אחרי חצי שנה: הפגישה של בכיר חיזבאללה עם סגן ראש המודיעין הגרמני | זה מה שידוע

השניים נפגשו שוב חצי שנה אחרי הפגישה הראשונה, כך דיווח הבוקר העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" • המקורות ציינו כי הבכיר הגרמני לא נשא מסרים מאיימים כלשהם, אלא עסק בדרכים להימנע ממלחמה כוללת • התגובה לא היתה שונה מהעמדה הרשמית של ארגון הטרור כי כל דיון בהפסקת אש בדרום לבנון קשורה בהפסקת אש בעזה

סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם (ארכיון). צילום: רויטרס

חצי שנה אחרי הפגישה הראשונה בין סגן ראש המודיעין הגרמני דיאל וסגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם, השניים נפגשו שוב בביירות, כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר".

הפגישה התקיימה ביום שבת האחרון והצוות הגרמני עזב בבוקר יום ראשון לברלין עם בכירים לבנונים נוספים.

תיעוד: מחבלי חיזבאללה זוהו נכנסים למבנה צבאי של הארגון - והותקפו // דובר צה"ל

על פי הדיווחים, הצדדים לא התייחסו לפגישה או אישרו אותה, אך אחרי פורסם כי מטוס ששימש את המודיעין הגרמני נחת ביום שבת בנמל התעופה בביירות.

מקורות מסרו ל"אל-אחבאר" כי האווירה בפגישה היתה חיובית. במהלך הדיון הוצגו לצדדים עמדות לגבי האירועים באזור והמלחמה בעזה והחזית הלבנונית.

עשן מעל מטולה אחרי תקיפה של חיזבאללה (ארכיו), צילום: אי.פי.אי

המקורות ציינו כי הבכיר הגרמני לא נשא מסרים מאיימים כלשהם כמו שליחים אחרים מהמערב או יוזמה כלשהי. לדבריהם הוא הגיע כדי להשלים את הדיון בפגישה הקודמת שקיים עם סגן מזכ"ל חיזבאללה.

על פי הדיווח בעיתון הלבנוני, סגן ראש המודיעין הגרמני עסק בדרכים להימנע ממלחמה כוללת בלבנון. הגרמנים אמרו כי ישראל מעוניינת להחזיר את התושבים לצפון ומאיימת במלחמה כוללת כדי להשיג את המטרה הזאת. הם העבירו מסר שכל טעות בלתי מכוונת יכולה להוביל להתפרצות של עימות כולל ושאלו מה אפשר לעשות כדי להימנע מכך.

התגובה של קאסם לא היתה שונה מהעמדה הרשמית של חיזבאללה. הוא הדגיש שוב כי כל דיון בהפסקת אש בדרום לבנון קשורה בהפסקת אש בעזה. לדבריו אם מדינות המערב חוששות מהתפרצות של מלחמה גדולה אז עליהן להפעיל לחץ על ישראל לעצור את המלחמה בעזה ואז "יהיה אפשר לדבר על חזית התמיכה בדרום לבנון".

עמדת תצפית של חיזבאללה בצפון, צילום: אייל מרגולין/ג׳יני

על פי המקורות קאסם הדגיש בפני השליח הגרמני כי ההפחדה של ישראל לגבי מלחמה כוללת משפיעה על חיזבאללה והיא מוכנה.

עוד דווח כי קאסם שאל את השליח לגבי האזרחים הלבנונים שנעצרו בגרמניה באשמת השתייכות לחיזבאללה. הבכיר הדגיש בפניו כי הנושא נמצא בחזקת מערכת המשפט הגרמנית ולא בידי המודיעין הגרמני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר