חברות התעופה מתמודדות עם מצב קשה. מצד אחד הן עושות מאמצים רבים כדי לגרום לנוסעים להרגיש בטוחים במהלך טיסות ולעלות למטוסים ללא פחד. מצד שני, הם נאלצים לשמור ולאכוף את נהלי הבטיחות במהלך הטיסה כמו ריחוק חברתי ועטיית מסיכות.
חברת התעופה האמריקנית אלסקה הודיעה כי תשלוף "כרטיס צהוב" לכל נוסע שלא יעטה מסיכה במהלך הטיסה. הכרטיס הצהוב הוא כמובן, כמו בכדורגל, אזהרה לפני נקיטת הליכים. בחברת התעופה נוהגים בסלחנות יחסית ולא יקנסו את הנוסע כבר בפעם הראשונה שיוריד את המסיכה מפניו.
כתב: שמעון יעיש, צילום: שמואל בוכריס
בחברת התעופה הדגישו כי תינוקות מתחת לגיל שנתיים, אנשים שלא יכולים להסיר את המסיכה בעצמם ומי שסובלים ממוגבלויות, לא יקבלו את אזהרת הכרטיס הצהוב והיחס כלפיהם יהיה בהתאם למצב הרפואי והיכולות להתמודד עם המצב במהלך הטיסה.
נוסעים במהלך הטיסה יורשו להסיר את המסיכה אך ורק לצרכי שתייה ואכילה ומי שתספק את המסיכות תהיה חברת התעופה. כמו כן, באלסקה הודיעו כי יספקו ערכת חיטוי לכל נוסע עם עלייתו למטוס.

אלסקה היא לא החברה היחידה שתחלק ערכות חיטוי. חברות תעופה רבות הוסיפו את המגבונים, האלכוג'ל והמסיכות לחבילות שממתינות לנוסע על הכסא. חברות רבות מחטאות את המטוסים לגמרי בין טיסות וביניהן גם חברת ישראייר הישראלית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו