X

איך לצאת מהתקיעות - להחזיר את הקריירה למסלול

כשאנחנו מרגישים שאנו זקוקים לשינוי מקצועי או פשוט רוצים להתקדם, יש כמה דברים שכדאי שנבין קודם עם עצמנו

הצעד הראשון הוא להביט רגע פנימה. צילום: wayhomestudio / freepik

בשוק העבודה הנוכחי, קל לאבד את השאיפות המקצועיות - ובסוף להרגיש תקועים או לא ממומשים. עם זאת, המפתח לחידוש המסע התעסוקתי טמון לרוב בתוכנו. עם התבוננות פנימית והתמקדות באני האותנטי שלנו, נוכל ליצור בסיס יציב לפעולה אפקטיבית ולהתקדמות משמעותית.

הצעדים הבאים יכולים להיות התחלה טובה.

להתבונן - פנימה

הצעד הראשון להחזרת הקריירה שלנו למסלול הוא התבוננות פנימית. משמעות הדבר היא הימנעות מהפיתוי להגיב לשינויים ולדרישות של העולם החיצוני. במקום זאת, עלינו לרכז את תשומת הלב שלנו בערכים, הכישורים, תחומי העניין וההעדפות שלנו. כך נוכל לבנות ביטחון ובהירות, החיוניים לביצוע בחירות קריירה מושכלות ואותנטיות.

להבין - מה הכי חשוב לנו?

כדי להבין את הרצונות והתשוקות שלנו באופן ברור, חשוב להבהיר ארבעה היבטים.

ערכים: מה הם 3-5 ערכי הליבה המובילים שלנו? הכוונה היא לאמונות בסיסיות המנחות את הפעולות וההחלטות שלנו. למשל, יצירתיות, הצלחה, עצמאות כלכלית.

מיומנויות: מה הן 5 המיומנויות שאנו הכי נהנים להשתמש בהן - ושניתן ליישם אותן בתפקידים ובתעשיות שונות? מיומנויות כמו הנעת אחרים, ביצוע עסקאות וייעוץ יכולות לספק בסיס למסלולי קריירה מגוונים.

דברים מלהיבים: מה הם 5-6 נושאים שאנחנו מתלהבים מהם ולעולם לא יימאס לנו לחקור אותם? בין אם זה תכנון עירוני, פסיכולוגיה או למידת מכונה, תחומי העניין האלה יכולים להנחות אותנו למימוש הזדמנויות קריירה.

אנשים מועדפים: מי הם האנשים שאנחנו הכי נהנים לעבוד איתם? זה יכול להיות אנשים משכילים, מהגרים, אמנים, נוער או כל קבוצה אחרת. הכרת סביבת העבודה המועדפת עלינו יכולה לעזור לנו למצוא מסגרת מקצועית מתאימה ומהנה יותר.

לדמיין - אפשרויות שונות

חשוב לקחת את הזמן לדמיין תרחישי קריירה שונים - זה יכול לפתוח את הראש להזדמנויות חדשות. במקום להיצמד למה שמוכר לנו כבר, עדיף שנחקור מקומות ומצבים שונים. זה עשוי לכלול קואופרטיב, מיזמים או קרנות. הדמיה של האפשרויות הללו יכולה לעזור לנו לראות היכן הכישורים ותחומי העניין שלנו עולים בקנה אחד עם מסלולי קריירה פוטנציאליים.

לבדוק - את הרעיונות שלנו

ברגע שיש לנו הבנה ברורה יותר של הערכים, הכישורים, תחומי העניין וסביבת העבודה המועדפת עלינו, הגיע הזמן לבדוק את הרעיונות שלנו. לשם כך עלינו לדבר עם חברים או קולגות שנמצאים גם הם בצומת דרכים. הדיונים האלה יכולים לספק משוב בעל ערך ולעזור לנו לחדד את הרעיונות שלנו. הקלטת השיחות יכולה לעזור לנו בלכידת תובנות, רגשות וניואנסים שאחרת אפשר להחמיץ.

לשאול - שאלות מפתח

כדי לחדד עוד יותר את הכיוון שאליו נרצה לפנות, כדאי לשאול את השאלות הבאות:

איזה 2-4 נושאים ספציפיים נראים לנו רלוונטיים ובעלי ערך לעתיד הנראה לעין? איך אנחנו יכולים לראות את עצמנו מעורבים בהם?

אילו מצבים יגרמו לנו לקחת סיכונים ולצאת מאזור הנוחות שלנו?

אילו מיומנויות או פעילויות אנו רוצים להמשיך ולשפר? ולמה?

כיצד נוכל להשפיע באופן משמעותי על אחרים באמצעות העבודה שלנו?

איך אנחנו מגדירים הצלחה?

לחשוב על מה שהיה - ולהפיק תובנות

להתחיל מבפנים לא אומר להתמקד רק בעצמנו. הרבה מהתובנות שלנו יגיעו ממחשבה על הבחירות שלנו ומערכות היחסים, המוצלחות ואלו שהתחרטנו עליהן. כתיבת הערות קצרות יכולה להיות מזככת - לנקות את בלבול העבר ולפנות מקום לעתיד אותנטי והרפתקני יותר.

עם התמקדות במי שאנחנו ובמה שאנחנו באמת רוצים, אנחנו יוצרים בסיס לקריירה שהיא לא רק מצליחה אלא גם מספקת. בסוף, התשובות נמצאות בעיקר בתוכנו.

הכתבה נכתבה בעזרת ChatGPT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר