"השוטרים מחפים על עצמם": היעלמות הישראלי ובת זוגו בפיליפינים - חבריהם החליטו לפתוח בחקירה עצמאית

יצחק כהן הלווה סכום גבוה למקומי אשר לא הצליח לעזור לו, והציע לו שטח אדמה במקום • כאשר יצחק וזוגתו ג'נווה, מלכת יופי לשעבר בפיליפינים הלכו לבדוק את השטח המדובר, הופסקה התקשורת עימם • הסיפור מסתבך כאשר מתברר שאותו מקומי שהציע ליצחק כסף, הוא נוכל שמחובר לשוטרים מושחתים

ישראלי ובת זוגו נעלמו בפיליפינים ורכבם נמצא ליד המקום שרוף לחלוטין // באדיבות המשפחה

בלעה אותם האדמה: יצחק כהן (37) וארוסתו ג'נווה לופז (27) התגוררו בפיליפינים וביום שבת האחרון נעלמו לחלוטין. בשבת האחרונה קיבל נתי כהן, אחיו של יצחק שיחת טלפון מחבר של אחיו שמתגורר גם הוא בפיליפינים.

נתי מספר: "החבר התקשר אלי בשבת וסיפר לי שהוא לא מצליח ליצור קשר עם יצחק או עם ג'נווה. בעקבות כך, החבר שהיה לו מפתח, נכנס לבית של יצחק ומצא שם מחשב פתוח עם התכתבות ווטסאפ בין יצחק, לבין מקומי שהיה חייב לו סכום כסף גדול. המקומי, שלא היה לו איך להחזיר את החוב, סיכם שיצחק יקבל ממנו את האדמה שלו במקום זאת".

יצחק וג'נווה,

נתי כהן, מספר שבעקבות הסיכום הזה, נסעו יצחק וג'נווה אל בעל הקרקע כדי לסכם איתו את העברת הקרקע אליהם. אלא שהנסיעה הזו היתה הנקודה האחרונה שבה היה ידוע על מיקומם של השניים.

"חברו של יצחק סיפר לי שהוא ערך חיפוש אחריהם ומצא את הרכב שלהם שרוף כולו בדרך בכיוון הקרקע של בעל החוב שלהם. המידע על הרכב שבער בצד הדרך, הגיע אל המשטרה בלילה והזיהוי קבע שזה היה הרכב שיצחק וג'נווה נסעו בו. גם נמצא הארנק של ג'נווה עם תמונה שרופה שלה אך כזו שניתן היה לזהות אותו על ידה", מספר נתי כהן.

יצחק כהן, נעלם בפיליפינים, צילום: באדיבות המשפחה

בעקבות כך, הייתה אמורה להיפתח חקירת משטרה נרחבת אבל כאן הסיפור מקבל תפנית מסתורית ועצובה. מתברר שבעל הקרקע היה שוטר בעברו, ויש לו קשר קרוב עם אנשי תחנת המשטרה המקומית. כמו כן אביו של בעל הקרקע הוא גנרל באחת המיליציות המקומיות שפועלות באזור ושהמשטרה לא מתעסקת איתם. עוד התברר כי מפקד המשטרה הוא חבר טוב של מפקד התחנה גם כן.

"החבר של יצחק שהתלונן על ההיעדרות שלו הוזמן למשטרה לשעה תשע בבוקר כדי להימצא בחקירה של בעל הקרקע, וכך להבין הם יש לו קשר להיעלמות. אלא כאשר הגיע  לתחנת המשטרה, הוא ראה את החשוד יושב עם מפקד התחנה בחדר שלו והיה נראה שיש קשר טוב בין השניים", מספר נתי.

יצחק כהן (37) וארוסתו ג'נווה לופז (27), צילום: באדיבות המשפחה

"התחושה הייתה שהשניים מתאמים גרסאות כדי למסמס את החקירה. גם התברר לו שהשוטר הזה הוא ככל הנראה נוכל ונמצא בקשר טוב עם השוטרים. גרוע מכך, אבא שלו הוא גנרל באחת משתי המליציות שפועלות באזור, והמשטרה פוחדת להתעסק איתן. המקומי סיפר למשטרה שראה את יצחק ואת חברתו כשהם בחיים, אבל היה באזור רכב לבן חשוד ובו ארבעה אנשים. בהקשר לכך החשוד הוסיף שלמרות הרכב החשוד הוא לא ראה שום דבר נוסף", מספר נתי.

בשלב הזה החליטו ארבעה חברים קרובים של יצחק לערוך חקירה פרטית משל עצמם סביב הרכב השרוף ובאזור הסמוך.

"החברים הגיעו למקום כדי לחקור מה קרה אבל המשטרה פשוט גירשה אותם משם. כלומר לא רק שהמשטרה לא עשתה כלום אלא היא גם מנעה מהחברים לעשות משהו" הוא מספר. "ההתעלמות של רשויות החוק המקומיות הופסקה מכיוון שג'נווה הייתה מלכת היופי של האזור, והיא תיכננה להתחרות על תואר מלכת 'היופי של הפיליפינים'".

"ההיעלמות של ג'נווה התחילה לעורר רעש באזור מפני שהיא נבחרה למלכת יופי והייתה מוכרת. לכן, הלחץ על המשטרה המקומית התגבר והחלה חקירה סביב הרכב השרוף. אבל לא נמצא שם כלום ולא נראה שהמשטרה באמת משקיעה בסיפור", אומר נתי כהן.

פניתם למשרד החוץ?

"בהחלט, והשגריר וסגניתו שנמצאים במנילה הבירה, החלו לפעול ולטפל בפרשה, אבל יש כאן קשיים רבים מאד כיוון שככל הנראה, מי שמחפים על מה שאירע אלו השוטרים עצמם. לכן אנשי משרד החוץ נתקלים כרגע בקשיים רבים ולא מגיע אליהם מידע. הם עושים כל מה שהם יכולים אבל לא הייתה התקדמות בנושא".

ההיעלמות המסתורית הזו הובילה את בני משפחת כהן לנסות לשכור משרד חקירות פרטי שיטפל בפרשה וינסה לבדוק מה קרה והאם השניים עדיין בחיים. אלא שרוב משרדי החקירות סירבו לקבל את תיק החקירה הזה בגלל המורכבות הרבה שלו ובגלל החשש כי יש גורמי חוק מקומיים שמעורבים באירוע.

מיליון פזו לכל מי שיש לו מידע

בסופו של דבר נמצא משרד חקירות אחד שהסכים לקחת את התיק ולחקור אותו במקום חוקרי המשטרה המקומיים. כמו כן במקביל מציעה המשפחה סכום של חצי מיליון פזו  לכל מי שיביא מידע על מה שקרה.

"הצענו פרס כספי גדול וזאת כדי שאולי גורם מקומי כל שהוא ירצה לספר מה קרה. כמו כן, בסופו של דבר מצאנו משרד שהסכים לטפל בפרשה. בינתיים לצערי אין שום קצה חוט וגם אף גורם מקומי לא פנה אלינו בדרישה לתשלום כופר בתמורה ליצחק ולחברה שלו כשהם חיים או כדי להחזיר את הגופות שלהם. בפיליפינים ניסו לטעון שאולי הם ברחו אבל זה ממש לא נכון", אומר נתי.

המשפחה פונה אל הציבור בבקשת עזרה כספית וזאת במטרה להעצים את החקירה ולברר מה קרה ליצחק ולג'נווה. ניתן לתרום למשפה דרך פייבוקס - https://payboxapp.page.link/pT5SmW9HaFXZhp6T8
או דרך ביט למספר - 0535238551

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר