תערוכת המובייל העולמית בברצלונה נמשכת שבוע ימים ומציגות בה כל חברות הטכנולוגיה הגדולות הקשורות לעולם הטכנולוגיה. זו למעשה האולימפיאדה של הטכנולוגיה שמשתלטת השבוע על העיר, מרבית התפוסה בבתי המלון, בטיסות וברחובות. התעשייה העולמית כאן ולישראל יש ייצוג מיוחד, ולא רק בביתן הישראלי.
אחד הביתנים החשובים בתערוכה הוא של חברת המעבדים 'קוואלקום, שהשיקה לאחרונה את ערכת השבבים החדשה סנאפדראגון 845. קוואלקום מעסיקה מהנדסים רבים במרכז הפיתוח שלה בישראל, ובחברה מספרים על "טביעות האצבע המשמעותיות מאוד של מרכז הפיתוח הישראלי על ערכת השבבים החדשה.
חוויית נסיעה אחרת. מכונית הקונספט של קוואלקום // צילום: ערן בר טל
המכוניות ידברו איתנו
אחת מגולות הכותרת של הדגמות אינטרנט של החפצים, היא כמובן המכונית המחוברת, המתקשרת עם מכוניות אחרות, עם תשתיות הכביש וכמובן עם הנהג. היא יודעת לעדכן את הנהג כמה זמן נותר עד שהאור יתחלף לירוק, על נגיעה בבלם של הרכב מלפנים, או כל תקלה שלו ועוד. היא גם מגיבה לבקשות קוליות של הנהג לסגור חלונות, להדליק מיזוג, להפעיל מוזיקה ועוד שורה של פקודות. את מראות הצד מחליפות שתי מצלמות צד קטנות שמספקות מראה הרבה יותר מלא ואמין של כל מה שמתרחש בצידי הרכב. מצלמות נוספות מספקות מידע מדויק על מה שמתרחש מסביבו בכלל, גם מתחתיו ומעליו.
כולם שואלים פה מה המרחק בינינו לבין המכונית האוטונומית והתשובה הטובה ביותר ששמעתי בעניין היא של מרק רוברטס, מנהל שיווק ב'קוואלקום: "הטכנולוגיה לא תעכב את השקת המכונית, אלא הרגולציה". בכל מקרה, דגם המכונית שהציגה החברה, מראה את הכיוון. אבל עוד לפני שהמכונית תהיה אוטונומית ממש, אנחנו יכולים ליהנות הרבה יותר מהדרך.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו