מערכות איזיג'ט נפרצו - מיליוני נוסעים נחשפו

חברת התעופה הבריטית הודיעה על פריצה למערכותיה • פרטיהם של תשעה מיליון לקוחות נחשפו • "מומלץ לנקוט באמצעי זהירות"

מטוסי איזיג'ט, צילום: רויטרס

דיווח: חשבונות של תשעה מיליון לקוחות של חברת התעופה איזיג'ט נפרצו, המשמעות – פרטים אישיים כולל כרטיסי אשראי נחשפו לפורצים. בחברת התעופה הודו בפריצה למערכות ובזליגת המידע ולפי הדיווח ב-BBC, בחברה מגדירים את הפריצה כמאוד מתוחכמת.

לפי הדיווח, פרטי דואר אלקטרוני, כרטיסי טיסה, מסלולי טיול, ויותר מאלפיים כרטיסי אשראי נחשפו לפורצים. חברת התעופה הבריטית דיווחה על הפריצה לרשויות בבריטניה שחוקרות כעת ומנסות להבין מי עומד מאחורי המתקפה.

בחברת התעופה ממליצים ללקוחות החברה לשנות סיסמאות ולנקות באמצעי זהירות בנוגע לכל חשבונותיהם ברשת. מומלץ במקביל לבדוק פעולות בכרטיס האשראי למרות שמתוך תשעה מיליון לקוחות החברה, רק קצת יותר מאלפיים כרטיסי אשראי נחשפו.

חברת איזיג'ט היא אחת מחברות הלואוקוסט הגדולות בעולם. החברה הפעילה עד לפני תקופת הקורונה טיסות למגוון רחב מאוד של יעדים מישראל וביניהם לונדון, מילאנו, ליון, ברלין ועוד שורה ארוכה של יעדים פופולריים.

חברת הלואוקוסט הבריטית צפויה להחזיר את פעילותה בקווים מתל אביב ואליה כבר בשבועות הקרובים. במידה וחובת הבידוד תישאר, ייתכן ונראה עיכוב נוסף של חזרתה של חברת התעופה, יחד עם חברות נוספות שכבר הגישו בקשה לחזור לפעילות בקווים לארץ.

מאיזיג'ט נמסר בתגובה: "אנו ניצור קשר בימים הקרובים עם הלקוחות האלה. באם לא התבצעה פנייה ללקוח, הסיבה היא שלא הייתה גישה לפרטיו. החקירה העלתה שלא הייתה גישה לפרטי דרכון ופרטי כרטיס אשראי של הלקוחות הנ"ל, פרט לקבוצה קטנה (2,208) שבנוגע אליהם כבר ננקטו פעולות ליצירת קשר ואף הוצעה להם תמיכה. אנו מתייחסים בכובד ראש לסוגיות אבטחה וממשיכים להשקיע בכדי לשפר עוד יותר את סביבת האבטחה שלנו. אין שום עדות לכך שנעשה כל שימוש לרעה במידע כלשהו, אולם עם זאת, בהמלצת משרד נציבות המידע, אנו יוצרים קשר עם 9 מיליון הלקוחות שהייתה גישה לפרטי הנסיעות שלהם, כדי לייעץ להם על צעדי התגוננות ובכדי למזער פוטנציאל של "פישינג". אנו ממליצים ללקוחות לגלות עירנות בנוגע לתכתובות שהם מקבלים כפי שבדרך כלל הם עושים. כמו כן, אנו מייעצים להיות זהירים ולגלות עירנות בכל פנייה שמגיעה מ easyJet או מ- easyJet holidays למקרה שמדובר בגורמים מתחזים. אנו מצטערים על המקרה ורוצים להרגיע את הלקוחות ולומר שאנו מתייחסים ברצינות רבה לאבטחת המידע שלהם. איזי ג'ט בתהליך של פנייה ישירה ללקוחות שהושפעו, ואלה יקבלו הודעה על כך לא יאוחר מה- 26 במאי". גם מנכ"ל החברה התנצל בפני הלקוחות בהודעה שפרסם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר