ריינאייר, ענקית התעופה האירית, הייתה מהראשונות לחזור לישראל במהלך תקופת המלחמה ופעלה כאן כחודש שלם. לאחר משא ומתן שהתנהל מול רשות שדות התעופה, החליטו בריינאייר לעזוב את ישראל וזאת לאחר שברשות שדות התעופה לא הסכימו להפחית להם את דמי מסי הנמל ולהשוות אותם לסכום ששילמו לפני תקופת המלחמה, כאשר פעלו בטרמינל 1.
חברת התעופה האירית החליטה לבטל את כל טיסותיה לישראל ומישראל לחודשים מרץ ואפריל. בהמשך, חשפנו כאן את הסיבה לביטול הטיסות שהיא כאמור עניין גובה מסי הנמל. בהמשך, בעקבות הפרסום בישראל היום, הודיעו במשרד התחבורה שיפעלו להפחית את גובה מסי הנמל כדי להחזיר את ריינאייר לישראל.
עד כה, עברו כמה שבועות ובמשרד התחבורה עדיין לא השלימו את המהלך, מה שגרם לריינאייר לבטל היום טיסות רבות מישראל ליעדים שונים וביניהם בודפשט, וינה ויעדים נוספים.
ישראלים רבים קיבלו את הודעת הביטול עבור טיסותיהם שהוזמנו לחודש מאי, אך בחברה השאירו טיסות פתוחות במערכת ההזמנות שלהם מישראל לכמה יעדים וביניהם: רומא, בוקרשט, מלטה, פוזנן, קרקוב ומרסיי.
גם הטיסות ליעדים הללו עדיין לא בטוחות, בריינאייר לא פרסמו הודעה רשמית לגבי הפעלתן וקיימת אפשרות שיהיו שינויים גם לגביהן בהמשך.
גם בחברת וויז אייר שחזרה ביום שישי האחרון לישראל, הודיעו כי מחירי הטיסות מישראל יעלו וזאת בעקבות התשלום הגבוה שהם מוכרחים לשלם בעקבות סגירת טרמינל 1 והעובדה שהם מחויבים לפעול מטרמינל 3 ולשלם מסי נמל גבוהים לעומת אלו ששילמו עד תחילת המלחמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו