בנקאים יודעים שהתחרות האמיתית שלהם היא לא בנקים, אלא הכלכלה החדשה - המסחר ברשת. התחום הזה נחלק לקמעונאות, עסקים והשקעות. התחום הקמעונאי המתפתח הוא הקניות ברשת, או כמו שקוראים לזה בארה"ב - קמעונאות האמזון, המחזיקה בנתח מונופולי בתחום. אלא שגם ההגדרה של מונופול אנכרוניסטית כיום. אמזון, כמו עליבאבא ואחרים, היא פלטפורמה של מכירות ולא מוכרת. מבחינה בנקאית היא סולקת בהיקפים של בנק ענק, ולכן מבחינה אסטרטגית "הפועלים" הולך בכיוון המתבקש ומחבק את מי שמאיימת להיות המתחרה הגדולה שלו כבנק.
הכלכלה המקוונת תציע בעתיד גם פתרונות אשראי וסליקה. זו הסיבה לכך שפייסבוק ניסתה להגיח לתחום עם מטבע דיגיטלי משלה, יחד עם הענקיות הדיגיטליות. לפי שעה היישום של המהלך נתקל בקשיים, אבל זהו הכיוון המסתמן והמתבקש. מי שמוכר בהיקפים הולכים וגדלים, הופך למעשה להיות בנק. הרגולציה עדיין לא מותאמת לכך והממשלות לא ערוכות להתמודד עם התפיסה המתפשטת שלפיה הגבולות, מבחינת הצרכנים, הופכים להיות לא רלוונטיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו