החלטתה של חברת הלואוקוסט האירית הבינלאומית, ראיינאייר (Rayanair ) לטוס לאילת מ-3 יעדים במזרח אירופה: בודפשט, קראקוב וקובנה היא בשורה משמחת, קודם כל לאילת.
על פי הערכת החברה, הקווים החדשים אמורים להביא לאילת כ-40,000 תיירים שיכניסו לעיר כ-20 מיליון דולר לשנה – תוספת הכנסה מבורכת בתקופה לא פשוטה. יתרה מזו, החלטת ראיינאייר מנגישה את אילת לקהלים חדשים, לאו דווקא ממקורות התיירות הקלאסיים, אבל בהחלט מתאימים לסגנון ולאופי של האטרקציות המרכזיות שלה: מזג אוויר וים. הטיסות אמורות להתחיל בנובמבר, ובעונה הזאת הטמפרטורה באירופה צונחת. בעוד קראקוב מתכוננת לשלג – באילת אפשר להשתזף על שפת הים.
הבשורה הגדולה, לכאורה, היא המחיר: מחיר הבסיס (לכיוון אחד) מתחיל ב-29.99 דולר, וזו באמת אופציה זולה, גם אם התוספות – כמו מזוודה, מושב שמור וכו' – מעלים את המחיר בפועל. האופציה הזו מתאימה לפרופיל התייר המזרח אירופי הממוצע, שלא מתאפיין דווקא בעודף מזומנים, וסוגרת חבילה אטרקטיבית: גם מזג אוויר, גם ים וגם מחיר נוח.
לעומת זאת, עבור התייר הישראלי, האפשרות ליהנות מהמחיר המוזל של ראיינאייר פחות זמינה. המטוסים נוחתים וממריאים מעובדה – וכדי להגיע לעובדה יש לטוס קודם כל לאילת, ולנסוע כשעה עד השדה וממנו. מחיר הכרטיס מבן גוריון לאילת גבוה או זהה למחיר הטיסה לחו"ל, ולכן פחות סביר שהתייר הישראלי יבחר באופציה הזאת. ייתכן, שחברה ישראלית הטסה לאילת תרים את הכפפה, ותציע כרטיסים משולבים, או שראיינאייר עצמה תבצע נחיתת ביניים בבן גוריון – אבל עד אז, הגעתה של ראיינאייר לאילת היא בשורה טובה בעיקר לתיירים ולאילתים.
ואולם, יש גם היבט לאומי להודעה. ראיינאייר, חברת הלואוקוסט הגדולה באירופה, היא חברה אירית. לצערנו העמוק, האירים החביבים הם מן הדוברים הבולטים ביותר נגד ישראל בפורומים בינלאומיים, רבים תומכים שם בחרם כזה או אחר נגדנו, והם אף יוזמים ומשתתפים בהפגנות אנטי ישראליות. בואה של חברה אירית בסדר גודל כזה לישראל – היא איתות רב ערך שלא כולם באירלנד חושבים אותו דבר, ותרומה לשיפור תדמיתה של ישראל. Rayanair! Fáilte, (ברוכים הבאים!)
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו