נופי הדרום הם מהמרהיבים של ארצנו. אולם אותם נופים עוצרי נשימה הפכו בשבועות האחרונים למלכודות מוות לנהגי ישראל. כבישי הדרום הסלולים במורדות ההרים ובשיפולי הגבעות הפכו לשדות קטל שבהם משפחות שלמות מוצאות עצמן לכודות ברכבים בוערים לאחר תאונות שתוצאותיהן הקשות נקבעו מראש. התאונה הקטלנית אתמול וזו שהתרחשה לפני כשבועיים בצומת הערבה היו יכולות להימנע. הורים לא היו חייבים לאבד את ילדיהם וילדים לא היו צריכים להפוך בן לילה ליתומים אם מישהו היה לוקח אחריות. אם תשאלו את מומחי התחבורה הם יאמרו שהם לא הופתעו, שהכתובת היתה על הקיר - ועדיין אין מי שלוקח אחריות. כבישי הדרום הם כבישים מסוכנים, קילומטרים של כבישים חד-מסלוליים ללא גדרות הפרדה, כבישים צרים ומפותלים, שאינם מותירים לנהג שום מרווח לטעות. במדינות המתקדמות בעולם מדברים על תשתיות סלחניות, ואילו בכבישי הדרום אסור לנהגים לטעות כי התוצאות הן הרסניות. מחזות של "כמעט" תאונה הם חזון נפרץ בכבישי הדרום, אתמול ה"כמעט" הפך למציאות, מציאות שעלתה בחיי אדם, מציאות שניתן היה למנוע. האבסורד הוא כי הפתרונות קיימים ובהישג יד, כל מה שצריך הוא שמישהו ייקח אחריות - שר התחבורה והבטיחות בדרכים. אותו השר שלפני כשבוע הכריז על תוכנית ארצית לפיתוח התחבורה בהיקף של יותר מ-27 מיליארד שקלים. כל מה שצריך הוא להפנות חלק קטן מסכום זה להרחבת הכבישים, לבניית גדרות הפרדה ולשיפור התשתיות. ההשקעה הזו תחזיר את עצמה במשאב היקר מכל - חיי אדם. הכותב הוא מנכ"ל עמותת "אור ירוק"