב, אנחנו מקצרים את חייו במו ידינו. כך הרגלים יומיומיים מזיקים למדיח שלכם, ומה לעשות במקום

עומס יתר במדיח הכלים . צילום: המחשה - אידאוגרם

מדיחי כלים הם כלי עזר חשוב במטבח המודרני, וכשהם מתפקדים בצורה תקינה, הם יכולים לשרת אותנו לאורך שנים רבות. עם זאת, קיימים הרגלים ומעשים שעלולים לקצר את חיי המדיח באופן משמעותי. אז מהן הדרכים שבהן אתם עלולים לקצר את חיי המדיח שלכם, ואיך ניתן להימנע מהן?

הכנסת כלים עם שאריות מזון רבות

אמנם מדיח הכלים יכול להתמודד עם לכלוך קל, אך הכנסת כלים עם שאריות מזון רבות עלולה לגרום לסתימות ולגרום לבלאי של המדיח. חשוב להסיר שאריות מזון גדולות מהכלים לפני הכנסתן למדיח, על מנת להגן על המערכת הפנימית של המדיח ולהאריך את חייו. 

שימוש יתר בחומרי ניקוי

הרצון שכלי המטבח יצאו מבריקים מובן, אך שימוש יתר בחומרי ניקוי יכול לגרום לנזק למדיח לאורך זמן. הצטברות של חומרי ניקוי עלולה לסתום את המסננים והמשאבה, ולהקשות על ניקוי הכלים. חשוב לשים לב לכמויות המומלצות על ידי היצרן ולוודא שמקפידים על שימוש מדויק של חומרי הניקוי. 

הצטברות של חומרי ניקוי עלולה לסתום את המסננים והמשאבה, ולהקשות על ניקוי הכלים,

אי ניקוי פילטרים וסינון

הפילטרים במדיח אמונים על סינון שאריות המזון והלכלוך מתוך המים החוזרים לשטיפת הכלים. כשאלה אינם נקיים, המדיח עלול לתפקד בצורה לא מיטבית. מומלץ לנקות את הפילטרים מדי שבועיים, או בהתאם להוראות היצרן, על מנת להבטיח תפקוד תקין ויעיל של המדיח. 

עומס יתר במדיח

מילוי יתר של המדיח עלול לגרום לכך שהמים וחומרי הניקוי לא יגיעו לכל הכלים, ובכך יישארו כתמים או לכלוך. בנוסף, עומס יתר יכול להעמיס על רכיבי המדיח, במיוחד על המשאבה והמנוע, ולגרום לבלאי מוקדם. מומלץ להקפיד על עומס סביר במדיח ולוודא שהכלים מסודרים בצורה שאינה חוסמת את התזת המים.

שימוש בתוכניות שטיפה לא מתאימות

מדיחי הכלים המודרניים מצוידים במגוון תוכניות שטיפה, וחשוב לבחור את התוכנית המתאימה לכל סוגי הכלים. למשל, כלי זכוכית עדינים דורשים תוכנית עדינה יותר, בעוד לכלים שומניים ומלוכלכים במיוחד מומלץ לבחור בתוכנית בעלת טמפרטורה גבוהה. שימוש לא מתאים בתוכניות עלול לגרום לבלאי מיותר של המדיח ושל הכלים עצמם.

לכלי זכוכית עדינים ולסירים שמנוניים יש תכניות מתאימות; עשו בהם שימוש, צילום: המחשה - אידאוגרם

התעלמות מתחזוקה שוטפת

מעבר לניקוי הפילטרים, ישנם חלקים נוספים במדיח הזקוקים לניקוי, כמו הזרועות המרססות, שפתחיהן עלולות להיסתם עם הזמן. בנוסף, מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי ייעודיים למדיח המנקים את פנים המכשיר. תחזוקה שוטפת תשמור על המדיח ותמנע היווצרות של עובש, אבנית וריחות לא נעימים.

אי שימוש במדיח לתקופות ממושכות

כאשר המדיח אינו בשימוש תקופות ארוכות, ישנה סבירות להצטברות של אבנית, לכלוך וריחות לא נעימים. חשוב להפעיל את המדיח גם אם אין הרבה כלים, ולו רק כדי לשמור על פעילות המערכת ועל רכיבי המדיח תקינים לאורך זמן.

בהכנת הכתבה שימשו מקורות אלו אשר נמצאו בסיוע ChatGPT:

  • "7 Ways You’re Shortening The Life Of Your Dishwasher" - Southern Living, 2024
  • "How to Clean a Dishwasher Filter" - Better Homes & Gardens, 2021
  • "How to Make Your Dishwasher Last Longer" - Consumer Reports, 2022
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר