"ניערנו את התדמית שהיתה לבית"ר"

מאז הגיע משה חוגג לבירה, המטרה ברורה: לנקות את הגזענות והאלימות • עד עכשיו זה עובד, אבל זה לא הדבר היחיד שמשתנה • המנכ"ל מוני ברוש הציב רף הכנסות של 40-30 מיליון שקלים בעונה • השיטה: 20 נותני חסות, מותג אופנה עצמאי וכרטיס אשראי "בית"ריסט"

ברוש ואוחנה. "המטרה היא שהקבוצה תדע להביא כספים מהמקורות שלה" // ברוש ואוחנה. "המטרה היא שהקבוצה תדע להביא כספים מהמקורות שלה"

באירוע שערכה אתמול בית"ר ירושלים בבית וגן חשפה הנהלת המועדון כי עד כה היא צירפה 20 נותני חסות שונים שצפויים להכניס לקופתה מיליוני שקלים. "בעבר בית"ר ירושלים היתה טהורה לעד, אבל היום אנחנו הרבה דברים אחרים. ניערנו את התדמית שהיתה לבית"ר", אמר המנכ"ל מוני ברוש, "ככל שפיק ההכנסות יעלה, זה יעזור לנו להגשים את החלומות שלנו".

מדור פתיחת העונה המיוחד של "ישראל היום"

החלום של הצהובים־שחורים הוא לייצר מדי עונה הכנסות קבועות של כ־40 מיליון שקלים, שיגיעו מנותני חסות, מכירת מרצ'נדייז, כרטיסי בית"ריסט ועוד. בהקשר הזה יפתחו הירושלמים שני דוכני מכירות מוצרים בטדי, נוסף לעגלת המוצרים הקיימת. בנוסף, בקרוב יפתח המועדון חנות במתחם בית וגן, ומגעים לפתיחת חנות במחנה יהודה נמצאים בעיצומם.

בית"ר ירושלים החלה להשיק באופן עצמאי מותג אופנה שייקרא FCBJ, שסל מוצריו יכלול מוצרי הלבשה, שגם ממנו צופים ראשי המועדון להכנסות גדולות. אגב, רק בעונה שעברה עשתה מכבי ת"א מהלך דומה. המועדון גם חתם על שיתוף פעולה עם חברת האופנה "קולומביה", שמאמצת את קבוצת הפאר האנגלית מנצ'סטר יונייטד. החברה תהיה אחראית על ייצור המעילים בשיתוף עם מותג המועדון, ובעצם בית"ר היא הקבוצה השנייה בעולם שמשתפת פעולה עם המותג הבינלאומי.

מבחינת מועדון האוהדים בית"ריסט, נכון לעכשיו הצהובים עומדים על 14 אלף חברים - צפי ההכנסות מזה עומד על מיליון שקלים וחצי - ובמועדון הציבו יעד: 25 אלף חברים עד תום העונה. אם בית"ר תגיע לכמות המכובדת הזו, היא תיזום מהלך שיהפוך את הכרטיס, שכרגע מקנה לאוהדים הנחות בלבד, לכרטיס אשראי.

"אני רואה את 18 אלף המנויים של מכבי ת"א, וזה מדגיש שאצלנו יש בעיה בצרכנות. בזה בדיוק אנחנו מטפלים", אמר ברוש, "בשנים הקודמות הרגילו את האוהדים למחירים נמוכים, אבל זה לא יהיה יותר. אנחנו מועדון מפואר, עם תקציב גדול מאוד, ובהתאם לזה יהיו מחירי המנויים והכרטיסים. אי אפשר שיהיה תקציב של 80 מיליון, שאיפות לאליפות ותמכור מנוי ב־600 שקלים - זה לא יקרה. היום אנחנו מרגישים הרבה יותר כיף בטדי - אין קריאות גזעניות, למעט המקרה הבודד באימון, והשינוי פשוט עצום. עם זאת, אנחנו יודעים שבסוף אנחנו נשפטים על התוצאות של הקבוצה.

אוהדי בית"ר ירושלים בטדי. ברוש: "היום אין קריאות גזעניות" // צילום: אלן שיבר

"בסופו של דבר המטרה היא שהבעלים יביא כמה שפחות כסף ושהקבוצה תדע להביא כספים מהמקורות שלה. זה ייקח זמן, אבל אנחנו בדרך לשם".

"אליפות - לא בדיבורים"

היו"ר אלי אוחנה הוסיף: "לאורך השנים עברנו הרבה טלטלות, ותמיד היינו קבוצה גדולה ופופולרית. אבל מאז שהמועדון עבר לבעלות משה חוגג, תוך שנה הפכנו למועדון שמתנהל כמו מועדון. השינוי שנעשה הוא אדיר, מבחינת כוח האדם, הטכנולוגיה שהכנסנו, ההשקעות במתקנים, התקציב ועוד. בשנה אחת קפצנו שמונה מדרגות.

"בעל הבית שלנו לא צריך להוכיח דבר לאף אחד", הוסיף אוחנה, "אצלנו במועדון אין אף סימן שאלה תעסוקתי, ואף אחד לא עומד מאחורי חוגג. יש לנו סגל איכותי מאוד, שיתמודד על מקומות 3-1. אליפות לא עושים בדיבורים. אף אחד לא יעמיד אותנו לדין או יתלה אותנו בכיכר העיר אם לא ניקח אליפות, אבל כן, אנחנו מכוונים לזכות בכל תואר אפשרי. אם מישהו מאיים על חוגג, מותר לו לתבוע אותו. אם היו מאיימים עליי, גם אני הייתי תובע. התביעות הללו מרתיעות, זו עובדה".

היו"ר התייחס גם לפציעה הקשה של הקשר מיכאל אוחנה: "בחיים של קבוצת כדורגל יש פציעות קשות, כמו זו של מיכאל אוחנה, וזה באמת שובר את הלב. הפציעה שלו היא פגיעה מקצועית קשה מאוד לבית"ר ירושלים. אני לא חושב שיש מישהו שיכול להחליף אותו - לא בכישרון, לא בתפקיד ולא בסכומים ששולמו עבורו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר