פעילים מצריים: "חמאס הוא כמו דאעש - ופועל בשירות איראן"

שלושה שבועות לאחר פרוץ המלחמה נגד שלטון הטרור בעזה, גולה מצרי מזהיר: "חמאס זוכה לאהדה" • חוקר מצרי: "המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר כמעט הרסה את התקווה לנורמליזציה עם סעודיה"

מחבלי חמאס בעזה. צילום: Getty Images

על רקע המלחמה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, גולה מצרי אומר ל"ישראל היום" כי חמאס הוא עותק זהה לדאעש, אך הוא מסוכן יותר בגלל 'האהדה שהוא זוכה לה'".

תיעוד מתקיפות משותפות של כוחות היבשה וחיל האוויר ברצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

בה בעת, פעילים מצרים פרסמו פוסט בעברית בעקבות המלחמה היוצא נגד מנהיגי ערב: "כמעט חודש חלף מאז תחילת המלחמה בעזה. מול עינינו חוזרת רצועת עזה לתקופת האבן. למרות שפיכות הדמים והתנאים הקטסטרופליים בכל המובנים, לא נמצא ולו מנהיג ערבי אחד שיצא ביוזמה הגיונית להפסקת מה שקורה! אף מנהיג ערבי לא קרא לחמאס להכריז על כניעה. אף מנהיג ערבי לא דרש מחמאס למסור את הנשק שברשותו ואת מפת המנהרות שלו כדי למנוע עוד שפיכות דמים".

יצוין כי מפרוץ המלחמה, נשיא מצרים התמקד בעיקר בהתנגדות שלו למעבר עזתים לצפון סיני, באומרו כי אסור ש"הסוגיה הפלשתינית תחוסל ותבוא על חשבון עמי האזור". א-סיסי קרא להפסקת אש מיידית וטען כי ישראל "חרגה" בתגובה הצבאית שלה מהגנה עצמית.

נשיא מצרים א-סיסי, צילום: אי.אף.פי

יתר על כן, הפעילים המצרים ציינו כי "בנרטיב הערבי הקולקטיבי נעדר האשם העיקרי. פשעי הטרור שביצעו המיליציות של חמאס ב-7 באוקטובר פשוט לא מוזכרים". הם גם פנו לישראל והדגישו כי "רצועת עזה אינה כולה חמאס. חמאס הקים בעזה שלטון של ברזל ואש. זהו שלטון בעל אופי תיאוקרטי מובהק. אנו מזכירים את ההפגנות של תושבי עזה ב-2019 בסיסמה 'בידנא נעיש' (אנחנו רוצים לחיות), מה שמראה שגם תושבי עזה סובלים מחמאס.

"חשוב לדעת להבחין היטב בין אזרחים בעזה לאנשי מיליציה המזוהים עם חמאס, וזאת כדי שאנשים חפים מפשע לא יצטרכו לשלם את מחיר של פשעי חמאס. חמאס פועל בשירות איראן. אצל חמאס אין שום התחשבות בתושבים, בהם הוא רואה חומר גלם להשגת המטרות והאג'נדה האיראנית המורעלת באזור. אנו מקווים שזו תהיה המלחמה האחרונה וכי אחריה יבוא שלום של עמים שיתבסס על צדק ושוויון".

מאז פרצה המלחמה, במצרים פרצו הפגנות גדולות שבהם המונים יצאו נגד ישראל וקראו לנסראללה בלבנון לשגר טילים לעבר תל אביב. עוד קודם לכן, נרצחו שני תיירים ישראלים באלכסנדריה על ידי שוטר מצרי, שנעצר על ידי מנגנוני הביטחון. עם זאת, יש גם קולות אחרים. היסם חסנין, חוקר מצרי בקרן להגנת הדמוקרטיות (FDD), כתב במאמר ל"ניו יורק פוסט" על מותו של יו"ר מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, שנרצח בטבח ה-7 באוקטובר.

רחובות עזה לאחר תקיפות חיל האוויר, צילום: אי.פי

"את אופיר הכרתי לפני שנה כשביקרתי בישראל", כתב החוקר המצרי, "אופיר - יו"ר מועצת שער הנגב - שיתף אותי בחזונו לשיפור החיים בקהילה שלו על ידי סיוע לפלשתינים בעזה השכנה לקבל אישורי עבודה בחקלאות ובאזור תעשייה חדשה בקיבוץ שלו - כפר עזה - ובכל האזור. 'זה טוב לשלום בין אנשים', אני זוכר אותו אומר. רוצחיו הורעלו על ידי האינדוקטרינציה הרצחנית של חמאס, שמציגה את הישראלים כהתגלמות הרוע - איך הם עוד יכלו לבצע את המתקפה המתועבת הזו?.

"לפני חודש, כשיותר ויותר עזתים עבדו בישראל וסעודיה היתה בדרך לנורמליזציה - נראה היה שהמזרח התיכון עומד על סף של שחר חדש של שלום. המתקפה של חמאס כמעט הרסה את התקווה הזאת. אני עדיין שותף לחלום של אופיר ליבשטיין, שקשר בין אנשים הוא הצעד הראשון לקראת שלום אמיתי במזרח התיכון, ואני מתפלל שחבריי שוחרי השלום לא יוותר על המאבק הזה. אנחנו לא יכולים לתת לחמאס להרוג את השלום", אמר החוקר המצרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר