תקופת מעבר: הדרך שבה השפיעה המלחמה על ההכנות של הפועל ירושלים לעונה

ההחלטה של הפועל ירושלים לעזוב את ליגת האלופות לטובת היורוקאפ יצרה שינויים כלכליים ולוגיסטיים רבים, במיוחד בצל המלחמה • הטיסות הרבות וקיום המשחקים בבולגריה ולא בבלגרד אילצו את אנשי המועדון להיערך אחרת לגמרי לתחרות האירופית

שחקני ירושלים. צילום: אלן שיבר

ההחלטה שקיבלה הפועל ירושלים בשלהי העונה שעברה לאחר שנים ארוכות, לעשות את המעבר מליגת האלופות ליורוקאפ, אילצה את הקבוצה להיערך בקיץ לאתגר חדש ולעונה אירופית ארוכה עם קשיים נוספים שלא הכירה בצל התמשכות הלחימה. הערב יעלו האדומים על הפרקט בסלוניקי למחזור הרביעי במסגרת היורוקאפ כשיתארחו אצל אריס המקומית.

לאחר שהקבוצה קיבלה את ההחלטה לנדוד ליורוקאפ, מפעל תובעני מאוד שבו משחקות הקבוצות 18 משחקים במהלך העונה הסדירה (פי שלושה יותר משחקים מששיחקו האדומים בשלב הבתים של ליגת האלופות), הבינו במועדון כי קיים צורך לבחור יעד חדש שיארח את משחקי הקבוצה באירופה, ויהיה האכסניה החדשה שלהם בגולה. לאחר שנבחנו כמה יעדים, ביניהם צ'כיה, יוון והישארות בסרביה, בחרו בירושלים את העיירה סמוקוב שבבולגריה כביתם החדש. ערי יוון, שהיו יעד מועדף על הישראליות וכמובן גם על הקהל הישראלי, נדחו על הסף בגלל סירוב הגופים המקומיים לקחת אחריות ביטחונית על קיום ואירוח המשחקים.

למרות היותה של בלגרד עיר של ספורט בכלל וכדורסל בפרט, דבר שהקל על הקבוצות הישראליות את השהות, את האירוח ואת הלוגיסטיקה בשל הניסיון והמיומנות של הצוותים המקומיים - בהפועל ירושלים הבינו כי בניגוד לעונה שעברה, אז נאלצו להגיב תוך כדי תנועה ולבחור את בלגרד כביתם, הפעם צריך לחפש מקום קרוב יותר שיאפשר לקהל מישראל להגיע וישמש כיעד שאליו יוצאות טיסות ישירות מדי יום (בניגוד לבלגרד).

המעבר לבולגריה יצר גם לא מעט חבלי קליטה עבור הפועל ירושלים והפועל תל אביב, שנאלצו להתחיל לארח במקום שלא תורגל באירוח משחקי יורוקאפ על בסיס שבועי. על כן, בשבועות הראשונים התרחשו גם כמה תקלות טכניות במהלך המשחקים, דבר שנגרם כתוצאה מחוסר הניסיון של המקומיים. כדי להקל את התהליך השתמשו בבירה בשירותיו של איש העסקים ושופט העבר שי שטריקס, האיש שהקים את הליגה הבלקנית והפך לאיש הקשר הישראלי, למפיק ולמארגן בשטח של משחקי הישראליות בבולגריה העונה.

על פי ההערכות, אירוח משחק בבולגריה ועלויות המחיה הכרוכות בשהות הקבוצה והצוות עולה למועדון לאורך העונה כ־100 אלף שקלים למשחק.

במועדון מתארים את המעבר החד בין ליגת האלופות במתכונתה הנוכחית ליורוקאפ במתכונתו החדשה כ"שמיים וארץ". עיקר הקושי נובע מכמות הטיסות ששולשה, וגורמת למצב שהקבוצה טסה על בסיס שבועי. הדבר הוביל לשינויים נרחבים בלוח הזמנים של השחקנים: אם בעבר הם היו מקבלים יום חופש לאחר כל משחק, כעת יום החופש הופך ליום טיסות ומעברים. הלו"ז הופך צפוף יותר, דבר שנלקח בחשבון בקיץ כשנבנה סגל רחב יותר.

יונתן אלון, צילום: אלן שיבר

חדר לכל שחקן, בני משפחה בטיסות

ההסלמה הביטחונית האחרונה הובילה לצמצום דרסטי בהיקף הטיסות היוצאות מישראל, ומספר רב של חברות זרות הפסיקו לטוס מהארץ ואליה - מה שהוביל לירידה במספר הטיסות לסופיה. לאחר שני מקרים שבהם בוטלו טיסות הקבוצה לארץ, החליטו במועדון שלא לקחת סיכון ולטוס לבולגריה רק עם חברה ישראלית, גם אם פירוש הדבר הוא הכבדת העלויות הכלכליות. מסלוניקי, למשל, תשוב הקבוצה בטיסת המשך דרך קפריסין.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כלקח מהעונה הקודמת עושים בקבוצה מאמצים להקל על השחקנים הזרים את השהות בחו"ל. דרך אחת היא מתן אפשרות לצירוף של בני משפחה לטיסות למשחקים באירופה, לצד לינה של השחקנים בחדרים נפרדים במהלך השהות בבולגריה, זאת כדי לאפשר לשחקן תחושה ביתית ככל האפשר - בניגוד למקובל בטיסות למשחקים באירופה, אז לנים השחקנים בזוגות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר