רשמי: נתניהו ימריא לארה"ב עם כנף ציון

אחרי שנים של עיכובים, המטוס נכנס לשימוש לראשונה • אף שהמטוס קיבל תעודת הכשר טיסה בדצמבר 2021, הוא לא נכנס לשימוש עד כה כאמור בשל מחלוקות • אלו הפרטים הידועים על המטוס שהמידע על אודותיו נשמר בקפדנות

רה"מ נתניהו ומטוס כנף ציון. צילום: עמית שאבי, קוקו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא לארה"ב לראשונה במטוס כנף ציון. זאת, לאחר שנים של סחבת, בין היתר בשל מחלוקות פוליטיות ותקציביות ולאחר השקעה של מאות מיליוני דולרים.

נתניהו אמור לנאום בקונגרס האמריקני ב-24 ביולי, וכפי שפורסם הבוקר (רביעי) גם להיפגש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן.

כנף ציון ממריא לטיסת ניסוי מנתב"ג (ארכיון)

כנף ציון הוא בואינג 767-338ER משופץ, הוא נרכש ושודרג במטרה לשמש את ראש הממשלה והנשיא בטיסות רשמיות מחוץ לישראל. 

אף שהמטוס קיבל אישור לטוס בדצמבר 2021, הוא לא נכנס לשימוש עד כה כאמור בשל מחלוקות.

ההחלטה לרכוש מטוס נשיאותי התקבלה ב-2014 בעקבות המלצות ועדת גולדברג, שהצביעה על ליקויים חמורים בהטסת ראשי המדינה.

מחכים לתמונות ראשונות

במטוס כנף ציון הותקנו מערכות שאמורות לשרת את המשתמשים בו, בין היתר צפויה להיות בו מחלקה שתאפשר גם לעיתונאים שילוו נסיעות של אותם ראשי מדינה. לפני כמה ימים המריא המטוס לטיסת מבחן נוספת ונחת בקפריסין. 

נכון לעכשיו, עדיין לא נחשפו תמונות מהחללים הפנימיים של המטוס. בשיחות עם מי שזכו להציץ לתוך המטוס, הם מספרים על מבנה שונה באופן משמעותי מזה של מטוס נוסעים רגיל, עם הפרדה בין חלקי המטוס ובמחלקה שבה צפויים לטוס העיתונאים, המושבים נראים נוחים עם מרווח גדול יחסית לרגליים.

המריא לקפריסין לאחרונה. כנף ציון במבחן (ארכיון),

מטוס הבואינג 767 יצא משימוש בהרבה חברות תעופה, כולל באל על, אך נחשב למטוס טוב ואמין. מדובר במטוס רחב גוף שיכול לטוס למרחקים ארוכים, כולל כאמור לארה"ב ובכך, יוכל לשרת את המשתמשים בו לטיסות ליעדים רחוקים וללא צורך בחכירת מטוסים מחברות תעופה שרבות מהן מתמודדות בימים אלו עם מחסור במטוסים.

יאיר כץ, יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית: "אני גאה בעובדות ועובדי התעשייה האווירית שהובילו את פרויקט ״כנף ציון״ במקצוענות גדולה ופיתחו מטוס מתקדם שישרת את מנהיגי ישראל עשרות שנים קדימה. ראיתי מקרוב כיצד הם מייצרים פתרונות וטכנולוגיות מרשימות ופורצות דרך בתחום התעופה - על אף הניסיונות לייצר דה לגיטימציה.

"מדינת ישראל חייבת מטוס שיאפשר לנהל את המדינה בזמן מלחמה כדי לשמור על רציפות תפקודית, וכנף ציון עונה על כך בדיוק. זה פרויקט חשוב מאוד ונמשיך לפעול בכל נושא שנידרש למען מדינת ישראל וביטחונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר