X

איך לבקש העלאה בלי לעצבן את הבוס

כבר הרבה זמן שאתם דוחים את הבקשה? חוששים ממה יהיה בשיחה? כך תוכלו להתכונן כראוי - ולומר את כל הדברים הנכונים

הכינו את השטח הרבה לפני הבקשה בפועל. צילום: pressahotkey / freepik

בשוק העבודה התחרותי של היום, שלא לדבר על המצב הכלכלי, לבקש העלאה בשכר יכולה להיות משימה לא פשוטה. עובדים רבים מהססים לעשות זאת, מחשש לדחייה או משיחה מביכה עם הבוס שלהם. עם זאת, ההימנעות הזו עלולה להוביל להפסדים כספיים משמעותיים לאורך זמן. בעזרת כלי הבינה המלאכותית Claude ניסינו להבין - איך לעשות את זה נכון?

ובכן, המפתח למשא ומתן מוצלח על העלאה טמון בהכנה יסודית ותוכנית פעולה. לפני השיחה, חיוני לחקור את מדדי השכר הפנימיים והחיצוניים עבור התפקיד שלכם. המידע הזה יעזור לכם לבסס בקשה הוגנת והגיונית, המבוססת על סטנדרטים בשוק ומבנה השכר של החברה שלכם.

ההכנה צריכה לכלול גם סקירה מקיפה של התרומה שלכם למקום העבודה. ערכו רשימה של ההישגים שלכם, והדגישו כיצד העבודה שלכם השפיעה לטובה על ביצועי החברה. עם זאת, אל תפסיקו שם - חשבו גם על הפוטנציאל העתידי שלכם. פתחו תוכנית המתארת ​​את היעדים שלכם וכיצד אתם מתכוונים לתרום לחברה בשנה הקרובה. גישה כזו, הכוללת חשיבה קדימה, מדגימה את המחויבות שלכם לעבודה ויכולה לחזק משמעותית את הטענות שלכם.

תזמון הוא גורם קריטי נוסף בתהליך המשא ומתן. מומחים ממליצים לתת למנהל שלכם התראה לפני הערכת עובדים (performance reviews) על כך שאתם רוצים לדון במסלול הקריירה שלכם. זה מאפשר להם להתכונן ומראה שאתם נוקטים בגישה פרואקטיבית לפיתוח המקצועי שלכם.

כשמגיע הזמן לשיחה בפועל, התמקדו בשמירה על התנהגות חיובית ובטוחה. מסגרו את הבקשה במונחים של תועלת הדדית, ושימו דגש על כך שהמשך הצמיחה ושביעות הרצון שלכם יכולים לתרום להצלחת החברה. זה חיוני לשמור את הפוקוס של הדיון על ביצועי העבודה שלכם ולא בצרכים הפיננסיים האישיים.

מדעני התנהגות מציעים להכין את השטח למו"מ הרבה לפני הבקשה בפועל. בניית מוניטין של מישהו שיודע לעבוד טוב בצוות, שעושה בעקביות מעל ומעבר, יוצרת רושם חיובי שעשוי להשפיע על תוצאות המשא ומתן. הדגישו את האיכויות הייחודיות שלכם וכיצד הן מתיישבות עם יעדי החברה וערכיה.

אסטרטגיה יעילה נוספת היא לפנות לחוש ההגינות של המנהל שלכם. על ידי ניסוח הבקשה שלכם במונחים של שוויון - הן בתוך החברה והן בהשוואה לסטנדרטים בתעשייה - אתם מבססים טיעון משכנע שקשה לפסול.

חשוב לזכור שבקשה להעלאה בשכר היא חלק טבעי מהחיים המקצועיים. מנהלים מצפים לשיחות האלו, ורבים יהיו מוכנים להגדיל את התגמול לעובדים בעלי ערך אם תינתן להם ההזדמנות. זה רלוונטי במיוחד לקבוצות שהושפעו היסטורית מפערי שכר, כמו נשים ומיעוטים.

למרות שזה עשוי להיות מאיים, היתרונות הפוטנציאליים עולים בהרבה על אי הנוחות הזמנית. על ידי הכנה קפדנית, ביטחון והתמקדות בתועלת הדדית, תוכלו להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם. זכרו, סביר להניח שאף אחד לא יציע לכם יותר כסף מבלי שתבקשו זאת - אז אל תתנו לפחד לעצור אתכם מלנסות להשיג את מה שמגיע לכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר