צילום: AFP

אפל תשלם ללקוחות חצי מיליארד דולר

תשלם את המחיר: ענקית הטכנולוגיה תפצה לקוחות במסגרת הסכם פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה ב-2017 • הסיבה: האטה במכוון מכשירי אייפון כדי לגרום ללקוחות לשדרג את המכשיר

בחודש במרץ האחרון הסכימה אפל לשלם 500 מיליון דולר על מנת ליישב תביעה ייצוגית בארה"ב שלפיה האטה מכשירי אייפון ישנים ללא ידיעתם המשתמשים, זאת כדי לגרום להם לשדרג את המכשיר. כעת, בית המשפט בארה"ב ערך דיון בתיק ונתן את הסכמתו העקרונית לפרשה המכונה "Batterygate".

את מועד האישור הסופי דחה השופט בשל משבר הקורונה, אך ניתן להעריך כי מדובר באור ירוק לעסקה וסוף לפרשה. עם זאת, הפיצוי שיקבלו הלקוחות הוא 25 דולר בלבד. עורכי הדין של אפל טענו כי מדובר בעסקה הוגנת משום שכל לקוח יקבל את הכסף במזומן. וכך גם חשב השופט שעסק בתיק שציין כי "העסקה סבירה וראויה".

בדצמבר 2017 הודתה החברה בפני לקוחותיה כי היא נוהגת לגרום במכוון להאטה של דגמים אייפון ישנים. אחרי שהצליחה לעורר סערה בחברה הסבירו כי המטרה היא "לספק את חוויית השימוש הטובה ביותר עבור המשתמשים". 

בהמשך, בתחילת 2018 יצאה, אפל בהודעה כי החל מסוף ינואר באותה שנה משתמשים במכשירים שהואטו - מדגם אייפון 6 ומתקדמים יותר - יקבלו הנחה על רכישת סוללה חדשה. אך היו כאלה שלא אהבו את הצעד שהחליטה אפל לנקוט - והגישו עשרות תביעות משפטיות שאוחדו לתביעה ייצוגית אחת.

התביעה כוללת אזרחים אמריקאים בלבד שהיה ברשותם, או עדיין יש, דגמי אייפון 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס, 7, 7 פלוס או SE, והריצו את מערכת ההפעלה iOS בגרסה 10.2.1 או 11.2 ומעלה, ונקנו לפני ה-21 בדצמבר 2017.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...