הפרוגרסיבים כבר סימנו את המועמד הלא רצוי מבחינתם לסגן הנשיא: המושל היהודי של פנסילבניה

פעילים מהאגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית במכתבים לקמלה האריס: העובדה שאת שוקלת אותו כמספר 2 הדליקה נורות אדומות בקרב מוסלמים וערבים אמריקנים • הסיבות? שפירו התייצב לצד ישראל לאחר 7 באוקטובר ובין השאר התנגד למחאה האנטישמית בקמפוסים

האריס ושפירו באירוע בחירות בפנסילבניה, בחודש שעבר. צילום: רויטרס

קמלה האריס עוד לא הכריזה מי יהיה מספר 2 שלה במרוץ לנשיאות, אבל קבוצות פרוגרסיביות ותומכות פלשתינים כבר סימנו את מי הן לא רוצות: מושל פנסילבניה, ג'וש שפירו, שנחשב לאחד המועמדים החזקים ביותר לתפקיד.

מכתב ששיגרו 50 מנהיגים מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה קראו להאריס לבחור במושל קנטאקי אנדי בשיר או במושל מינסוטה טים ולץ. "איננו יכולים להרשות לעצמנו טעויות לנוכח הזמן הקצר שנותר כדי להביס את האיום של דונלד טראמפ וג'יי די ואנס", כתבו להאריס.

מושל קנטאקי אנדי בשיר, צילום: אי.פי

קבוצה אחרת של פעילים באגף השמאלי שיגרה מכתב נוסף ובו הצביעה על כך ש"שיקול מועמדותו של שפירו הדליקה נורות אדומות בקרב מצביעים צעירים, מוסלמים, אמריקנים-ערבים ופעילים אחרים".

למה סר חינו של שפירו בעיני הקבוצות? המושל היהודי התייצב בבירור לצד ישראל אחרי טבח 7 באוקטובר, השמיע קול ברור נגד האנטישמיות הגואה בארה"ב. בחודש אפריל אמר כי כפי שאין לסבול "אנשים הלבושים בסגנון ה-KKK, כך אין לסבול אנטישמיות בקמפוסים". שפירו תמך בהדחתה של נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, משום שאפשרה לאקלים האנטישמי לצמוח. לאחרונה הוא אף עדכן את קוד ההתנהגות לעובדי המדינה ואסר על "התנהגות מחפירה ומעוררת שערוריות" - צעד שנתפס כמכוון נגד פעילים פרו-פלשתינים.

מחאה פרו-פלשתינית בקמפוס של אוניברסיטת פנסילבניה, אפריל השנה, צילום: אי.פי

דמוקרטים שתומכים בשפירו מצביעים על הפופולריות שלו, יעילותו כמושל, והחשיבות הקריטית שיש לפנסילבניה, המעניקה 19 אלקטורים, בדרך לבית הלבן. "לאורך כל הקריירה שלו ובמיוחד בחודשים האחרונים, המושל שפירו חיבר אנשים, הטה אוזן קשבת ועבד עמם כדי לשמור על הקהילות שלנו בטוחות", אמר דוברו של שפירו, מנואל בונדר, לאתר The Hill. בונדר הדגיש כי לשפירו קשרים אישיים טובים עם ראשי קהילות מוסלמים, ערבים, פלשתינים, נוצרים ויהודים כאחד.

דמוקרטים אחרים תקפו את הקבוצות הפרוגרסיביות והאשימו אותן בניסיון לפלג. לדבריהם, "שפירו פרוגרסיבי מספיק בשורה ארוכה של נושאים אחרים". "המצביעים בפנסילבניה מוקירים את העובדה שהוא מאוד מוכשר", אמר מושל המדינה לשעבר, אד רנדל. "הוא יודע לממש את המטרות שהוא מציב ולממש אותן בדרך הנכונה".

חבר בית הנבחרים הדמוקרטי ריצ'י טורס, הידוע בתמיכה שלו בישראל, סבור שהבעיה אינה בעמדותיו של שפירו. "כל אחד מהמועמדים לסגן הנשיא (הדמוקרטי) תומכים בישראל", כתב לאחרונה. "הסיבה שבגללה מתייחסים אליו אחרת? אנטישמיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר