לתיירים מישראל צפויה חוויה מרתקת בבהוטן

העישון אסור, הנופים בתוליים, עיר הבירה נטולת רמזורים וההגעה מתאפשרת רק מהודו • הכירו את הממלכה המסתורית שהגיעה להסכם עם ישראל

ממלכה מסתורית. בהוטן // צילום: Getty Images // ממלכה מסתורית. בהוטן

עד לא מזמן בודדים היו הזרים שהצליחו להיכנס אליה, אך בשנים האחרונות בהוטן התחילה לקבל תיירים, גם אם מדובר בצורה מוגבלת.

צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי

התיירים שנכנסים לבהוטן נדרשו עד לפני עידן הקורונה להציג אישורים מראש ותשלום קבוע של כ־200 דולר עבור כל יום שבו ישהו במדינה. היא נשארה בתולית עם נופים מרהיבים, אוכל טוב, אנשים מדהימים והרבה שלווה ושקט - ואלו, בין היתר, הסיבות שתיירים רבים מתאהבים בה. 

קינזנגט קוט, נציג לשכת התיירות של בהוטן, סיפר בשיחה עם "ישראל היום" על הדרכים להגיע למדינה המסתורית, ועל הרצון שלהם לראות שם ישראלים במדינה.

"לתיירים שיגיעו לבהוטן צפויה חוויה מרתקת. כדי להגיע לבהוטן, כל תייר מלבד אזרחי הודו ובנגלדש צריכים להוציא ויזה", מספר קוט ומוסיף, "עד לא מזמן נותרה ממלכת בהוטן הקטנטנה, ההימלאית, תלויה בבידוד מוחלט משאר העולם. הפרדה זו עזרה לשמר את המסורות הבודהיסטיות העמוקות שלה, את חשיבות המשפחה ואת הנופים הבתוליים".

ההגעה לבהוטן נעשית בעיקר דרך הודו, יש טייסים בודדים שמורשים לנחות בנמל התעופה במדינה, שנחשב לאחד המסוכנים בעולם. 

יש בה לא מעט חוקים מיוחדים שמאפיינים אותה. אם אתם מעשנים אין לכם מה לחפש שם - זה אסור. בבהוטן לא הורגים בעלי חיים וגם אסור לרכוב על סקייטבורד. טהימפהו, עיר הבירה של בהוטן, היא עיר הבירה היחידה בעולם ללא רמזורים, וכך גם כל שאר המדינה. 

לפי הנימוסים הבהוטניים, מקובל לסרב בפעם הראשונה שמציעים לכם אוכל, ולהסכים רק בפעם השנייה או השלישית. אחת העובדות המעוררות קנאה לגבי בהוטן - היא המדינה היחידה בעולם ששלילית בפחמן, זאת בשל העובדה שכמעט לא קיימים בה מפעלים. בחוקה של בהוטן נכתב כי לפחות 60 אחוזים מאדמות המדינה חייבים להיות מכוסים ביערות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר