ארלינג הולאנד בקצב גבוה משל מסי ורונאלדו, אך יש לו קוף להוריד מהגב

עם נתונים טובים משל שתי האגדות, הנורבגי מעורר כבר בגיל 24 את השאלה אם הוא אחד מהחלוצים הגדולים אי פעם • הבעיה היא שהמספרים מגיעים בעיקר מול יריבות חלשות, ונקודת התורפה שלו היא נגד הקבוצות הגדולות • הערב מול ארסנל הוא רוצה להשתיק את הספקנים

אילקאיי גונדואן מוצג מחדש במנצ'סטר סיטי / מנצ'סטר סיטי

מאז ארלינג הולאנד הגיע למנצ'סטר סיטי הוא זכה בטרבל, קטף עוד אליפות וזכה פעמיים בתואר מלך השערים של הפרמייר ליג, בנעל הזהב האירופית ועוד. את העונה הנוכחית הוא פתח עם 9 שערים בארבעת המחזורים הראשונים - שיא של כל הזמנים בעידן הפרמייר ליג, ו־9 מתוך סך 11 השערים של האלופה.

הכושר המדהים שבו מצוי הולאנד פתח מחדש את הדיון הבוער בקרב חובבי המשחק: האם כבר עכשיו, חודשיים בלבד לאחר שחגג 24, ניתן לומר שהנורבגי הוא אחד החלוצים הגדולים שראינו אי־פעם?

לשאלה הזו יהיו אנשים שיענו "בוודאי", יהיו כאלה שיגידו שזה "עוד מוקדם", ויהיו אחרים שכרגיל ייהנו "לחפש" למה הוא לא בליגה של הענקים ההיסטוריים. אני, אתם ועוד מיליונים ברחבי העולם כנראה נדוש בנושא עוד שנים רבות. בזמן שתשובה חד־משמעית מובן שאין - מה שאפשר לעשות זה להתרשם מהמספרים של התפלץ הנורבגי. והם, ובכן, מרשימים.

ארלינג הולאנד חוגג. מספרים מפלצתיים, צילום: רויטרס

הבה נתחיל: הולאנד הפך למהיר ביותר שהגיע ל־50 שערי פרמייר ליג, כשעשה זאת ב־48 משחקים בלבד - 17 משחקים פחות מהשיא הקודם של אנדי קול. הוא כבש 99 שערים ב־104 משחקים במדי סיטי, וכבר עכשיו נמצא במקום השביעי בטבלת הכובשים הגדולים של המועדון.

הוא כובש שער בכל 85 דקות עבור התכולים, ממוצע של 0.95 שערים למשחק. מלך שערי סיטי בכל הזמנים, סרחיו אגוארו, כבש 260 שערים ב־390 משחקים, עם ממוצעים של שער בכל 107 דקות ו־0.67 שערים במשחק. אם הוא ימשיך בקצב דומה - הולאנד ישאיר את אגוארו מאחור מהר מהצפוי. ברמת הליגה האנגלית באופן כללי, אם יסיים שוב כמלך השערים, הולאנד יהיה השחקן הראשון מאז תיירי הנרי ב־2006 שזוכה בשלושה פרסי נעל הזהב ברציפות.

"המספרים שלו מגוחכים. הוא יכול להתחרות בקלות עם רונאלדו ועם מסי", אמר פפ גווארדיולה לאחר השלושער של הולאנד מול ווסטהאם. "אלה מספרים לא נתפסים בגילו", הוסיף המאמן המעוטר, שלא סתם ציין את שמם של שני השחקנים הגדולים בדור האחרון. ב־21 ביולי האחרון, כשחגג 24, האתר PlanetFootball בחן איפה עומד הולאנד ביחס לשני הפנומנים כשהיו בגילו, והגיע למסקנה שהוא הרבה יותר פורה מהם.

ארלינג הולאנד. יותר פורה ממסי ורונאלדו, צילום: Getty Images

לפני שהחלה העונה הולאנד עמד על 256 שערים ו־54 בישולים ב־313 הופעות. זה יוצא בממוצע שער בכל 87 דקות ושער או בישול בכל 72 דקות - נתונים טובים ממסי (197 שערים ו־84 בישולים ב־326 הופעות) ומרונאלדו (132 שערים ו־66 בישולים ב־362 הופעות) באותו הגיל.

גם בליגת האלופות הולאנד כבר הספיק לשבור שיאים, כשהפך לשחקן הכי צעיר שהגיע ל־10, ל־20, ל־30 ול־40 שערים במפעל הבכיר, וגם עשה זאת הכי מהר. עם רזומה של 41 שערים ב־40 משחקים, גם ל־50 הוא כנראה יגיע מהר מכולם. לשם השוואה, רונאלדו, מלך השערים של המפעל בכל הזמנים, כבש רק 11 שערים בליגת האלופות כשהיה בן 24.

"הולאנד הוא משהו שספק אם נראה שוב. יש לו את השילוב של מהירות, גודל וחוזק. קשה מאוד לשמור אותו והוא לא מפסיק לכבוש", אמר גארי ליניקר, חלוץ העבר והפרשן בהווה. "הוא לא דואג כשהוא מחמיץ, וזה אחד המפתחות לכבוש שערים. הוא מחמיץ הזדמנויות, אבל כדי להיות כובש שערים טוב באמת צריך להחמיץ הרבה הזדמנויות, כי זה אומר שאתה מקבל הרבה הזדמנויות".

ארלינג הולאנד ופפ גווארדיולה. המאמן מתמוגג, צילום: רויטרס

חכם על חלשות?

ואם בהחמצות עסקינן, ביום רביעי האחרון, במשחק האלופות מול אינטר, הולאנד החמיץ את ההזדמנות להפוך לשחקן המהיר ביותר שמגיע ל־100 שערים עבור מועדון אחד ולעבור את רונאלדו, שרשם את ציון הדרך ב־105 משחקים בריאל מדריד.

הוא עדיין יכול להשוות את השיא הזה הערב נגד ארסנל שמולה עדיין לא כבש, אבל ההיסטוריה מראה שהוא מתקשה להבקיע מול גדולות, מה שנותן למקטרגים שלו את הסיבות לומר שהוא לא כל כך מיוחד. נגד קבוצות מובילות, כלומר החברות של סיטי למועדון "שש הגדולות" באנגליה (ארסנל, ליברפול, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם), וגם באירופה (ריאל מדריד, אינטר מילאן ובאיירן מינכן), הנורבגי כבש 18 שערים ב־35 משחקים, ממוצע של 0.51 שערים במשחק. מול יריבות אחרות הולאנד שיחק 69 משחקים וכבש 81 שערים - ממוצע של 1.17 שערים במשחק.

בתקופתו במנצ'סטר סיטי, הקבוצות שמולן התמודד הכי הרבה היו יונייטד (7), ארסנל (6), ליברפול (5), ווסטהאם (5) וצ'לסי (5). הקבוצות שמולן כבש הכי הרבה היו וולבס (8), ווסטהאם (7), לייפציג (6), יונייטד (6) ולוטון טאון (6). מבין עשר הקבוצות שמולן כבש הכי הרבה, רק היריבה העירונית נחשבת קבוצת צמרת.

ואחרי כל הנתונים היבשים והדי מדהימים, בשורה התחתונה, הולאנד יודע שגם אם יכבוש שלושער מול ארסנל הערב באיתיחאד - עוד רחוק היום שבו יקשרו לו כתרים במושגים היסטוריים. אולי בצדק, ואולי לא. תלוי את מי שואלים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בכל מקרה, הדיון הזה לא עומד להיעצר רק בעקבות המשחק מול התותחנים. הוא כנראה יימשך עוד שנים רבות, סביר להניח שגם לתוך העשור הבא. ועצם העובדה שהשיח הזה כבר קיים - ובמלוא התשוקה - מראה שארלינג הולאנד את שלו כבר עשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר