יחסוך לכם פקקים: המחלף שיקצר את הדרך לנתב"ג

משרדי הממשלה אישרו תקציב של מאות מיליוני שקלים לקידום הקמת מחלף נתב”ג מערב, שישמש כשער הכניסה הראשי של נמל התעופה • עלות הפרויקט כולו נאמדת בכמיליארד שקלים

שער הכניסה החדש המתוכנן בנתב”ג. צילום: ללא

משרדי הממשלה אישרו תקציב של מאות מיליוני שקלים לקידום הקמת מחלף נתב”ג מערב, שישמש כשער הכניסה הראשי לנמל התעופה בן-גוריון. המחלף החדש צפוי לחסוך לנוסעים כ-10 ק”מ בנסיעה, לקצר את הדרך לנמל התעופה מכיוון כביש ת”א-ירושלים, ולהקל על עומסי התנועה בכביש 1 בין חב”ד לבן גוריון.

עלות הפרויקט כולו נאמדת בכמיליארד שקלים, שחלקו מבוצע בימים אלה על ידי נת״י וחלקו יבוצע על ידי הרשות במכרז שיפורסם בימים הקרובים.

מחלף נתב"ג מערב ישמש כשער הכניסה הראשי לנמל התעופה בן-גוריון, צילום: ללא

נכון להיום, הנוסעים המגיעים לנתב”ג מכיוון כביש ת”א-ירושלים, נדרשים לעקוף את נמל התעופה מזרחה ולבצע סיבוב ארוך של כ-10 ק”מ עד לכניסה הקיימת. המחלף החדש צפוי לקצר את הדרך ולהכין את נתב”ג לגידול בהיקף התנועה הצפוי בשנים הקרובות.

על פי ההערכות, בשנת 2030 צפויים לעבור בנמל התעופה כ-30 מיליון נוסעים. המחלף החדש יאפשר להתמודד עם הגידול בתנועת הנוסעים ולייעל את תהליכי הכניסה והיציאה מהשדה.

בשנת 2030 צפויים לעבור בנתב"ג כ-30 מיליון נוסעים, צילום: ללא

ההחלטה על הקמת המחלף התקבלה עוד בשלבי הקמת טרמינל 3, אך נדחתה בעקבות התנגדויות מצד יישובי הסביבה. בשנת 2018 נערכה בדיקת כדאיות כלכלית שהוכיחה כי הפרויקט מוצדק. בנובמבר 2022 החלו העבודות הראשוניות, והשלב השני יוצא לדרך כעת.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "מחלף הכניסה החדש לנתב”ג הוא צעד משמעותי בקידום תשתיות התחבורה בישראל. המחלף יקצר את זמני ההגעה, יקל על עומסי התנועה וישדרג את חוויית הנסיעה של מיליוני נוסעים בשנה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר