עד שהגיעה הקורונה התרגלנו לטוס ליעדים שונים באירופה בכמה עשרות יורו ולפעמים אף פחות מכך. התחרות בין החברות הובילה לירידה מחירים קיצונית עם כרטיסי טיסה שנמכרו לא פעם גם בחמישה יורו בלבד.
כעת, בעיצומה של תקופת הקורונה, ישנה אי ודאות בנוגע למחירי הכרטיסים. ישנם מומחים שמעריכים כי מחירים הכרטיסים ירדו וישנם שחוזים בדיוק את ההיפך, בפועל אף אחד לא באמת יודע כמה יעלו כרטיסי הטיסה ביום שאחרי.
מי שכן מציג תמונה אפשרית בנוגע למחירים ביום שאחרי הם האוסטרים. דיווחים בתקשורת המקומית טוענים כי המדינה צפויה להעביר חוק עם מחירי מינימום לטיסות. המשמעות של מחירי המינימום היא שחברות תעופה לא יוכלו למכור כרטיסי טיסה לאוסטריה וממנה במחירים הנמוכים מהמחיר הקבוע מראש.
מדובר בצעד חריג וראשון מסוגו שעשוי לפגוע באופן משמעותי בתחרות, אך עם זאת לסייע לחברות התעופה שנפגעו בצורה קשה מאוד במהלך תקופת הקורונה. החשש של חברות התעופה ושל יוזמי החוק הוא שהתחרות על כל נוסע תוביל להורדת מחירים גדולה אפילו יותר ממה שהכרנו לפני תקופת הקורונה ולכן, הגבלת מחיר מינימום לכרטיס טיסה בהתאם למרחק היעד עשויה באמת לסייע לחברות התעופה. במידה וההחלטה תתקבל באופן רשמי, יתכן כי מדינות נוספות ילכו בעקבותיה ויגבילו גם הן את מחירי המינימום לכרטיסי טיסה.
נכון לעכשיו חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות מישראל לווינה היא וויז. אוסטריאן צפויה לחזור ולהפעיל את הקו מווינה לתל אביב בעוד כמה ימים בזמן שאל על צפויה לחזור לטוס באופן כללי רק בחודש אוגוסט לכל המוקדם. אוסטריה נכללת ברשימת המדינות הירוקות שצפויות להיפתח לתייר הישראלי וכולם מחכים רק להחלטה של משרד הבריאות בנושא.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו