תיעוד בלעדי: תמונות מנחיתת הישראלים בפקיסטן - ״היינו שם כעשרים ישראלים, המשפחות היו מבוהלות״

רותם יהוד ואיתי רושטיין, שני ישראלים ששוחררו לאחרונה משירות מילואים והיו על המטוס שנחת בפקיסטן מתארים את רגעי הבלבול • "הצוותים הרפואיים הם הראשונים שנכנסו למטוס, אנחנו לא יודעים אם הפקיסטנים ידעו שאנחנו ישראלים"

שדה התעופה בפקיסטן. צילום: רותם יהוד

יממה לאחר חשיפת "ישראל היום" על המקרה החריג שבעקבותיו נאלצו ישראלים לנחות בפקיסטן במסגרת נחיתה לא מתוכננת בטיסת פליי דובאי. הבוקר (חמישי), רותם יהוד ואיתי רושטיין, שני ישראלים ששוחררו לאחרונה משירות מילואים וטסו לחופשה בסרי לנקה, סיפרו ל"ישראל היום" על השתלשלות האירועים, הבהלה ואי הוודאות. 

נחיתת החירום בפקיסטן, צילום: רותם יהוד

״נוסעת לא הרגישה טוב בטיסה, והמקום הכי קרוב שהיה הוא פקיסטן. לקח קצת זמן לקבל אישור אז חגנו מעל נמל התעופה בפקיסטן במשך שעה וחצי, ואז היינו עוד שעתיים בפקיסטן, תדלקו לנו את המטוס והמשכנו לסרי לנקה".

לדבריהם: "כל עוד אנחנו במטוס, לא הייתה סיבה לפחד, לא היו עוינים אלינו. הצוותים הרפואיים הם הראשונים שנכנסו למטוס, אנחנו לא יודעים אם הפקיסטנים ידעו שאנחנו ישראלים. ישבנו ושתקנו, לא הרגשנו משהו שונה".

"דיברנו בינינו, ישר קמנו ודיברנו עם ישראלים נוספים. המשפחות עם הילדים הקטנים מאוד פחדו, הם לא הבינו מה קורה. היינו שישה צעירים בערך ועוד כ-15 איש שהיו בהרכבים משפחתיים. הייתה משפחה גדולה של שישה, ועוד משפחה של חמישה, והיו עוד כמה בהרכבים דומים".

נחיתה במדינת אויב של מטוס "פליי דובאי", צילום: ללא קרדיט

"הם כל הזמן שאלו מה קורה. אף אחד לא ידע בוודאות מה קורה ומתי, הטייס כל הזמן דיבר ואמר שהוא לא יודע מתי נצא מפקיסטן, אבל בסוף המראנו אחרי כשעתיים״.

כאמור, פקיסטן מוגדרת על ידי ישראל כמדינה ברמת סיכון גבוהה וחל איסור מוחלט לנחות בשטחה. היא נמנית בקטגוריה הזאת יחד עם אפגניסטן, איראן, תימן, סוריה ומדינות נוספות שבהן ישראלים לא מורשים אפילו לבצע קונקשן מבלי לצאת מנמל התעופה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר