למה הם רוצים לסגור את פורום קהלת

טענו שאנחנו נגד עניים, נגד נשים, נגד קהילת הלהט"ב, נגד הדמוקרטיה ובעד שחיתות • שום דבר מזה לא נכון, אך דפים אנונימיים ממומנים המשיכו בהפצת הכזבים

ההפגנה מול משרדי פורום קהלת בירושלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בשנה שקדמה למלחמה עמד פורום קהלת בפני גל של התקפות, כתבות מגמתיות, שיחות זום משמיצות ושימוש נרחב ברשתות החברתיות למטרות דמוניזציה של הארגון.

ב־7 באוקטובר מיהרנו אני ורבים מחבריי בפורום קהלת להתגייס למילואים, רובנו לחוד החנית של הלחימה. ארבעה ימים לאחר מכן יצאתי לחתונתי, אך במקום חתונה גדולה עם מאות אורחים באולם יוקרתי - התחתנו באולם של "יד שרה" עם המשפחה המצומצמת ומעט חברים. למחרת שבתי לצבא. בעוד רוב העם החליט להשאיר את המחלוקות מאחור, יש מי שהמשיכו בהתקפות. קיבלתי מכתבי איחולים למותי, איומים שיבואו איתי חשבון אחרי המלחמה, ואפילו אמא שלי קיבלה הודעות שמאחלות לי למות בזמן שאני נלחם בעזה.

גם היום ניתן למצוא קריאות של בכירים המבקשים לסגור את קהלת, מכיוון שניירות המדיניות של הארגון אינם לטעמם. "מכונת רעל" על מלא

פורום קהלת הוצב כמטרה עיקרית להתקפה, עקב היותו מכון המחקר החשוב ביותר במחנה הלאומי והמשפיע ביותר בישראל. הפורום סייע למקבלי ההחלטות לממש מדיניות של כלכלה חופשית, זהות לאומית ומשילות, ובמקביל תמך בארגונים רבים בחברה האזרחית באמצעות מחקר, סדנאות ומגוון כלים.

אפשר להבין כעס של קבוצות לחץ וקרטלים המפסידים משבירת מונופול, ודרישה לשקיפות בארגונים הפועלים בצורה שנויה במחלוקת, אך חירות הפרט ורווחת האזרח הן המטרות שהפורום מקדם. חלקים בשמאל חושדים שלקהלת מטרות נסתרות, אף שכל תוכני הפורום גלויים ונגישים לציבור. פורום קהלת הוא מכון מחקר הפועל להבטחת עתידה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, לחיזוק הדמוקרטיה הייצוגית, להרחבת חירויות הפרט ולהעמקת עקרונות השוק החופשי.

טענו שאנחנו נגד עניים, נגד נשים, נגד קהילת הלהט"ב, נגד הדמוקרטיה ובעד שחיתות. שום דבר מזה לא נכון, אך דפים אנונימיים ממומנים המשיכו בהפצת מידע כזב זה. בעיתונות החרדית פורסם שקהלת נגד חרדים, ובדפי המרשתת פורסם שקהלת פועלת רק עבור החרדים. הפרד ומשול וסכסך בין כולם היתה האסטרטגיה הגלויה של מי שפועלים נגדנו. במקום להתווכח על התוכן - תקפו את התורמים, את העובדים ואת הארגון. אד־הומינם מוחלט, אף שמדובר במקום עבודה פלורליסטי ורבגוני, שאכן יש לו קו מנחה כללי - אך הוא מורכב מעובדים רבים בעלי דעות מגוונות, שמגיעים מרקעים שונים ושמשקיעים את זמנם בכתיבה ובמחקר כדי לשפר את חייהם של כלל אזרחי המדינה.

ההתקפות נגד פורום קהלת שברו שיאים של ביקורת לגיטימית, ויש לקוות שמכתבי איום ברצח, פריצה למשרדים, חסימת משרדים ושימוש באלימות פיזית כלפי עובדים לא יהפכו חלילה לנורמה מקובלת נגד אף ארגון. לא פחות חשוב הוא שאם אירועים כאלו יישנו - המשטרה תדע לפעול נגד התוקפים, והתקשורת תגנה את הפעולות האלו.

גם היום ניתן למצוא קריאות של בכירים המבקשים לסגור את קהלת, מכיוון שניירות המדיניות של הארגון אינם לטעמם. "מכונת רעל" על מלא. לא במקרה עיתון וכמה ארגונים שהיו ממקדמי השנאה לקהלת מתבלטים גם בהשחרת פניה של מדינת ישראל.

פורום קהלת הוקם לאחר שנים של מונוליתיות מחשבתית בחברה האזרחית, במטרה להעשיר את השיח הציבורי, בעיקר בקרב מקבלי ההחלטות ונבחרי הציבור. הפורום מסייע לכל גוני הקשת הפוליטית לגבש מדיניות סדורה במגוון תחומים. במשך 12 שנות פעילות השגנו הרבה מאוד וגדלנו בצורה משמעותית, אך לאחר שבמשך תשעה חודשים קבוצה של כמה עשרות ישראלים "עשתה את המוות" (במילים שלהם) לאחד מהתורמים המרכזיים שלנו - נאלצנו לצמצם בצורה משמעותית את מספר העובדים ולסגור מחלקות.

לצד מי שמבקשים להשחיר את העשייה שלנו ולמנוע מקולות נוספים להישמע, נחשפנו גם לתומכים רבים, במילים ובתרומות. פורום קהלת ימשיך לפעול ללא משוא פנים כדי לייעל את מדינת ישראל ולחזקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר