X

3 המחלות השכיחות ביותר שתוכלו להידבק בהן בבריכת שחייה

בחום יולי אוגוסט הישראלי, אין כמו לטבול במי בריכה קרירים, אך חשוב לזכור כי בתוך המים יכולים להסתתר חיידקים ונגיפים מחוללי מחלות. למרות הכלור והברום שבמים, קיימות שלוש מחלות נפוצות שניתן להידבק בהן גם בבריכה הציבורית הנקייה ביותר

למרות הכימיקלים, בבריכות ציבוריות עלולים להימצא חיידקים מחוללי מחלות . צילום: freepik

אין דבר מרענן יותר מלטבול בבריכה בימים לוהטים אלו. אך עם עליית הטמפרטורות, הבריכות ופארקי המים נוטים להתמלא ביותר ויותר אנשים. למרות שהכימיקלים במים, כמו כלור וברום, משמידים רבים מהווירוסים והחיידקים, עדיין ישנם חיידקים שיכולים להימצא במים, וחשוב לדעת כיצד להימנע מהם.

מחלות הקשורות לשלשול

הגורם הנפוץ ביותר להתפרצויות מחלות הקשורות לשחייה הוא שלשול. למעשה, זו אחת הסיבות שבגללן, אם יש תאונה צואתית בבריכה, יש פרוטוקול שהמצילים ואחראי הבריכה עוקבים אחריו לפני שהם מאפשרים לאנשים לחזור למים. מיליוני חיידקים יכולים להיכנס למים כאשר מישהו עם שלשול חווה תאונה, ואנשים אחרים יכולים להידבק גם אם הם בולעים כמות קטנה של מים נגועים. חיידקים נפוצים שיכולים להימצא במים כוללים קריפטוספורידיום, נורובירוס, ג'יארדיה, שיגלה ואי-קולי. בהתאם לפתוגן, אתם עלולים לחוות שלשול, בחילה, הקאות, חום או כאבי בטן.

כיצד להימנע מהדבקה בשלשול?

כדי להימנע מהידבקות במחלות אלו, יש לוודא שהבריכה או פארק המים מטופלים באופן נכון. בריכות ציבוריות חייבות לשמור על רמת כלור תקינה ולדאוג לאיזון pH תקין במים. כמו כן, יש להקפיד על הימנעות מהכנסת צואה למים, אפילו חלקיקים קטנים שיכולים להיות על הגוף. אם אתם חשים שלשול או חוויתם שלשול לאחרונה, הימנעו משחייה לפחות שבועיים לאחר שהסימפטומים נעלמים.

אם ופעוט בבריכת שחייה | storyblocks

דלקת אוזן חיצונית (אוזן השחיין)

אוזן השחיין היא זיהום הנגרם על ידי חיידקים כאשר מי בריכה נשארים בתעלת האוזן החיצונית. כאשר המים נשארים שם זמן רב, הם שוחקים את השעווה והעור המגן ומספקים סביבה לחה לחיידקים לשגשג. זוהי מחלה נפוצה בעיקר בילדים, ואינה עוברת מאדם לאדם. הסימפטומים כוללים כאב, גירוד, אדמומיות, נפיחות ונזילת נוזלים מהאוזן.

כיצד להימנע מהדבקה באוזן השחיין?

כדי להימנע מדלקת אוזן חיצונית, מומלץ לייבש היטב את האוזניים לאחר השחייה. ניתן להשתמש במגבת כדי לנגב את האוזניים ולמשוך את תנוך האוזן בכיוונים שונים כדי לנקז את המים. שימוש באטמי אוזניים או כובע רחצה יכולים למנוע את חדירת המים לאוזן. אם אתם חווים סימפטומים של אוזן השחיין, פנו לרופא בהקדם לקבלת טיפול מתאים.

למרות הסיכונים האפשריים, שחייה היא פעילות בריאה ומרעננת, והיא תורמת רבות לבריאות הפיזית, צילום: freepik

גירויים בעיניים ופריחה בעור

כימיקלים במים עלולים לגרום לגירוי בעיניים ולפריחה בעור. גירוי יכול להתרחש כאשר כלור בבריכה מתערבב עם זיעה, שתן ולכלוך והופך לגז מגרים. גזים אלו, הנקראים כלורמינים, יכולים לגרום לעיניים אדומות ומגרדות, פריחות, גירוי באף, שיעול וחרחורים.

כיצד להימנע מגירויים בעיניים ובעור?

כדי להימנע מגירויים אלו, חשוב להתקלח לפני הכניסה למים ולהימנע מהשתנה בבריכה. השתנה, זיעה או לכלוך שמתערבבים עם כלור יוצרים כלורמינים, שגורמים לגירויים בעיניים ובעור. בנוסף, שמירה על איזון pH נכון בבריכה יכולה להפחית את הסיכון לגירויים אלו. מומלץ גם להשתמש במשקפי שחייה כדי להגן על העיניים מפני המים.

צעדים נוספים להימנעות מהדבקה

בדיקת הבריכה לפני השחייה. לפני שאתם נכנסים למים, בדקו את הבריכה. האם הניקוז נראה? הימנעות מהכנסת חיידקים למים. התקלחו לפני הכניסה למים. אם אתם שוחים עם תינוקות או ילדים קטנים, החליפו חיתולים הרחק מהבריכה והקפידו על הפסקות לשירותים. הימנעות מבליעת מים. הימנעו מבליעת המים בזמן השחייה. אם יש לכם פצע פתוח, הימנעו מכניסה למים או השתמשו בתחבושת עמידה למים כדי לכסות את הפצע. ייבוש האוזניים לאחר השחייה. ייבשו היטב את האוזניים לאחר השחייה כדי למנוע דלקת אוזן חיצונית. השתמשו במגבת ומשכו את תנוך האוזן בכיוונים שונים כדי לנקז את המים. חשבו על שימוש באטמי אוזניים או כובע רחצה.

שמרו על הניקיון, הימנעו מהכנסת חיידקים למים, בדקו את מצב הבריכה והתקלחו לפני ואחרי השחייה, צילום: storyblocks

לסיכום, למרות הסיכונים האפשריים, שחייה היא פעילות בריאה ומרעננת, והיא תורמת רבות לבריאות הפיזית והנפשית. חשוב לנקוט באמצעים פשוטים כדי להבטיח שהשחייה תהיה בטוחה ומהנה. שמרו על הניקיון, הימנעו מהכנסת חיידקים למים, בדקו את מצב הבריכה והתקלחו לפני ואחרי השחייה.

שכשוך נעים!

בהכנת הכתבה הסתייענו ב-ChatGPT.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר