אחרי 15 שנים שבהן חברות תעופה ישראליות הונחו לא לטוס לטורקיה, אל על פנתה למל״ל (המטה לביטחון לאומי) ולגורמים נוספים שמעורבים בנושא, בבקשה לאפשר לה לטוס ליעדים שונים במדינה.
טורקיה נחשבת ליעד המוביל ברשימת היעדים אליהם טסים ישראלים בשבועות האחרונים. בכל יום בתקופה האחרונה ישנן כמעט 20 טיסות יומיות של חברות התעופה הטורקיות בקווים שבין נתב"ג ליעדים השונים בטורקיה. גורמים בכירים באל על עובדים מול גורמים מדיניים כדי לקדם את המהלך.
במקביל לניסיונות לקדם את הטיסות הישירות של חברות התעופה הישראליות לטורקיה, באל על מנסים לקדם את פתיחת האפשרות לטוס מעל סעודיה וזאת בשל הפתיחה של יעדים שונים באוסטרליה ובאסיה ובהם תאילנד, הפיליפינים, הודו, ובקרוב גם יפן, הונג קונג ואולי בהמשך גם סין.
בחברה מדגישים את נושא חוסר השוויון והקשיים להתמודד עם התחרות מול החברות שיכולות לטוס מעל סעודיה ולטורקיה ומנסים להתמודד עם הנושא מול גורמים מדיניים שונים בישראל ובמדינות אחרות.
לקראת המיזוג עם ארקיע, באל על ממתינים בשלב זה לאישורים מהרשות לתחרות וזאת במטרה להפוך את אל על לחברה שמציעה שירותי תיירות במקביל לשירותי תעופה, מה שאמור להרחיב באופן משמעותי את השירותים של החברה.
בנוסף, באל על דיווחו על מכירות בגובה של 247 מיליון דולר בחודש מרץ 2022 לעומת 215 מיליון באותו החודש בשנת 2019. החברה מדווחת על מגמה דומה גם בחודשים אפריל ומאי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו