בצל ההסלמה הגוברת: אזרחים לבנונים ממשיכים לנטוש את דרום המדינה

על פי התקשורת הערבית כ-140 אלף אנשים התפנו מביתיהם • פקידה לבנונית: "אנחנו עדיין קולטים עקורים במחוז צור שמכיל את המספר הגדול ביותר שלהם" • אחת המפונות: "האזורים שבהם לא יפתחו את בתי הספר אם תימשך המלחמה משתרעים מאזור א-נאקורה בדרום-מערב ועד הכפר ראמיה בדרום"

לבנונים עוזבים את הכפרים בדרום המדינה

מסרים סותרים: בזמן שגורמים בחיזבאללה שוללים אפשרות של מלחמה כוללת עם ישראל, אבל מדגישים כי ארגון הטרור מוכן "לכל התרחישים", הלבנונים ממשיכים לנטוש את דרומה של ארץ הארזים.

פליטים עוזבים את דרום לבנון, צילום: אי.אפ.פי

על פי פרסומים בתקשורת הערבית, מספר המפונים הלבנונים גבוה מ-140 אלף איש. נוסף על כך, נרשמים גלי עזיבה של תושבים שעוזבים את בתיהם בדרום לבנון לנוכח ההסלמה באזור. בתוך כך, מדובר בעלייה משמעותית במספר המפונים. בחודש נובמבר 2023 היו כ-29 אלף עוזבים, ואילו באוגוסט 2024 המספר הגיע ל-110 אלף.

מוקדם יותר השבוע הוטלו כרוזים על ידי רחפן של צה"ל בדרום לבנון. היוזמה, שהתבררה בתור החלטה ברמה החטיבתית, נגמרה בהפלתו של הרחפן. במהלך הלילה חיזבאללה הודיע שהרחפן הגיע לידיו ופרסם תיעוד מהשיגור שלו, בו רואים שני חיילים של צה"ל. בינתיים, בתקשורת הערבית מתפרסמות עדויות נוספות לסבלם המתגבר של רבבות המפונים מדרום לבנון - במיוחד לאור פתיחת שנת הלימודים החדשה. על פי שר החינוך הלבנוני, עבאס אל-חלבי, הלימודים צפויים להתחיל הבוקר (17 בספטמבר 2024) אבל רבים מהמפונים מהעיירות הקרובות לגבול משתמשות בבתי הספר בתור מקלטים זמניים.

"עדיין קולטים עקורים במחוז צור", צילום: אי.פי.אי

פקידה לבנונית בשלטון המוניציפאלי של אזור צור אמרה לסוכנות הידיעות הטורקית: "אנחנו נמצאים בפתח של שנת לימודים חדשה ועדיין קולטים עקורים במחוז שמכיל את המספר הגדול ביותר שלהם. מספר העקורים במחוז הגיע ל-28 אלף (7000 משפחות). נכון להיום, רשמנו רק 1600 תלמידים בשיתוף פעולה עם משרד החינוך וארגון יוניסף".

מוחסן עקיל, אחת המפונות מאזור צור, סיפרה: "נעקרנו בתחילת שנת הלימודים הקודמת והלכנו לאזור צור עם עוד 80 סטודנטים מהכפר אל-ג'בין שליד הגבול. האזורים שבהם לא יפתחו את בתי הספר אם תימשך המלחמה משתרעים מאזור א-נאקורה בדרום-מערב ועד הכפר ראמיה בדרום. רוב התושבים שם התפנו לצור".

בלבנון מאיימים

בתוך כך, יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי שלל את התרחיש של פלישה קרקעית ישראלית ללבנון למרות האיומים החוזרים ונישנים בנושא. בראיון לעיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה", אמר ברי כי ישראל "יודעת שתשלם מחיר כבד אם תנסה להתקדם בשטח".

מספר העקורים במחוז הגיע ל-28 אלף, צילום: אי.פי.אי

עוד טען ברי, שמנהיג את מפלגת אמל השיעית ומקורב לחיזבאללה: "הטיל התימני שעבר 2,040 קילומטרים צריך לגרום לנתניהו לבחון את חישוביו היטב לפני שהוא מחליט לצאת להרפתקה כלשהי מול לבנון. אם לרקטה אחת מתימן היתה השפעה על ישראל, אז מה יקרה אם הרקטות יזרמו אליה מסביב?"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר