הספורטאים, התחרויות והמשלחת הישראלית: אולימפיאדת פריז 2024 במספרים

בעוד כ-100 שעות זה יקרה: טקס הפתיחה המרשים של המשחקים האולימפיים יזניק את חגיגת הספורט הגדולה בתבל • 88 ספורטאים בכחול לבן ישוטו על נהר הסן ומאחוריהם תקווה של מדינה שלמה שאר רוצה קצת נחת • התקווה שווה זהב, מודל 2024

הסמל האולימפי. צילום: אי.אף.פי

בעוד ארבעה ימים, זה קורה. בשעה 20:30 בערב, מאות אלפי אנשים ביניהם ספורטאים, צלמים, רקדנים, זמרים, אנשי צוות, מתנדבים, מאמנים, ראשי מדינות, כוחות אבטחה וצופים ייתכנסו לאורך נהר הסן לצפייה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בפריז לשנת 2024. אלו יהיו המשחקים הראשונים שישוחקו עם קהל לראשונה מזה שמונה שנים ולא פלא שיהיה מדובר בטקס עם מספר הצופים הגדול ביותר אי פעם. 

אז לפני שנכנסים לתחרויות עצמן, אלו המספרים שמאחורי 16 הימים של המשחקים האולימפיים בפריז:

# נתחיל בפרטים היבשים הפשוטים: 10,500 ספורטאים יתחרו ב-32 ענפי ספורט במהלך המשחקים. הם ילונו ב-5 כפרים אולימפיים וישחקו ב-35 אתרי תחרויות - כולל אחת בטהיטי, שנמצאת במרכז האוקיינוס השקט ושם ייערכו תחרויות גלישת גלים.

מגדל אייפל, צילום: אי.אף.פי

# פריז עצמה תארח בפעם השלישית את המשחקים, אחרי שעשתה זאת באולימפיאדה השנייה בעידן החדש (1900) ובאולימפיאדה השמינית ב-1924. צרפת הוציאה 9.57 מיליארד דולר על ההכנות לאירוח, כאשר 3.8 מיליארד הגיעו ממשלמי המיסים. בטוקיו, אגב, המספר הזה התרומם לסכום של 15.4 מיליארד דולר.

# כחלק מהמעטפת של המשחקים האולימפיים, 45 אלף מתנדבים יקחו חלק במהלך התחרויות ו-150 אלף משרות עבודה אוישו. בנוסף אליהם, 30,000 שוטרים וז'נדרמים יאבטחו את האירועים השונים, את הספורטאים ואת הצופים שיגיעו.

ז'נדרמים בפריז במתחמי המשחקים האולימפיים, צילום: אי.פי.אי

# אם כבר צופים, אז כבר הזכרנו את העובדה שמדובר בכמות הצופים הגדולה שתהיה נוכחת במשחקים האולימפיים. 326 אלף צופים יהיו לאורך נהר הסן בפעם הראשונה שהטקס ייערך מחוץ לאצטדיון, כאשר הגעות המשלחות יהיו על גבי 94 סירות. הרעיון נלקח מטקס הפתיחה של אולימפיאדת הנוער בבואנוס איירס 2018 שהתקיים באובליסק.

# בלי קשר לצופים של טקס הפתיחה, 10 מיליון כרטיסםי נמכרו למשחקים האולימפיים, כאשר המספר המוערך של צופים בטלוויזיה עומד על 4 מיליארד.

# ישנה חלוקה שווה של ספורטאים וספורטאיות באולימפיאדת פריז, כאשר ישנם 20 אירועים מעורבים לגברים ונשים.. אותם ספורטאים ייאבקו על 329 מדליות זהב שעשויות מחתיכות ממגדל אייפל, שיגיעו בצורות אסימונים מצורת משושה אשר חושלו מגרוטאות מתכת מהאנדרטה המפורסמת ביותר בעולם.

# זמן לעבור למשלחת הישראלית: 88 ספורטאים וספורטאיות יקחו חלק במשחקים האולימפיים ב-15 ענפים ו-20 מקצועות. אותם יקיפו 75 אנשי צוות מקצועי ענפי, 30 אנשי מעטפת רפואית ושישה יריבי אימון. מי שיזכה במדליית זהב יתוגמל במיליון ש"ח.

נשיא המדינה יצחק הרצוג עם חברי המשלחת האולימפית לפריז, צילום: אורן אהרוני

# הקלע סרגיי ריכטר ושחקן הבדמינטון מישה זילברמן ירשמו את הופעתם הרביעית במשחקים האולימפיים - יותר מכל אחד אחר במשלחת הישראלית. 

# הישראלית המבוגרת במשלחת היא רוכבת הסוסים אשלי בונד בת ה-39, שתגיע למשחקים השניים שלה לאחר שהשתתפה גם בטוקיו וסיימה בגמר האישי במקום ה-11, אחרי שהייתה ראשונה במוקדמות.

 

 

# הצעיר ביותר שהמריא לפריז מישראל הוא השייט עומר ורד וילנצ'יק בן ה-17, שהשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים באליפות אירופה האחרונה בשיט בדגם סירות ILCA7 במקום השמיני.

# ולסיום, משהו פחות ספורטיבי. הקמע של המשחקים האולימפיים נקרא פריגס, שנראה כמו המצנפת הפריגית - כיסוי ראש אדום ואך שקצהו משוך לפנים. הוא מסמל את המצוינות של המהפכה הצרפתית והרפובליקה, ערך שמלומד בכל הכיתות במדינה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הקמע של המשחקים האולימפיים בפריז, פריגס, צילום: אי.פי.אי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר