"ההלם שאחרי האופוריה": כותרות העיתונים בעולם הערבי חגגו את המתקפה האיראנית

כצפוי, העיתונים האיראניים שמחים לאיד ומתארים את המתקפה במונחים של "יום הנקמה" ופגיעה ב"לב השטן" • הכותרת בעיתון הנפוץ "א-נאהר" מדגישה: "איראן מבינה את הזעם של הציר ומגיבה במתקפה הנרחבת ביותר של טילים על ישראל"

מתקפת הטילים השנייה של איראן נגד ישראל מסוקרת בעיתונות הערבית. צילום: רשתות ערביות

העיתונות במזרח התיכון הגיבה היום למתקפת הטילים השנייה של איראן נגד ישראל. כצפוי, העיתונים האיראניים שמחים לאיד ומתארים את המתקפה במונחים של "יום הנקמה" ופגיעה ב"לב השטן".

ההרס שנגרם למבנים בהוד השרון בעקבות המתקפה האיראנית // עיריית הוד השרון

בלבנון: העיתון "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה מכנה את המתקפה "ההלם שאחרי האופוריה", כלומר לאחר חיסול נסראללה. מנגד, הכותרת בעיתון הנפוץ "א-נאהר" מדגישה: "איראן מבינה את הזעם של הציר (כלומר, של השלוחות שלה במזה"ת) ומגיבה במתקפה הנרחבת ביותר של טילים על ישראל". רמז לביקורת של תומכי חיזבאללה נגד טהרן על נטישת הארגון.

מתארים את המתקפה במונחים של "יום הנקמה" ופגיעה ב"לב השטן", צילום: רשתות ערביות

בסעודיה: העיתון "א-שרק אל-אווסט" צופה לבאות עם "איראן נוקמת... וישראל מתחייבת שיהיו השלכות". העיתון "עוכאט'" מצטרף אליו עם "איראן משגרת עשרות רקטות לעבר ישראל, תל אביב מתחייבת להגיב קשה".

באחד העיתונים נכתב כי "איראן מבינה את הזעם של הציר", צילום: רשתות ערביות

כאמור, בצה"ל הודו היום כי היו פגיעות בבסיסים במהלך המתקפה האיראנית, אך הן לא היו משמעותיות ולא פגעו בכשירות. לא נגרם נזק לחיל האוויר, לכלי הטיס או לאזרחים במהלך התקיפות, בעוד מערכות ההגנה פעלו בהצלחה מרשימה. במקביל, שני בכירים בחיזבאללה חוסלו בדאחייה שבלבנון, וצה"ל המשיך בפעולות סיכול אמל"ח במוקדים אסטרטגיים בסוריה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר