"מבחן ראשון לתוכנית החדשה": מאחורי ההסלמה של חיזבאללה במלחמה בצפון

עורך העיתון "אל-אח'באר", המקורב לנסראללה, כתב על המטרות של ארגוני הטרור • "לחיזבאללה יש עשרות יעדים לתקיפה - השאיפה היא להביא את ישראל להסכם שבו תשלם מחירים גבוהים יותר" • לדבריו, "החות'ים עומדים להוציא לפועל שלב חדש בתקיפות הימיות"

חמושי חיזבאללה בלבנון (ארכיון). צילום: אי.אף.פי

איברהים אל-אמין, עורך העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב לחיזבאללה, כתב היום (שבת) כי ארגוני הטרור פועלים על בסיס ההנחה שמדובר במלחמת התשה ארוכה, ושואפים להגיע להסכם עם ישראל, שיאלץ אותה "לשלם מחירים גבוהים יותר ממה שהיתה מוכנה לשלם קודם".

גלנט בפיקוד הצפון: "חיסלנו מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון, התקופה הקרובה תהיה מכריעה" (ארכיון) // אלעד מלכה

אל-אמין כתב כי יש תיאום גבוה בין ארגוני הטרור הפלשתיניים, ובין ארגוני הטרור הפרו-איראניים במזרח התיכון, כשהמטרה היא להביא להתשת ישראל ובעלות בריתה. לדבריו, ברצועת עזה חמאס והג'יהאד האסלאמי התארגנו מחדש בכל הצירים והתרחקו מדפוסי לחימה קודמים, שהתבססו בין היתר על "היררכיה". הוא אף טען כי "הוכנסו לשימוש נשק ארטילרי ורקטות קצרות טווח", שאפשרו להם לשבש את תפקוד הכוחות הישראליים.

העורך הראשי, המקורב מאוד לנסראללה, כתב כי חיזבאללה גם החליט על מלחמת התשה, אך "בקצב שונה". הוא ציין שבחיזבאללה ארגנו את תנועת הכוחות שלהם בחזית והכניסו אמצעי לחימה חדשים, לרבות רקטות מסוג שונה וכטב"מים תוקפים. "מה שקרה בשבועיים האחרונים היה מבחן ראשון לתוכנית החדשה. לחיזבאללה יש רשימה שכוללת עשרות מטרות רגישות ומעודכנות", כתב אל-אמין במאמרו.

עמדת תצפית של חיזבאללה בצפון, צילום: אייל מרגולין/ג׳יני

לטענתו, קצב התקיפות של חיזבאללה אילץ את ישראל: "להיות זהירה יותר בתקיפת אזרחים והטיל עונש על שריפה מכוונת של יערות בלבנון". הוא גם כתב שמנקודת המבט של חיזבאללה – הישראלים בצפון מבינים שהחיים בביתם תלויים בהחלטות צה"ל.

כמו כן, אל-אמין גילה כי המיליציה הפרו-איראנית של החות'ים בתימן, עומדת להוציא לפועל שלב חדש בתקיפות הימיות שלה. לדבריו, "התוכנית כוללת החלטה לפגוע בכל ספינה בעלת קשר לישראל. החות'ים הבהירו לכל חברות הספנות המפליגות בעולם שכל ספינה ללא קשר ללאום בעליה או לדגל שלה - תישאר בטוחה כל עוד אין לה קשר לישראל".

חיילים חות'ים ודגל תימן, צילום: איי.פי

בתוך כך, מקור מסר ל"אל-אחבאר" כי השליח האמריקני למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, עדכן את הגורמים הרלוונטיים בלבנון לפני כמה ימים כי הוא לא יבקר בקרוב במדינה. לפי הדיווח, הוכשטיין אמר לבני שיחו כי אין אפשרות לדון בשום דבר - במיוחד אחרי ההתפתחויות האחרונות בעזה, שהחזירו את הדברים לנקודת ההתחלה.

השליח האמריקני למזרח התיכון עמוס הוכשטיין (ארכיון), צילום: רויטרס

עוד צוין בדיווח כי הוכשטיין דיבר בצורה ברורה על "נסיגה בקול התומך בהודנה (הפסקת אש) לעומת עליית הקול התומך במלחמה שייתכן ותימשך תקופה ארוכה ללא אופק לסיומה. מאז שחיזבאללה הכריע שלא תהיה הפסקת אש בלבנון לפני עזה - התיק הלבנוני הונח בצד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר