דיווח: חברת סמסונג מתכננת לפטר עד 30% מעובדיה ברחבי העולם

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת מפי שלושה מקורות כי חברת הטכנולוגיה מתכננת לקצץ במשרותיה עד סוף 2024, בייחוד בתחומי המכירות והשיווק • קווי הייצור לא צפויים להיפגע • מקור אמר כי מדובר בהכנה להאטה בביקוש העולמי • טרם ברור אם גם עובדים מהמטה בדרום קוריאה יפוטרו שכן מדובר בנושא בעל רגישות פוליטית במדינה

סמסונג. כל העיניים על הטבעת החכמה של החברה. צילום: אי.פי

חברת האלקטרוניקה, הסמארפטונים והטכנולוגיה סמסונג מתכננת לקצץ עד 30% מכוח האדם שלה בחו"ל במספר חטיבות, כך דווח היום (חמישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי שלושה מקורות. 

סמסונג הדרום קוריאנית הורתה לחברות-בת מרחבי העולם לצמצם את צוותי המכירות והשיווק בכ-15 אחוזים ואת הצוותים האדמיניסטריביים עד 30% אחוזים, אמרו שניים מהמקורות. 

התכנית תיושם עד סוף 2024 ותשפיע על מקומות עבודה ברחבי אמריקה, אירופה, אסיה ואפריקה, אמר מקור נוסף. שישה נוספים אישרו גם כי סמסונג תפחית את מספר העובדים הגלובלי המתוכנן שלה. עם זאת, לא ברור מה מספר האנשים שיעזבו ואילו מדינות ויחידות יושפעו הכי הרבה. 

מטה חברת סמסונג בדרום קוריאה, צילום: רויטרס

החברה מסרה בהצהרה כי "התאמות כוח האדם שבוצעו בחלק מהפעולות בחו"ל היו שגרתיות, ונועדו לשפר את היעילות". עוד הוסיפה כי אין יעדים ספציפיים לתוכניות והוסיפה כי הן אינן משפיעות על קווי הייצור. 

נכון לסוף שנת 2023, סמסונג העסיקה בסך הכל 267,800 עובדים, כאשר יותר ממחצית מהם, או 147,000 עובדים, נמצאים מחוץ לדרום קוריאה.

"המנדט הגלובלי" על קיצוץ משרות נשלח לפני כשלושה שבועות, כאשר החברה בהודו הציעה כבר חבילות פיצויים לכמה עובדים בדרג בינוני שעזבו בשבועות האחרונים, סך העובדים שייתכן שיידרשו לעזוב את סמסונג בהודו עשוי להגיע ל-1,000 מתוך כ-25,000 עובדים במדינה.

מפעל סמסונג בעיר טיילור, טקסס., צילום: סמסונג

אחד המקורות אמר כי קיצוצי המשרות מתבצעים כהכנה להאטה בביקוש העולמי למוצרי טכנולוגיה בשל ההאטה ​בכלכלה העולמית בעוד אחר אמר כי סמסונג מבקשת לחזק את רווחיה. כמו כן, לא ברור אם החברה תפטר עובדים מהמטה שלה בדרום קוריאה. אחד המקורות אמר שהסיכוי לכך נמוך יותר שכן מדובר בנושא רגיש מבחינה פוליטית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר