X

8 מיתוסים על ירידה במשקל שכדאי להיפטר מהם מיידית

ירידה במשקל נראית פשוטה בתיאוריה: לאכול פחות, לזוז יותר. אך במציאות היא עשויה להיות מאתגרת ומורכבת. הדיאטות המתחלפות והמומחים שמספקים עצות בכל פינה, מקשים עלינו לדעת מה באמת נכון. אבל יש כמה תפיסות שהן לא יותר ממיתוסים. אז תשמחו לדעת שאפשר לאכול לחם ואורז, אין חובה באימוני קרדיו מקפיצי דופק, ועוד

יש צורך בכוח רצון, אך להצלחה לטווח ארוך יש צורך באימוץ אורח חיים נכון  . צילום: freepik

עם כל כך הרבה מידע מבלבל, קשה לפעמים להבחין בין עובדות למיתוסים, וזה נכון גם לגבי ירידה במשקל. אבל תשמחו לדעת שיש כמה תפיסות נפוצות שהן לא יותר ממיתוסים. לדוגמה, ניתן לאכול לחם ואורז כחלק מתזונה מאוזנת, אין חובה לקחת חלק באימוני קרדיו מקפיצי דופק כדי לראות תוצאות, ואפשר ליהנות מהמאכלים האהובים עליכם ועדיין להשיג את מטרות המשקל שלכם. בואו נפריך את המיתוסים ונגלה את האמת שמאחוריהם: 

ירידה במשקל תלויה אך ורק בכוח רצון

אם אתם מסתמכים אך ורק על כוח הרצון שלכם כדי לרדת במשקל, סביר להניח שתתקלו בקשיים רבים. הסביבה והגוף שלנו מתנגדים לשינויים שאנחנו מנסים לבצע כדי לרדת במשקל. אמנם יש צורך בכוח רצון כדי להתחיל, אך לשם הצלחה לטווח ארוך יש לעבוד על הרגלים ולשנות את אורח החיים. פעמים רבות, נדרש גם סיוע חיצוני כמו ייעוץ תזונתי או תמיכה רפואית.

יש להימנע מפחמימות כדי לרדת במשקל

המיתוס הזה מבוסס על הרעיון שפחמימות גורמות לשחרור אינסולין, הורמון המאפשר אגירת שומן. אך בפועל, ירידה במשקל מתרחשת כשאנו נמצאים בגירעון קלורי בר קיימא, כלומר אוכלים פחות קלוריות ממה שאנחנו שורפים. ניתן בהחלט לרדת במשקל תוך אכילת פחמימות, כולל לחם, פסטה ואורז, כל עוד כמות הקלוריות היומית נשמרת בגדר סבירה.

אין בעיה. אורז , צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

יש צורך באימונים קשים כדי לרדת במשקל

הרבה אנשים חושבים שכדי לרדת במשקל, יש צורך באימונים קשים ומאומצים. אך האמת היא שהאימון הפורמלי מהווה חלק קטן מאוד מהשריפת קלוריות יומית שלנו. להסתמך אך ורק על אימונים קשים עלול להוביל לאכזבה ולפגיעה במוטיבציה. חשוב להמשיך להתאמן למען הבריאות הכללית ולחיטוב הגוף, אך יש לשנות את הציפיות ולהבין שהמפתח הוא שילוב של תזונה מאוזנת ואורח חיים פעיל.

המפתח הוא שילוב של תזונה ואורח חיים, לא אימונים נוסח נבחרת ההתעמלות האומנותית , צילום: אורן אהרוני

אכילה בלילה גורמת לעלייה במשקל

מיתוס זה נובע מהרעיון שצריכת קלוריות בלילה גורמת לאגירת שומן. בפועל, ירידה במשקל תלויה בצריכת הקלוריות היומית הכוללת, ולא בזמן הצריכה. אם האכילה הלילית גורמת לעודף קלורי, אז זה מה שיכול להפריע לירידה במשקל. אך אם שומרים על כמות הקלוריות היומית בגבולות הנכונים, אכילה בלילה אינה מהווה בעיה.

לזמן הצריכה אין השפעה, אלא לצריכת הקלוריות היומית , צילום: מערכת feedy באמצעות ChatGPT Image Generator

צום מוביל לירידה מהירה יותר במשקל

אנשים רבים פונים לצום בניסיון לרדת במשקל, אך אין בכך יתרון מובהק על פני שיטות אחרות. צום עשוי לעזור לאנשים מסוימים לשמור על גירעון קלורי, אך כשכמות הקלוריות היומית זהה, צום אינו מקדם ירידה מהירה יותר במשקל. כל אדם יכול לבחור את השיטה שמתאימה לו מבחינת פיזור הארוחות והקלוריות לאורך היום.

לצום אין יתרון מובהק על פני שיטות אחרות, צילום: מערכת feedy באמצעות ChatGPT DALL-E

 

קרדיו הכרחי לירידה במשקל

לקרדיו יש יתרונות בריאותיים רבים, כמו חיזוק הלב וכלי הדם, אך הוא אינו הכרחי לירידה במשקל. המשקל שלנו מושפע בעיקר מכמות האוכל שאנחנו אוכלים, ולשלוט בכמות הקלוריות הוא המפתח. קרדיו יכול להיות תוספת מועילה לשגרת החיים הבריאה, אך לא הכרחי להשגת מטרות המשקל.

אינו הכרחי. קרדיו, צילום: freepik

יש להימנע ממאכלים טעימים

ירידה במשקל אינה אומרת שצריך לוותר על המאכלים האהובים עליכם. להפך, ללמוד איך לשלב את המאכלים האהובים בתזונה שלכם יגביר את הסיכוי להתמדה ולתוצאות טובות יותר. אם תאמרו לעצמכם שאסור לכם לאכול את המאכלים האהובים, סביר להניח שתשתוקקו להם עוד יותר ותמצאו את עצמכם בסופו של דבר מתפתים לאכול מהם בכמויות גדולות. עדיף לאכול מהם במנות קטנות ובאופן מודע.

אכילה מודעת של המאכלים האהובים עליכם מגבירה את סיכויי ההצלחה לירידה במשקל , צילום: לירון אלמוג

סוכר מונע ירידה במשקל

סוכר עשוי לא להיות מזין במיוחד, אך אין צורך להימנע ממנו לחלוטין. אם צריכת הקלוריות הכוללת נמצאת במעקב ונשמרת בגדר המומלץ, אכילת מזון המכיל סוכר לא תמנע ירידה במשקל. חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת ועשירה בסיבים, ולא להרגיש אשמה על אכילת ממתקים מדי פעם.

אפשר במנות קטנות. קינוח מתוק, צילום: הילה דודאל

בהכנת הכתבה הסתייענו ב-ChatGPT.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר