"היו צריכות להשיב את הכסף לצרכנים": לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 2.5 מיליון שקלים נגד חברת אייקון גרופ (iConGroup), היבואנית והמפיצה הרשמית של מוצרי אפל בישראל, ורשת השיווק איידיגיטל (iDigital) שבבעלותה שעוסקת בין היתר בשיווק מוצרי אפל.
על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו״ד עידו קוסובר ועו״ד שלום אבן, איידיגיטל ואייקון גרופ טרם סיפקו שירות החלפה לאוזניות האלחוטיות של אפל, האיירפודס פרו, עליהן הוציאה ענקית הטכנולוגיה קריאה לריקול עולמי (תוכנית החלפה) כבר בתחילת חודש נובמבר.
לפי ההכרזה הרשמית של אפל, תוכנית הריקול תקפה למשך שנתיים מרגע הרכישה ותאפשר למשתמשים להחליף את האוזניות התקולות בפניה ליבואנים הרשמיים בישראל – בהן גם איידיגיטל שפתחה אתר ייעודי שבו ניתן להירשם לשירות ההחלפה באמצעות טופס מקוון.
״המשיבות לא עמדו באחריות עליה התחייבו, לא תיקנו את האוזניות בתוך מסגרת הזמנים הקבועה בדין ולא החזיקו בישראל חלקי חילוף לצורך תיקון האוזניות או החלפתן״, נכתב בתביעה שהוגשה לבית המשפט. ״הן אף הכריזו על ׳ריקול׳, אך בפועל, אינן מבצעות אותו (או לכל הפחות גוררות רגליים בביצועו), כאשר מי שנושא בעלויות הם אותם חברי הקבוצה שרכשו במיטב כספם מוצר פגום״.
עוד נטען בתביעה כי אייקון גרופ ואיידיגיטל הטעו את הצרכנים ״בכך שלא יידעו אותם שאין כל מלאי חלפים זמין בישראל״, וכי ״היו צריכות להשיב לחברי הקבוצה את התמורה ששולמה בגין האוזניות באופן מיידי ולא לפעול כפי שפעלו״.
נוסף על כך, לדברי עו״ד קוסובר ועו״ד שלום אבן, השתיים הטעו את הפרו את סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן: ״המשיבות הטעו את חברי הקבוצה בכך שלא יידעו אותם שאין כל מלאי חלפים זמין בישראל ובכך לא יידעו אותם לגבי טיב האחריות המלאה. בעשותן כן, הטעו המשיבות את חברי הקבוצה בעניינים מהותיים בעסקה, כהגדרת סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן״.
מאיידיגיטל נמסר בתגובה: ״אנחנו לומדים את הפרטים ונגיב בהתאם״.
סוללה משופרת, מצלמה אחת: אפל מכריזה על אייפון 16e החדש, והוא לא זול בכלל
אפל צפויה להשיק מחר את אייפון Se 4: ההשערות, הספקולציות ומה שידוע עד כה
פרסומת | המירוץ לאולימפיאדה: מהמיונים להישגים
לאחר ההבטחה של טראמפ: אפל וגוגל החזירו את טיקטוק לחנויות האפליקציות בארה"ב
דיווח בחו"ל: אפל מתכננת להיכנס לתחום פיתוח רובוטים דמויי אדם