ברוניי: החתונה של "הנסיך החתיך" שברה מוסכמות - ולבבות

עבדול מטין מסולטנות הנפט העשירה נישא לאישה מחוץ למשפחת המלוכה, בטקס שבו השתתפו 5,000 אורחים • החגיגה תימשך 10 ימים

נסיך ברוניי ובחירת ליבו בטקס חתונתם. צילום: איי.אף.פי

הנסיך עבדול מטין מסולטנות ברוניי, מדינה קטנה ועשירה בנפט באי בורניאו שבדרום-מזרח אסיה, נישא היום (ראשון) לבחירת ליבו, ינג מוליה אנישה רוסנה, בטקס רב רושם בבירה באנדאר סרי באגוואן, בו השתתפו כ-5,000 אורחים.

עבדול מטין, בנו הרביעי של הסולטן חסן אל בולקיה, נחשב לאחד הרווקים הנחשקים באסיה, שהספיק לזכות בכינוי "הנסיך הלוהט" ברשתות החברתיות במדינה. הודעת האירוסין של הנסיך בן ה-32 בחודש שעבר עוררה גל של לבבות שבורים ברחבי המדינה.

החלטתו של הנסיך להינשא לאישה שאינה חלק ממשפחת המלוכה הענפה בסולטנות, בתו של יועץ לשעבר של אביו, הרימה כמה וכמה גבות בבית המלוכה. עם זאת, היותו של עבדול מטין בן רביעי שלא סומן לתפקיד יורש העצר, מאפשרת לו חופש גדול יותר לבחור את אשתו.

בטקס הנישואים הגדול, שהתרחש בארמון נורול אימאם שבבירה, השתתפו נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו, נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס, וכן חברי בית המלוכה ממדינות כמו ירדן וערב הסעודית. הזוג המלכותי יצא מהטקס להופעה פומבית ראשונה מול קהל של אלפי מעריצים מחוץ לארמון.

 נורהילה מוחמד, מורה בבית ספר יסודי, סיפרה לסוכנות הידיעות איי.אף.פי. כי "הסיכוי להציץ בבני הזוג המלכותי בצאתם מהארמון זו הזדמנות של פעם בחיים ואירוע מרגש עבור רבים בברוניי". הנסיך מחזיק בנוכחות מרשימה ברשתות החברתיות, ויש לו יותר משני מיליון עוקבים בעמוד האינסטגרם שלו, שם הוא חולק תמונות והסברים על הקריירה הצבאית שלו.

נסיך ברוניי מופיע בפני אלפים לאחר חתונתו, צילום: איי.אף.פי


ברוניי היא אחת המדינות העשירות בדרום-מזרח אסיה, עם אוכלוסייה של פחות מחצי מיליון נפש ומאגרי נפט וגז טבעי עצומים. על אף העושר החומרי הגדול, המדינה זכתה לפרסום שלילי חמור בשנת 2019, כשהסולטן אימץ את חוקי השריעה כקוד המחייב של המדינה. לאחר ביקורת קשה, גם ממדינות מוסלמיות, החליט הסולטן להקפיא את עונש המוות לעבירה על חוקי השריעה.

בנוסף לדיכוי הדתי במדינה, בית המלוכה בברוניי מואשם בפזרנות יתר ונהנתנות חסרת גבולות. בנוסף, במדינה אין גוף מחוקקים נבחר מתפקד, זאת לאחר שהסולטן פיזר את הפרלמנט במדינה ב-2004. כיום, השליט מחזיק בתיקי הביטחון, האוצר והמשפטים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר