טיול בצפון איטליה: היכרות עם טרנטו - יריבת הפועל תל אביב השבוע ביורוקאפ

המועדון האיטלקי היה אחד מסיפורי הסינדרלה הגדולים של העשור הקודם כאשר כבש באופן שיטתי פסגה אחר פסגה, אך לא מצליח לשחזר את הישגיו בשנים האחרונות • הביקור של פטריק בברלי וחבריו בארץ המגף אמור להסתיים עם חגיגה, אבל יש כמה שחקנים שהאדומים חייבים לשים לב אליהם כדי לחזור לישראל עם חיוך על השפתיים • כל מה שצריך לדעת לקראת המחזור החמישי

אנתוני לאמב. השחקן עם הרקורד הכי מרשים בטרנטו

מועדון הכדורסל של טרנטו היה אחד מסיפורי הסינדרלה הגדולים של העשור הקודם כאשר כבש באופן שיטתי פסגה אחר פסגה ושבר כל תקרת זכוכית אפשרית. טרנטו התחילה אותו בליגה השלישית באיטליה, ותחת מאורציו בוסקליה עלתה תוך שנתיים לסרייה א'. למעשה, המועדון מצפון ארץ המגף ערך את הופעת הבכורה שלו בסרייה א' רק בשנת 2014. 

כבר בשנה הראשונה בליגה הבכירה, בוסקאליה (שלימים יאמן את הפועל חולון ואילת) רשם הישג נאה וסיים במקום הרביעי בעונה הסדירה. הישג נאה זה הקנה לקבוצה שלו מקום ביורוקאפ בעונה העוקבת, שהייתה הטובה בתולדות המועדון. הקבוצה דאז הגיעה עד לחצי גמר המפעל, עד שהודחה כשהפסידה 154:152 בסיכום שני המשחקים לשטרסבורג הצרפתית.

בוסקאליה. אימן את טרנטו בין 2010 ל-2019, צילום: טוויטר

מלבד העפלה לליגה הראשונה, המאמן האיטלקי הוביל את הקבוצה גם לשתי הופעות היסטוריות בגמר הסרייה א' ב-2017 (הפסידה לוונציה) וב-2018 (הפסידה למילאנו). טרנטו משחקת באופן רציף ביורוקאפ החל מעונת 2017/18 ולא הצליחה לשחזר את ההצלחה מעונת הבכורה שלה במפעל, כאשר השלב המאוחר ביותר שהגיעה אליו היה הטופ 16. מאז שינוי הפורמט של השלב המוקדם ביורוקאפ טרנטו לא הצליחה להעפיל לשמינית הגמר. אשתקד היא סיימה עם מאזן 11:7 וסיימה במקום השמיני בבית המקביל לזה של הפועל תל אביב, שאותה כבר פגשה בעונת 2022/23 והובסה לה שני מפגשים בהפרש מצטבר של 48 נקודות. 

הביקור האחרון של הפועל תל אביב בטרנטו. האדומים טיילו, צילום: יורוקאפ

כאמור, טרנטו לא מגיעה להישגים יוצאי דופן בשנים האחרונות, וקבוצת הכוכבים של הפועל תל אביב שתפגוש אותה ביום רביעי (21:00, שידור ישיר ובלעדי ב"ישראל היום") לא צפויה להיתקל בקושי רב. רק בשבוע שעבר האיטלקים הובסו 110:70 לבשקשהיר, כך שבמקרה של פטריק בברלי וחבריו התוצאה צריכה להראות דומה, ודאי לנוכח היכולת החיובית שההם מציגים במשחקים האחרונים. 

עם זאת, חשוב לציין שטרנטו פתחה נהדר את העונה בליגה האיטלקית וניצחה את שלושת משחקיה הראשונים של העונה. ביורוקאפ היא מעט מתקשה ועם מאזן 3:1 אחרי שרשמה הפסד דחוק לגראן קנאריה, ניצחון על טרפל סופוט ושתי תבוסות לבודצ'נוסט ובשקשהיר. כאן ב"ישראל היום" נכין אתכם למשחקים באופן המיטבי ונעשה מדי שבוע היכרות עם הקבוצה והשחקנים הבולטים שהקבוצות הישראליות במפעל יצטרכו לעצור. כעת נערוך לכם היכרות עם השחקנים המסוכנים ביותר בטרנטו, שעלולים לקלקל את הטיול של הפועל תל אביב בצפון איטליה. כידוע, כל המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

ג'ורדן פורד (גארד, 1.85)

השחקן השישי של הקבוצה וספק הנקודות הראשי של הקבוצה. הוא חתם הקיץ בקבוצה אחרי שאשתקד הגשים חלום כשערך 6 הופעות בסקרמנטו קינגס - עיר הולדתו. בבכורה שלו ביורוקאפ הוא התפוצץ עם 32 נקודות, כולל 11/11 ל-2 נגד גראן קנאריה, והראה מהמגוון העצום שיש לו להציע. הוא מחפה על היעדר הסייז (1.85 מ') עם זריזות יוצאת דופן וצעד ראשון מהיר. לא מדובר באתלט יוצא דופן, אבל ברגע שהוא מחליט לדהור לטבעת המגן שלו בדרך כלל מתקשה למנוע ממנו להגיע לתוך הצבע. בנוסף, יש לו קליעה נהדרת מבחוץ וברוב הקריירה הוא דייק בלמעלה מ-40%. העונה הוא עומד על 52.2% עד כה. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 25:12 דקות, 18.8 נקודות,1.5 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים, 0.2 חטיפות, 1.2 איבודים, 15.8 מדד. 

ג'ורדן פורד, צילום: יורוקאפ

אנתוני לאמב (פורוורד, 1.98)

השחקן בעל הרזומה המרשים בקבוצה. זוהי הקדנציה הראשונה שלו באירופה, אחרי שבעברו רשם 88 הופעות ב-NBA ואף היה שחקן לגיטימי ברוטציה של גולדן סטייט בעונת 2022/23. דווקא לאחר אותה עונה, הוא החליט לעבור לשחק אצל מודי מאור בניו זילנד ברייקרס ורשם בליגה האוסטרלית ממוצעים מרשימים למדי של 19.5 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק, אך לרוע מזלו נפצע לקראת סוף העונה שעברה בגיד האכילס ונעדר לתקופה ממושכת מהמגרשים. הוא הספיק להתאושש מאותה פציעה וכבר הוכיח בטרנטו שהוא בעל הבית (בעיקר במסגרת המקומית). ביורוקאפ הוא לא מצליח להביא לידי ביטוי עדיין את אותן יכולות, בעיקר בגלל שהזריקות מבחוץ לא צוללות פנימה (21.7%), אבל הפועל תל אביב חייבת לשים עליו זרקור אם היא לא רוצה להסתבך. אגב, לאמב התוודא בעברו שהוא סובל מדיכאון ואף בעברו חווה מחשבות אובדניות.

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 27:44 דקות, 11.8 נקודות, 2.5 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים, 0.5 חטיפות, 2.8 איבודים, 10.2 מדד.

אנתוני לאמב, צילום: יורוקאפ

טוטו פוראיי (גארד, 1.88)

הסמל של המועדון. אי אפשר להזכיר את טרנטו מבלי לדבר על הקפטן בן ה-38, ששיחק בקבוצה עוד בימיה בליגה השלישית. אז נכון, הארגנטינאי ממוצא איטלקי הוא לא השחקן הכי מסוכן בהתקפה של טרנטו, אבל ככזה שספג על בשרו וראה במו עיניו את כל רגעי השיא והשפל של המועדון, הוא יודע להביא מהניסיון שלו ועשוי להיות גורם מכריע במשחקים צמודים. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 11:52 דקות, 5.2 נקודות, 1.2 ריבאונדים, 0.5 אסיסטים, 0.5 חטיפות, 1.0 איבודים, 1.5 מדד. 

טוטו פוראיי במפגש האחרון עם הפועל תל אביב, צילום: יורוקאפ

סלום מאווגבה (סנטר, 2.08)

הסטופר ההגנתי של טרנטו. הסנטר האמריקאי זכה ב-2023 בתואר שחקן ההגנה של הליגה הגרמנית ומעוניין להוכיח שגם מול שחקנים כמו ג'ונתן מוטלי וברונו קאבוקלו הוא יכול להביא לידי ביטוי את היכולות ההגנתיות שלו, אך לא רק מולם. הוא שומר טוב גם על גארדים וייתכן שינסה להקשות גם על פטריק בברלי להגיע לטבעת. הוא אתלט נהדר, אבל מוגבל התקפית ורוב הנקודות שלו מגיעות מתוך הצבע. 

ממוצעיו העונה ביורוקאפ: 23:09 דקות, 7.0 נקודות, 5.2 ריבאונדים, 0.5 אסיסטים, 0.5 חטיפות, 1.8 איבודים, 9.2 מדד. 

סלום מאווגבה, צילום: יורוקאפ
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר