צילום: ינון בן שושן

יוטיוב מדווחת: זינוק של 75 אחוז בצפייה בתוכן חדשותי הקשור לקורונה

הריחוק החברתי גורם לעלייה בצריכת החדשות • מנהל המוצר הראשי ביוטיוב: "אנשים מנסים לצרוך כמה שיותר מידע סביב המשבר הזה" • והמלחמה בפייק ניוז עדיין לא נגמרה

פאניקה עולמית: ביוטיוב מדווחים על זינוק של 75% בצפייה בתוכן חדשותי בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, אמר ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של יוטיוב, בריאיון לבלומברג. לדבריו, רוב הצופים מחפשים תוכן הקשור לווירוס הקורונה.

ענקית הווידאו, הנמצאת בבעלות גוגל, מגיעה ליותר משני מיליארד צופים בחודש וזכתה לתנופה משמעותית מאז פרוץ המגפה, והזינוק הגדול ביותר נרשם בסרטונים שבחברה מסווגים תחת ״חדשות״. "אנשים מנסים לצרוך כמה שיותר מידע סביב המשבר הזה", אמר מוהן בריאיון. "זה בראש ובראשונה אצל כולם״.

בתוך כאן, בסרטונים העוסקים בנגיף משלבת פאנל מידע מיוחד עם קישור לסוכנויות בריאות לאומיות, שלדברי מוהן נצפה כבר יותר מ-10 מיליארד פעמים. לצד זה, עם התפשטות המגפה, בענקית הווידאו נאלצים להתמודד עם מפיצי הפייק ניוז.

מתעדכנים בנושא קורונה בכל העולם // צילום: AFP
מתעדכנים בנושא קורונה בכל העולם // צילום: AFP

באותו נושא אמר מוהן כי מדובר בבעיה מתמשכת בפלטפורמה, ועד כה הוסרו ״אלפי״ סרטונים שהפרו את מדיניות האתר והפיצו מידע כוזב הקשור בנגיף הקורונה, יחד עם סרטונים העוסקים בתיאוריות קונספירציה שמנסות לקשור בין ה-5G (הדור החמישי) לבין התפשטות הווירוס.

״אנו נשארים ערניים ככל האפשר. סרטונים אלה עשויים לעודד אנשים לצאת במקום להישאר בבית״, הוסיף מוהן.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...