באופן רשמי: תאילנד הכירה בנישואים חד מיניים

זוגות מהקהילה הגאה יוכלו להירשם לנישואים החל מסוף חודש ינואר • תאילנד היא המדינה הראשונה בדרום מזרח אסיה לאשר זכויות שוות לקהילה הלהט"בית

הפגנה של הקהילה הלהט"בית בבנגקוק בירת תאילנד. צילום: איי.פי

תאילנד הפכה היום (ראשון) למדינה הראשונה בדרום מזרח אסיה המתירה נישואים חד מיניים לאחר שהמלך, מאהה וצ'יראלונגקון, ראמה העשירי, חתם על חקיקה שאושרה על ידי הפרלמנט לפני שושה חודשים.

ההחלטה פורסמה בעלון הודעות של בית המלוכה שפורסם בשעות הלילה והופץ ברחבי המדינה בשעות הבוקר. לצד ההחלטה פורסם סעיף שמשהה את החלת החקיקה החדשה למשך שלושה חודשים וזוגות חד מיניים יוכלו להירשם לנישואים החל מ-22 בחודש ינואר.

תחת החקיקה החדשה, תאילנד תאפשר רישום לנישואים של זוגות חד מיניים החל מגיל 18, כשכל הזכויות השמורות בחוק לזוגות נשואים, כמו אימוץ ילדים, ירושה אוטומטית והטבות מס, יחולו גם על הזוגות החד מיניים. מדובר בניצחון ברור לתנועה לשוויון לקהילה הלהט"בית במדינה.

מחאה למען נישואים גאים בתאילנד, צילום: איי.אף.פי

על אף שהחוק בתיאלנד הגן על חברי הקהילה הלהט"בית מרוב סוגי ההפליה החל משנת 2015, הניסיון לאפשר באופן רשמי רישום לנישואים עבור חברי הקהילה התעכב במשך שנים רבות. ממשלתו של ראש הממשלה הקודם, סרטה תוויסין, פעל רבות ליקדום החקיקה בין היתר בשל הטענה כי הדבר ימצב את המדינה כיעד תיירותי נחשק עבור חברי הקהילה הגאה ברחבי העולם.

תאילנד היא המדינה השלישית באסיה לאפשר נישואים חד מיניים, אחרי טייוואן ונפאל, ונמצאת יחד עם עוד 40 מדינות ברחבי העולם שמבטיחות זכויות נישואים שוות לחברי הקהילה הגאה. תאילנד חשבת כמדינה סובלנית יחסית לקהילה הגאה מבחינה חברתית והעברת התיקון לחוק המאפשר נישואים חד מיניים התקבל בסנאט ברוב גדול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר