מזוודות (אילוסטרציה). צילום: משה שי

המדריך המלא: גודל המזוודות שמותר לכם לקחת בחינם בטיסות לואוקוסט ובחברות הישראליות

ישראלים רבים טסים עם חברות לואוקוסט, שבמהלך השנים שינו את הנחיות גודל הכבודה איתה מותר לטוס ללא עלות נוספת • החלטנו לעשות סדר - ולהכין מדריך מקיף המסביר מה גודל הכבודה שמותר לכם לקחת איתכם למטוס בכרטיס הבסיסי

[object Object]

חברות הלואוקוסט חזרו ברובן לישראל ובקרוב, אם לא יהיו שינויים, אמורה להצטרף גם איזיג'ט שכבר חזרה לישראל מתחילת המלחמה, אך ביטלה שוב ב-14 באפריל עם המתקפה האיראנית וצפויה לחזור בחודש אוקטובר. וויז אייר וריינאייר פועלות בישראל ושלושתן יחד מהוות את עיקר הפעילות של חברות הלואוקוסט בישראל.

בעקבות העובדה שישראלים רבים טסים עם אותן חברות לואוקוסט, הכנו לכם מדריך – מה גודל הכבודה שמותר לכם לקחת איתכם למטוס בכרטיס הבסיסי וללא תוספת תשלום.

תיק גב וטרולי, צילום: GettyImages

נתחיל עם חברת הלואוקוסט ההונגרית וויז אייר, שמפעילה טיסות ישירות מישראל ליעדים רבים ברחבי אירופה ולאבו דאבי. הכרטיס הבסיסי של וויז אייר כולל תיק קטן בגודל של ‎20X30X40 סנטימטרים. בהגדרה באתר שלהם נכתב: "חייב להתאים מתחת למושב שלפניך, יכול להיות תיק למחשב נייד, תיק יד של נשים או תרמיל גב קטן". התיק חייב להיות במשקל של עד עשרה קילוגרם. אם תרצו להוסיף טרולי בגודל ‎55X40X23 סנטימטרים, תצטרכו לשלם עבורו.

חברת תעופה נוספת שחזרה לישראל לפני כמעט חודשיים היא ריינאייר האירית שמפעילה טיסות ישירות מישראל לשבעה יעדים ברחבי אירופה. גודל התיק החינמי שמאפשרת ריינאייר הוא אפילו קטן יותר מזה של וויז אייר ומידותיו הן ‎20X25X40 סנטימטרים. גם במקרה הזה, התיק חייב להתאים למרווח שנמצא מתחת לכסא שלפניכם.

התיק החינמי שמאפשרת ריינאייר קטן מזה של וויז אייר, צילום: איי.פי.

חברת לואוקוסט משמעותית מאוד שעדיין לא חזרה לישראל מאז המתקפה האיראנית כאמור היא איזיג'ט. החברה צפויה לחזור לארץ בחודש אוקטובר ויש מי שכבר מזמינים טיסות, בתקווה שלא יהיו שינויים בהחלטת החברה הבריטית. איזיג'ט מציעה את התיק הגדול ביותר במסגרת הכרטיס הבסיסי וללא תוספת תשלום ומידותיו הן ‎45X36X20 סנטימטרים. גם כאן, מדובר בתיק שצריך להיכנס מתחת למושב שלפניכם והמשקל המקסימלי שלו צריך להיות עד 15 קילוגרם.

בחלק מחברות התעופה, ישנן חברויות מועדון שמאפשרות להוזיל את עלויות הכבודה הנוספת, במידה שתצטרכו כזאת, אך חשוב לבדוק אם ההצטרפות משתלמת בהתאם לתדירות הטיסות השנתית שלכם. בנוסף, ניתן לנסות להזמין כבודה במוקד הטלפוני, בחלק מהחברות ניתנות הצעות זולות יותר לעיתים. חשוב להדגיש כי בחלק מהמקרים, תוספת כבודה בנמל התעופה תהיה יקרה יותר מאשר תוספת כבודה שנעשתה מראש וחשוב לבדוק את הנושא לקראת הטיסה שלכם. על פי הדיווח באתר הדיילי מייל הבריטי, חברות הלואוקוסט וויז אייר, ריינאייר ואיזיג'ט הקטינו את גודל הכבודה המותרת ללא תוספת תשלום, בכ-50 אחוזים במהלך שש השנים האחרונות.

חברות הלואוקוסט הקטינו את גודל הכבודה המותרת, צילום: Getty Images

חברות התעופה הישראליות

בישראייר ובארקיע שינו לאחרונה את מדיניות הכבודה וכרטיס הטיסה הבסיסי לא כולל טרולי. בשתי החברות, גודל התיק שניתן לקחת בכרטיס הבסיסי זהה ומידותיו הן: ‎20X30X40 סנטימטרים, ממש כמו בחברות הלואוקוסט. במידה שתרצו להוסיף כבודה, תצטרכו לשלם ובחברות ממליצים לעשות את זה מראש, במטרה להימנע ממחיר גבוה יותר בנמל התעופה.

באל על, כרטיס הטיסה הבסיסי (לייט), כולל טרולי במשקל של עד שמונה קילוגרם ותיק גב קטן בנוסף. מידותיו של הטרולי צריכות להיות עד ‎25X45X56 סנטימטרים ומידותיו של תיק הגב צריכות להיות עד ‎18X38X30 סנטימטרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו