אנשים טסים מכל מיני סיבות, מה שאומר שמצבי הרוח שלהם, הציפיות שלהם ואפילו המטען שלהם יהיו שונים מאוד. כך גם הבנת תפקידם, תחומי האחריות הספציפיים של הם והציפיות מדיילי אויר. הם מומחים בכל היבט של נסיעות אוויריות ויודעים כיצד להתמודד עם מגוון סיטואציות ונוסעים. למשל, נוסע במצוקה בריאותית, נוסע "מבושם כהוגן", נוסע כשיר מספיק לשבת במושב חירום, נוסע שצריך עזרה מיוחדת, וכד'. אבל לא פעם נוסעים מצפים מהם לעשות דברים שכלל אינם בתחומי אחריותם. התייחסות אליהם בכבוד והכרה במגבלותיהם הופכת את המסע של כולם לנעים יותר. בסיוע ChatGPT, להלן 13 דברים שדיילים לא אמורים לעשות למענכם:
View this post on Instagram
הם לא סבלים מעופפים:
בעוד שהדיילים יכולים להציע הכוונה ואיתור מקום אחסון פנוי, הרמת ותחיבת מזוודות גדולות לתאי האחסון עיליים או שליפתן, עלולה להוות סיכון בטיחותי ואינה חלק מתפקידם. בקשה מצוות הטיסה לשנע עבורכם תיקים ומזוודות, היא התחלה לא טובה. ולא רק שהרמת כבודת נוסעים אינה באחריות הדיילים, הם גם מקבלים הוראה מחברות התעופה לא לעשות זאת. יש חברות תעופה שלא מבטחות דיילים מפגיעות נשיאת מזוודות נוסעים.
אין להם מיקרוגל!
הם לא צריכים לחמם עבורכם דברים במיקרוגל, לא כי קשה להם ולא כי הם נהנים לראות אתכם אוכלים את הבייגל שלכם קר. לידיעתכם, אין מיקרוגל במטוסים. יש תנורים. וזה אומר שאי אפשר גם לחמם את בקבוק החלב של התינוק.
View this post on Instagram
שמרטפות אינה חלק מתיאור תפקידם:
הם ישמחו לחלק ערכות פעילות לילדים ואולי אף לענות על שאלות של קטנטנים סקרנים, אבל הם לא שמרטפים ולא מטפלים, ואין לצפות מהם קסמים במקרה של התפרצויות זעם. ההורים, כמו תמיד, אחראים בסופו של דבר להתנהגות ילדיהם בטיסה. אז יש להימנע מהירדמות או התעלמות, כי אין, כאמור, אין בייביסיטר בקרב דיילי המטוס.
הם לא מטפלים רגשיים של אף אחד:
הקשבה לתסכולים, חרדות או בעיות אישיות של הנוסעים, הם לא חלק מתיאור תפקידם. הם יציעו לא פעם אמפתיה ותמיכה, אבל הם לא הוכשרו להתמודדות עם בעיות רגשיות עמוקות. והם גם לא חברים שלכם. אין טעם לנסות לפתח שיחה גלויה רגשית עם דיילים. אתם באותה טיסה, לא בקליניקת תמיכה נפשית.
אין להם שליטה על מזג האוויר:
לקראת נחיתה הקפטן הודיע על תנאי מזג אוויר בלתי מסבירי פנים בעליל? הדיילים לא אשמים. יש להם קו ישיר לתא הטייס, אבל לא לאימא טבע. אין להם יכולת להשיב את האביב. אז אין טעם לבקש לבטל את סופות הרעמים, הברד, השלג, גשם הזלעפות, וכו'. וזה נכון גן למערבולות בזמן שיוט. שימו חגורות יפה, אל תפריעו לדיילים שגם הם אמורים להיות ישובים וחגורים באותו זמן, וחכו שיעבור. יש לזכור, תנאי מזג האוויר והמערבולות מנוהלים על ידי טייסים, שמקבלים החלטות על סמך פרוטוקולי בטיחות ומידע על מזג האוויר בזמן אמת.
אין שירותי ניקיון מטעמם:
הנוסעים אחראים לשמור על האזורים שלהם מסודרים ולהשליך את האשפה שלהם.
הם אמורים לאסוף אשפה באמצעות שקיות מכלל הנוסעים, להגיש נייר או מגבונים אם נשפך לכם קפה על המגש, וכו', אבל לא לשאוב אבק או לנקות את המטוס. יש צוותי קרקע שזהו תפקידם. בגלל זה המטוס נקי בטיסתכם חזרה.
הם לא אשפים טכנולוגיים:
הם יענו על שאלות תפעול בסיסיות ויציעו הדרכה בסיסית על מערכות הבידור במטוס, אבל לא ירחיבו עליהן באופן מעמיק. הם לא בהכרח יודעים עליהן יותר מן הנוסעים. הם גם לא ייפתרו בעיות במכשירים אלקטרוניים אישיים ולא יפתרו בעיות עם Wi-Fi. במקרה של תקלה מורכבת, תמיכה טכנית אינה תחום המומחיות שלהם. הם לא מטפלים בבעיות טכניות ולא מבצעים משימות תחזוקה.
View this post on Instagram
הם לא צוות רפואי:
בעוד דיילים מקבלים הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה ובתפעול בלוני חמצן במטוס, הם אינם מוסמכים לבצע אבחנות רפואיות. זאת הסיבה לכריזה החוזרת על עצמה שאולי שמעתם בלייב: "יש רופא במטוס"? ובדרך כלל, למרבה ההקלה יש, במיוחד אם המטוס גדול והטיסה מלאה. עניין של סטטיסטיקה. מקרי חירום רפואיים בטיסה יטופלו על ידי אנשי מקצוע רפואיים קרקעיים, מה שמצריך לעתים נחיתה לא מתוכננת לצורך חיסכון בזמן יקר.
הנפקת החזרים כספיים או פיצויים:
עשו לכם טעות בהחזר המע"מ? הבטיחו לכם פיצוי כספי בטיסה הבאה בחברה בגלל סיבה כלשהי? התיזו עליכם קולב זירו מבקבוק שניערו לפני הפתיחה ואתם סבורים שמגיע לכם החזר ניקוי יבש? הדיילים הם לא הכתובת לענייני פיצויים והחזרים. הם גם לא אמורים להתחייב או להבטיח משהו בהקשר זה. לכל היותר, הם ייתנו לכם את מספר הטלפון של שירות הלקוחות.
הם לא חלק ממחלקת אבדות ומציאות:
אל תצפו ליותר מהבעת הבנה והשתתפות בצערכם במקרה שבחרתם לשתף טראומת עבר בשל אובדן מזוודה. זה קורה כל הזמן וזה עלול לקרות לכם שוב. דיילי הטיסה מקווים ממש כמותכם שהמזוודה שלכם נחה לה בתא המטען באותו מטוס והיא תעשה את דרכה בבטחה ליעדכם, שם תתאחדו לקראת חופשה חלומית. הם לא יכולים להתחייב שהמזוודה לא נשארה בשדה התעופה או עושה את דרכה לטהרן. הם לא אחראים לאיתור כבודה אבודה.
View this post on Instagram
אין להם מה שאין:
נגמרו הכריות והשמיכות. אין יותר עיתונים ומגזינים לחלק. נגמר גם המיץ עגבניות. זה המצב. לדיילים אין סטוק סודי. אחד מהם הסביר לכם את הנקודה, אז מדוע אתם שואלים את כל האחרים בצוות?
נהלי עלייה למטוס:
העלייה למטוס (בורדינג) מנוהלת על ידי צוותי קרקע. וזה אומר, שענייני הושבה, שער, זמן העלייה למטוס, הודעות בכריזה, משקל יתר, רשימת המתנה, כן תיק יד, לא תיק יד – כל אלו באחריותם. צוותי האוויר יקבלו אתכם בדלת המטוס בשמחה, אבל באמת שהם לא יודעים מדוע הושיבו אתכם מעל הכנף, או למה לא נשאר לכם מקום לשבת באוטובוס שהסיע אתכם למטוס.
מתן מידע תיירותי מעמיק:
נוסעים עשויים לצפות מדיילים לשמש כמדריכי טיולים ולספק מידע מפורט על היעד. הם אולי היו שם לפניכם ואולי אפילו כמה פעמים, אבל הם לא בהכרח יודעים לענות על מה שמעניין ספציפית אתכם ביעד שלכם. אל תצפו לטיפים חמים או לאנקדוטות מעניינות.
View this post on Instagram
טיפ בונוס: "תודה" פשוטה עושה דרך ארוכה בהערכת העבודה הקשה והמסירות שלהם!
גילוי, הכותבת אמנם נעזרה ב-ChatGPT בהכנת הכתבה, אבל היא גם דיילת עבר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו