הכי יפה בטורינו. סופרגה. צילום: GettyImages

הקסם של צפון איטליה: המקומות שאסור לפספס במילאנו והסביבה

אם אתם מחפשים חופשה שמשלבת בין העיר הגדולה לבין נופים עוצרי נשימה - תוכלו למצוא את מבוקשכם בצפונה של ארץ המגף • במילאנו תיהנו מפלאי אדריכלות ומהיסטוריה מפוארת • בטורינו ובקומו מנוף להרי האלפים ולאגם • והכל במרחק קטן

[object Object]

בטיול בצפון איטליה ניתן לשלב בקלות בין העיר הגדולה לבין נופים עוצרי נשימה, הודות לקרבה להרי האלפים. בין אדריכלות והיסטוריה לבין אגמים ואוכל איטלקי מעולה. בטיסה של כארבע תנחתו במילאנו ומשם תוכלו להגיע במהירות למקומות שונים במדינה מהיפות באירופה.

מילאנו

מי שנחשבת לבירת האופנה העולמית, היא גם מוקד של תרבות, אדריכלות, אוכל וחיי לילה. משיטוט ברחובות העיר תוכלו לסעוד במסעדות הנפלאות, לשבת בבתי קפה (אם כי האיטלקים נוהגים לשתות את הקפה בעמידה על הבר ולהמשיך הלאה), לערוך קניות (של מותגי יוקרה לצד מותגים פופולריים), ולעבור דרך פארקים ומצודות, כמו למשל קסטלו ספורצסקו (Castelo Sforzesco), מצודה בת 500 שנה, עם גנים מטופחים ומוזיאון לאומנות מימי הביניים.

דואומו - קתדרלת מילאנו

קתדרלה גותית שהיא הסמל הכי מזוהה עם העיר. יצירת המופת, שנבנתה החל משנת 1386, עשויה שיש ויכולה להכיל 40,000 מבקרים. הדואומו כולל יותר מ-3,400 פסלונים בגדלים שונים, צריחים ועיטורים. אל תפספסו את הטיפוס לגג של הדואומו (כ-150 מדרגות או במעלית) שיאפשר לכם לראות מקרוב את הצריחים והפסלים, ולצפות מלמעלה על כל האזור.

אל תפספסו את הטיפוס לגג. הדואומו במילאנו, צילום: סהר אברהמי

מוזיאון לאונרדו דה וינצ'י למדע וטכנולוגיה

לאונרדו דה וינצ'י העביר חלק נכבד מחייו במילאנו בתור הצייר, הפסל, האדריכל והמהנדס הפרטי של בית האצולה ספורצה. במוזיאון על שמו, השוכן במנזר מהמאה ה-16, תמצאו מחלקה המוקדשת לנושא התחבורה, המציעה סיור במתחמי רכבות, ספינות, סימולטור טיסה במסוק ועוד. מחלקה נוספת עוסקת בחדשנות ויש בה סימולציות של מעבדות מחקר. במוזיאון תוכלו גם למצוא העתקים בקנה מידה ענק של המצאותיו של דה וינצ'י, ביניהן מכונת הזמן. מתאים גם לילדים.

יעד שני: טורינו

על מורדות האלפים שוכנת טורינו, העיר הרביעית בגודלה באיטליה, ומי ששיכנה בה את בית המלוכה סבויה. פחות משעה נסיעה ברכבת ממילאנו (מתחנת צ’נטרלה, Milano Centrale), ותגיעו לעיר של קבוצת הכדורגל יובנטוס ומי שאירחה את האירוויזיון בשנת 2022. הקצב פה אמנם קצת יותר רגוע מאשר מילאנו, ומחירי הלינה בהתאם: למשל, מחיר לילה במלון ארבעה כוכבים בטורינו שווה ערך למחיר לילה במלון שלושה כוכבים במילאנו. קניות תוכלו לערוך ברחוב ויה רומא, ואם יש לך זמן וסבלנות להמתין את התור, אפשר גם להגיע למולה אנטונליאנה, המבנה שבו נמצא מוזיאון הקולנוע (אפשר בהחלט גם לוותר). אבל לא כדאי לוותר על המוזיאון המצרי.

מחירי לינה נוחים יותר מאשר במילאנו. טורינו, צילום: סהר אברהמי

המוזיאון המצרי - ד"ש מרעמסס

המוזיאון מכיל אוסף עצום של ממצאים ממצרים העתיקה - האוסף השני בגודלו אחרי המוזיאון המצרי בקהיר. אפשר למצוא כאן יותר מ־30 אלף פסלים, ציורים ותעודות. תוכלו להביט מקרוב במומיות שנשמרו היטב, ארונות קבורה, פפירוסים, פסלים של רעמסס לצד מלכים נוספים. הביקור מתאים גם לילדים.

מומיה במוזיאון המצרי בטורינו, צילום: סהר אברהמי

הפריטים נרכשו ברובם במאה ה־19 על ידי בית המלוכה סבויה. עם זאת, ישנה ביקורת שהם נרכשו בדרכים לא אתיות: כאשר משפחת מלוכה בעלת הון כמעט בלתי מוגבל, רוכשת פריטים מארץ שאפילו לא קיבלה עצמאות (מצרים נשלטה במאה ה־19 על ידי האימפריה העות'מנית והאימפריה הבריטית), יש בכך טעם לפגם. בשנת 2010 ראש העתיקות במצרים דרש ממדינות בארה"ב ובאירופה, כולל איטליה, להשיב את "העתיקות שנגנבו ואפילו את אלו שניתנו כמתנות".

בזיליקת סופרגה - תצפית על כל העיר

בזיליקה סופרגה (Superga) נבנתה במאה ה-18 על הר בגובה 672 מטרים מעל פני הים, שצופה על כל טורינו ועל הרי האלפים. כדי להגיע לראש ההר תצטרכו לעלות ברכבת החשמלית (טראם) ההיסטורית - חוויה בפני עצמה, הודות לשימור הקרונות המקוריים. מה תראו למעלה? את הכנסיה, שגם תוכלו להיכנס לתוכה, ומרפסת עם נוף עוצר נשימה של כל טורינו. בימים שבהם אין ערפיח ויש ראות טובה - תוכלו לראות את הרי האלפים המושלגים. בראש ההר אפשר לסייר במעגל סביב הכנסיה ולרדת מהשביל אל תוך היער. זה בהחלט המקום הכי יפה בעיר. רק דבר אחד מעיב על היופי: בשנת 1949 מטוס ועליו שחקני קבוצת הכדורגל "גרנדה טורינו" התרסק על צלע ההר - כל היושבים בו מצאו את מותם. במקום הוקם אתר הנצחה שמביא אליו חובבי כדורגל מכל העולם.

יעד שלישי: אגם קומו

כחצי שעה נסיעה ברכבת ממילאנו ותגיעו לעיר קומו הצמודה לאגם על מרגלות האלפים. קומו הוא האגם השלישי בגודלו במדינה ולאורכו שוכנים כפרים ציוריים, עם בתים צבעוניים על צלע ההר, וילות של מפורסמים (כמו ג'ורג' קלוני, מדונה ורונאלדיניו) וארמונות מהמאה ה־19. ב־1945, כאשר בעלות הברית פרצו את ההגנות הגרמניות האחרונות בצפון איטליה, מצבו של בניטו מוסוליני הפך לקשה מאוד. הוא ניסה להימלט לכיוון צפון, אך נתפס ליד אגם קומו. מאוחר יותר הוא הוצא להורג.

אגם קומו. כחצי שעה נסיעה ממילאנו, צילום: סהר אברהמי

סביב האגם מתנשאות פסגות הרי האלפים. ככל שתצפינו הן יהיו יותר מושלגות. מי שבוחר לשכור רכב יוכל לבקר בכמה עיירות סביב האגם: בלאג'יו, לקו. גם יום אחד של ביקור מספיק וישאיר לכם טעם של עוד. מתאים גם לילדים.

תצפית מהעיירה ברונטה

על מנת להגיע לתצפית על האגם וההרים המקיפים אותו, עולים לעיירה ברונטה (Brunate), בעזרת הפוניקולר (רכבל) שיוצא מטיילת העיר קומו. אחרי שיצאתם מה"כרמלית" המקומית, אפשר להסתובב בעיירה ולמצוא כמה נקודות תצפית מרשימות. למיטיבי לכת: 30 דקות הליכה ותגיעו למגדלור וולטה (Volta Lighthouse), שצופה על שוויץ והרי האלפים.

תצפית על קומו מהעיירה ברונטה, צילום: סהר אברהמי

מה עוד אפשר לעשות בקומו: יש מגוון של מפעילי סירות המציעים שייט באגם, טיילת קומו עם בתי קפה ומסעדות, הקתדרלה המרשימה של העיר, שאת המראה שלה עם כיפות בצבע טורקיז לא תוכלו לפספס, וסתם להסתובב בעיר ולעשות קניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו