ניצב עמי אשד במחאות בתל אביב (ארכיון) | צילום: אריק מרמור/פלאש90

הנזק המתגלגל של ניצב עמי אשד

לא רק כתבת 12 חושבת שנורמלי לחסום כבישים ולהבעיר מדורות בהפגנה, גם רבים אחרים • זה הנזק הגדול שגרם מפקד מחוז תל אביב לשעבר, ניצב בדימוס עמי אשד

בהפגנה במוצאי השבת בתל אביב שוטר דחף את כתבת חדשות 12 יולן כהן. אתחיל בזה ששוטרים לא צריכים לתקוף עיתונאים ולמנוע מהם לבצע את עבודתם. להפך, הם צריכים לדאוג שעיתונאים יוכלו לדווח באין מפריע.

אני רוצה להתייחס למה שאמרה הכתבת לאחר האירוע: "המשטרה איבדה את הגבול. מאז ומתמיד אנחנו רואים את המפגינים חוסמים ומבעירים מדורות, אין הבדל מקפלן. השוטרים הרביצו למפגינים, עצוב לראות את זה".

מבחינת הכתבת זה נורמלי שמפגינים חוסמים את הכביש ומבעירים מדורות באמצע הכביש. מבחינתה, אסור לשוטרים להשתמש בסמכות שלהם לפנות מהכביש פורעי חוק החוסמים ומבעירים. "מאז ומתמיד אנחנו רואים את המפגינים חוסמים ומבעירים מדורות", היא אמרה.

כהן היתה צעירה כאשר התקיימה ההתנתקות, ואני מניח שהיא לא זוכרת שהמשטרה לא אפשרה אז חסימות כבישים והבערת מדורות. אבל לא רק כתבת 12 חושבת שזה נורמלי שהמפגינים נגד הממשלה חוסמים כבישים ומבעירים מדורות, גם רבים אחרים חושבים כך. זה הנזק הגדול שגרם מפקד מחוז תל אביב לשעבר, ניצב בדימוס עמי אשד.

הוא אפשר בתחילת ההפגנות בקפלן לחסום את נתיבי איילון - ציר מרכזי במדינה, אפשר הבערת מדורות ועוד. והוא לא אפשר זאת באופן חד־פעמי, אלא שבוע אחר שבוע. ניצב בדימוס אשד נרמל את חסימות הכבישים והבערת המדורות בתל אביב. תהא דעתו הפוליטית אשר תהא, אסור היה לו לאפשר זאת.

טעה המפכ"ל קובי שבתאי כאשר נבהל מהעליהום התקשורתי ומהיועצת המשפטית לממשלה, והחליט בחודש מארס 2023 לדחות את הזזתו של אשד מפיקוד על מחוז תל אביב. אשד היה צריך לזוז, ומשטרת מחוז תל אביב, בפיקוד אחר, היתה צריכה לבצע את תפקידה ולמנוע חסימות כבישים והבערת מדורות.

זהו תפקידה של המשטרה, והיא לא ביצעה אותו.

לא בכדי זכה אז אשד למחיאות כפיים, לקריאות עידוד וללחיצות ידיים מהמפגינים, משל היה כוכב רוק שהגיע לקפלן לפקד על הכוחות.

אשד גרם נזק גדול למשטרה.

היכן היו אנשי חדשות 12 כאשר קולגות שלהם, עיתונאים של ערוץ 14, הותקפו על ידי מפגיני קפלן? היכן הם היו כאשר המפגינים מנעו מכתבי ערוץ 14 לבצע את עבודתם?

ועכשיו, משהו על צביעות. בחדשות 12 הזדעזעו מדחיפתה של הכתבת שלהם על ידי השוטר ומהפגיעה בעבודתה. אולי בצדק, אבל היכן היו אנשי חדשות 12 כאשר קולגות שלהם, עיתונאים של ערוץ 14, הותקפו על ידי מפגיני קפלן? היכן הם היו כאשר המפגינים מנעו מכתבי ערוץ 14 לבצע את עבודתם? היכן הם היו כאשר הכתבת שיראל ללום הותקפה פיזית בידי מפגינים, כאשר היתה בהיריון?

היכן הם עכשיו, כאשר מפגיני קפלן תוקפים פעם אחר פעם עיתונאים של ערוץ 14? כאשר אמנון אברמוביץ' הגיע ביוני 2020 להפגנת ימין בתל אביב, מפגינים קיללו אותו. בחדשות 12 הזדעזעו. אלא שהכתבים של ערוץ 14 סופגים הרבה יותר מזה. הם סופגים קללות, הפרעה לשידור, וגם אלימות פיזית. הם לא יכולים לבצע את עבודתם ללא אבטחה של המשטרה.

מזה לא מתרגשים בחדשות 12. צביעות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו