יוטיוב מתחילה להסיר את הכפפות במלחמתה נגד "חוסמי הפרסומות". בשבועות האחרונים יותר ויותר משתמשים העושים שימוש בכלים אלה כדי לצפות בחינם וללא הפרעה בסרטונים מדווחים כי הם נתקלים בהודעה מטעם יוטיוב המתריעה בפניהם כי "השימוש בחוסמי פרסומות ביוטיוב - אסור". חלק מהמשתמשים שהתעלמו מההתראה מספר פעמים ולא הסירו את חוסם הפרסומות, מדווחים כי יוטיוב הגבילה את יכולתם להשתמש באפליקציה.
דובר מטעם יוטיוב אישר לאתר Verge כי אכן השימוש בחוסמים אסור, וציין כי כבר בחודש יוני החלה החברה במאמץ ראשוני לאכוף את האיסור - אם כי אז היה מדובר בפיילוט מצומצם. עדות נוספת להתרחבות האכיפה היא הזינוק שחל, לפי Google Trends, במספר החיפושים אחר הביטוי "חוסם פרסומות ליוטיוב" מאז סוף חודש אוקטובר.
ליוטיוב יש כ-2.7 מיליארד משתמשים, המהווים יותר מרבע מאוכלוסיית העולם. לשירותי הפרימיום, YouTube Premium ו-YouTube Music יש כ-80 מיליון מנויים משלמים. הנהלת יוטיוב מדגישה כי השימוש בחוסמי פרסומות נוגס בהכנסות החברה ופוגע במודל העסקי שלה. בהודעת ההתראה החדשה מסבירה החברה כי משתמשים המעוניינים לצפות בתוכן ללא פרסומות יכולים לשלם דמי מנוי חודשיים בגובה של 13.99 דולר.
המשתמשים, שהתרגלו ליהנות מכל העולמות, הגיבו בזעם למהלך של יוטיוב, וכך למשל ברשת redit פורסמו אלפי שרשורים של משתמשים שהביעו את מורת רוחם, וחלקם אף קוראים להחרים את הפלטפורמה ולעבור לשירותי תוכן אחרים. למרבה האירוניה, בשבועות האחרונים עלו בפלטפורמה עצמה, סרטונים של בלוגרים המדריכים משתמשים כיצד לעקוף את ההגבלות החדשות.
חוסם הפרסומות הראשון עלה לאוויר ב-2002. אחד מהתוספים הפופולריים לאפליקציה זו הוא AdBlock, עם יותר מ-65 מיליון משתמשים. להערכת חברת המחקר GWI, כ-37% ממשתמשי האינטרנט עושים שימוש כלשהו בחוסם פרסומות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו