האבנים המתגלגלות: יומן המסע של גיא ניב בטור דה פראנס

מיוחד ל"ישראל היום": גיא ניב יזנק לקטע החמישי בטור דה פראנס ורגע לפני הוא מגיש יומן מסע ראשון והכנה מקצועית למה שמחכה היום בטור

לקהל מובטח שלב מהנה במיוחד לצפייה, צילום: ניב תשבי

לפני הכל, בינתיים הדבר ממנו נהניתי יותר מכל הוא הקהל שקיבל אותנו בדנמרק.

כל מי שראה את הימים בדנמרק יכל לראות איזו אווירה מטורפת הייתה שם, ותאמינו לי שאיך שזה נראה בטלוויזיה, במציאות זה הרגיש הרבה יותר עוצמתי.

כמות קהל לא נורמלית. אתה מנסה לדבר עם הרוכב שלידך בפלטון ופשוט לא מצליח מרוב הרעש של הקהל… חוויה מטורפת לגמרי.

הקטע החמישי הוא השלב שאמור להיות ה״פריז רובה״ בגרסת הטור..לא סתם הקלאסיקה הזו נקראת ״הגיהנום של הצפון״.

דרכי הפאבה האלה אכזריות לגמרי. כל הציוד לקטע הזה יהיה שונה לגמרי - הגלגלים, הצמיגים, לחץ האוויר בצמיגים. זה לא דומה למרוץ כביש רגיל.

גיא ניב. "בא לשחק את המשחק", צילום: נועה ארנון

באופן אישי - אין לי ניסיון עם מרוצים מהסגנון הזה, אז עבורי המטרה היא רק לעבור בשלום את המקטעים הראשונים, ולחכות שייפתח ״גרופטו״ שאוכל לרכב בו יחסית ברגוע יותר אל הפיניש.

מבחינת הקבוצה - יעקב פוגלסנג הוא מרוכבי הGC היותר ״גדולים״ במימדים שלו, והוא דווקא רוכב טוב מאד בסטייג׳ כזה.

אני בטוח שהוא יהיה מקדימה, וגם גיום ביובין יכול לשחק בקטע החמישי את המשחק (הוא סיים תשיעי בפריז רובה ב-2021..).

ננסה למקם אותם מקדימה לפני המקטעים הראשונים, ומשם הרגליים ידברו. כמובן שצריך גם מזל ביום כמו מחר, ולהימנע מפנצ'רים.

העיקרון אומר שבמרכז הכבישים האלו האחיזה הכי טובה, וצריך לנסות לשאוף שם. בצדדים יש סוג של ירידה והאבנים האלה יותר חשופות..או, לנסות ממש ללכת הכי הצידה שאפשר, אפילו סוג של רכיבה בתוך השדה, ולא על ה״כביש״ הזה..שם יש יותר אחיזה, אבל שם גם חשופים יותר לפנצ'רים.

גיא ניב. ממשיך במירוץ, צילום: ספרינט סייקלינג
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בקיצור - לקהל מובטח שלב מהנה במיוחד לצפייה. אני מניח שמחר כבר יהיו רוכבי דירוג כללי שיאבדו זמן, ויהיה הרבה אקשן מקדימה על הניצחון בשלב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר