עשרות חברות תעופה כבר חזרו לישראל, אך מה שמשותף לרובן הגדול הוא המרחק מישראל. לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, טארום, אג'יאן, פליי דובאי וחברות תעופה רבות נוספות, טסות לישראל מיעדים קרובים יחסית. אז למה חברות התעופה שמגיעות מיעדים רחוקים לא חוזרות לטוס מישראל?
חברות התעופה האמריקניות והבריטיות, כמו גם החברה הקנדית ואף ההונג קונגית, דוחות שוב ושוב את החזרה לישראל, יחד עם חברות נוספות. לאחרונה, חלקן החליטו שהן לא חוזרות לישראל במהלך החודשים הקרובים ואפילו עד החודשים ספטמבר ואוקטובר.
הסיבה לדחיות של חברות התעופה שמגיעות מרחוק מגיעה בעקבות העובדה שעל פי חוק, בגלל משך הזמן הארוך של הטיסה, הצוותים צריכים להישאר בארץ אחרי הנחיתה לפחות לילה אחד של מנוחה, ורק לאחר מכן הם יכולים לבצע משמרת נוספת על המטוס בדרך חזרה למדינה שממנה הגיעו.
המצב שנוצר, שבו צוותים זרים צריכים לישון בישראל בזמן מלחמה, גורם לאנשי צוות רבים לסרב להישאר בארץ. כך נוצרה סיטואציה שבה חברות התעופה שהיו מגיעות מיעדים רחוקים, נתקלות בקושי לגייס צוותים שיסכימו להישאר בארץ.
חברת התעופה בריטיש איירווייז, שצפויה לחזור לארץ ב-1 באפריל, פתרה את הבעיה הזו. בכל אחת מהטיסות שלה מלונדון לישראל, המטוס יעצור בקפריסין, הצוותים יתחלפו - וכך בעצם הצוותים החדשים יוכלו להמשיך לעבוד גם בטיסה חזרה מישראל ללונדון.
גורם לעליית מחירי הכרטיסים
הפתרון של בריטיש איירווייז לא אופטימלי להרבה חברות תעופה, כאשר האמריקניות יתקשו לעשות דבר כזה בקפריסין בגלל ענייני הסכמי תעופה, קיבולת של נמלי התעופה באי וסיבות נוספות. אפשרויות דומות הן עצירה באתונה או בנמלי תעופה קרובים אחרים, אך חשוב לזכור שבסופו של דבר זה מאריך את הדרך, מסרבל את התהליך והופך את הטיסה ליקרה ומורכבת, כך שחברות תעופה רבות שמגיעות מרחוק, בוחרות בשלב זה לדחות את ההגעה לישראל שוב ושוב, חלקן כאמור לשבעה חודשים ויותר, עד שהמצב בישראל יירגע והצוותים יסכימו לישון בארץ.
תחקיר המחדל בכפר עזה: הקיבוץ נכבש בתוך שעה, לוחמים פצועים פונו לפני אזרחים
גורמים ישראלים ל"ניו יורק טיימס": חמאס יסרב לשחרר את מרבית החטופים ללא סיום המלחמה
פרסומת | יכולים על דור ה-Z?
דיווח ערבי: "השיחות על הפסקת האש בעזה עומדות בפני סיבוכים הולכים וגוברים"
חשש מחזית נוספת: בעקבות התגברות האיומים מירדן - שר הביטחון ייפגש עם ראשי המועצות
מכיוון שחברות תעופה מעטות בלבד מפעילות טיסות ישירות ליעדים כמו ארה"ב, לדוגמה, נוצר מצב של ביקושים גבוהים לצד היצע מצומצם מאוד, כאשר במצב הזה רק אל על מפעילה טיסות ישירות. אחד הפרמטרים העיקריים לתמחור כרטיס טיסה הוא היצע וביקוש, אך כאשר ההיצע גבוה והביקוש מצומצם, מחירי הטיסות עולים. היעדר התחרות בשל הפסקת פעילות החברות הזרות בישראל בולטת גם בקווים נוספים כמו לונדון, מדריד, ברצלונה, ניו יורק, מיאמי ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו