היסעור הינו מסוק כבד, יחידי מסוגו בעולם וגם בישראל. היסעור הוא מסוק מאוד-מאוד אמין עם המון ותק והרבה ניסיון, משופר ומתוחזק. מאז שהובא לישראל שימש בעיקרו למשימות תובלת סער של לוחמים במלחמה, והשתתף בכמה מלחמות ישראל מאז הגיע לחיל האוויר ב-69. המסוק ככלי טיס ייעודו לטוס בגובה נמוך כדי לספק את צורכי המשימה שאליה נשלח בין אם זה הובלת לוחמים, ציוד, פינוי פצועים, או חילוץ. היסעור אינו מטוס קרב שטס גבוה. הוא מיועד להיצמד לקרקע. יעוד המשימה שאליה נשלחו היסעור וצוותו לטיסת האימונים ברומניה הינה אימון בטיסת הרים. זוהי טיסה בגובה נמוך צמוד לקרקע אך בגבהים שאינם קיימים בארץ ביחס לפני הים, לכן במסגרת שיתופי פעולה עם צבאות זרים אנחנו מתאמנים בגרמניה, איטליה צרפת ועוד. טייסי מערך היסעור הם טייסים מנוסים מאד. מה שעושה טייס למקצוען הוא היכולת שלו להביא את המסוק לקצה גבול היכולת שלו. כשאתה בודק את קצה גבול היכולת, לפעמים חורגים מהיכולת וכך נגרמות טעויות אנוש. הטייסים שלנו ניסו תמיד להעמיד את המסוק במבחן, אם זה במשקלים גדולים יותר או במרחקים ארוכים יותר. כתוצאה מזה יש תאונות. היסעור הוא מסוק מאד וותיק בחיל האוויר. ידענו תמיד שהמבחן הזה מסכן אותנו, גם אני בתור טייס לשעבר חוויתי התרסקות של היסעור. אחת ההשערות להתרסקות ברומניה היא תקלה טכנית. האפשרות השנייה היא טעות אנוש. כל ההיבטים כבר נבדקים, ועדת חקירה של חיל האוויר בראשות תא"ל כבר יצאה לרומניה לאיזור ההתרסקות כדי לבחון ולחקור את נסיבות התאונה. הכותב היה מפקד בסיס מסוקים
המסוק מיועד להיצמד לקרקע
תא"ל (מיל') נחמיה דגן
הכותב הוא תא"ל במיל', בעל עיטור המופת, מפקד טייסת 118 ומפקד בסיס פלמחים לשעבר