"יש חשש שהם יבצעו פיגועים בעתיד": 300 בני משפחה מעזה התומכים בגלוי בחמאס השתקעו בברלין

מאות מבני משפחת ברבח, פלשתינים מחאן יונס, התאחדו בשנה האחרונה עם קרובי משפחה שלהם אשר מתגוררים בעיר ברלין • חלקם הפכו למפגינים הבולטים ביותר בהפגנות נגד ישראל בעיר ונעצרו על ידי המשטרה המקומית בגין התפרעות והפרת סדר ציבורי • קצין ברשויות הביטחון אמר ל"בילד": "הם חסרי עכבות לחלוטין, אלימים, חריגים ובעלי בעיות פסיכולוגיות"

הפגנת תומכי חמאס בברלין, גרמניה (ארכיון). צילום: איי.פי

תחקיר של ה'בילד' הגרמני חושף כי פלשתינים רבים אשר התגוררו בעיר חאן יונס שברצועת עזה ומשתייכים למשפחת ברבח עזבו בשנה האחרונה את עזה והתאחדו עם קרובי משפחה שלהם אשר מתגוררים בעיר ברלין. כעת ישנם מעל ל - 300 מבני משפחת ברבח המתגוררים בעיר ברלין.

מפגינים פרו-פלשתינים מתעמתים עם שוטרים באוניברסיטת הומבולדט בברלין (23.05.24) // רויטרס

חלק מאותם תושבים שהגיעו בשנה האחרונה לגרמניה הפכו למפגינים הבולטים ביותר בהפגנות נגד ישראל בברלין ונעצרו על ידי המשטרה המקומית בגין התפרעות והפרת סדר ציבורי, כמה מהם נעצרו כבר עשרות פעמים.

התחקיר מציג ארבעה צעירים בולטים המשתייכים למשפחת ברבח ואשר הגיעו לאחרונה מרצועת עזה, אחד מהם קטין. לפי התחקיר, הם "משבחים את מחבלי חמאס, תוקפים פוליטיקאים, עיתונאים ושוטרים מקומיים, ומתבטאים נגד גרמניה ברשתות החברתיות". עוד לא ברור כיצד מצליחים בני משפחת ברבח להביא את בני משפחתם מחאן יונס לגרמניה ולארגן עבורם אשרות שהיה, אולם ידוע כי חלק מהם רשומים ככאלה המתגוררים במעונות פליטים בעיר, למרות שלמעשה הם מתגוררים אצל בני משפחתם בשכונות כגון 'נויקלן' ו – 'קרויצברג'.

מהומות בנויקלן, ברלין (ארכיון), צילום: אי.פי

"כמה מבני משפחה הצעירים שחוו את המלחמה הם בין 20 המפגינים הקיצוניים ביותר בברלין", אמר ל'בילד' קצין ברשויות הביטחון בברלין, "הם חסרי עכבות לחלוטין, אלימים, חריגים ובעלי בעיות פסיכולוגיות". אותו גורם הסביר כי "יש חשש שהם יבצעו פיגועים בעתיד" וציין כי על רשויות הביטחון הגרמניות לשתף מידע ופעולה ביניהן כדי לתת מענה לבעיה.

בין הצעירים ששמותיהם צוינו, ניתן למצוא את מוחמד ברבח (16) אשר כמעט ואינו מדבר גרמנית. הוא מתגורר רשמית במעון לפליטים ברלין והגיע לגרמניה מעזה ללא הוריו. שם החשבון שלו באינסטגרם מסתיים ב"עזה" ו-"7.10". הנער מוכר בזכות החך השסוע שלו והוא נעצר יותר מ-50 פעמים. דמות אחרת היא חלמי ברבך (18). גם הוא מתגורר באופן רשמי במעונות פליטים בברלין בשכונת נויקלן. חלמי משתף באופן תדיר תעמולה של חמאס באינסטגרם ומציג את עצמו עם תמונות של מנהיג חמאס לשעבר איסמעיל הנייה. ב-12 בספטמבר נטען שהוא לכאורה זרק מעמד למיקרופון על סנאטור התרבות בברלין, ג'ו צ'יאלו (54, CDU), ופגע באישה שנפצעה. כתוצאה מכך הוא נחקר במשטרה בגין חבלה חמורה.

המשטרה עוצרת מפגין פרו-פלשתיני ב'אוניברסיטה החופשית בברלין' (ארכיון), צילום: רויטרס

צעיר נוסף שבולט במחאה שלו, המגיע גם הוא מרצועת עזה, הוא פארס ברבך. הוא התפרסם בעקבות היותו פעיל 'בולט' בהפגנות ונמצא במעקב של שוטרים בהפגנות נגד ישראל. לאחרונה גם צולם כשהוא לובש סווטשרט שחור המאדיר את מחבל חמאס 'אבו עוביידה'. פארס נעצר על ידי ארבעה שוטרים במהלך הפגנה נגד ישראל, אך שוחרר ממעצר לאחר כ-20 שעות.

בן משפחה נוסף הוא האשים ברבח (18). לדברי המשטרה, הוא גם חלק מהתומכים הקיצוניים בחמאס. הוא מציף את חשבון האינסטגרם שלו בתוכן תומך טרור עם תמונות וסרטונים אשר מהללים את לוחמי חמאס, מציגים חיילים ישראלים מתים ומציפים הסתה אנטישמית קשה ביותר. בנוסף, בתמונה מאפריל 2021, הוא מצטלם עם רובה סער בידו השמאלית. הוא השתמש בתמונה זו כתמונת הפרופיל שלו ברשתות החברתיות במשך זמן רב.

תושבים פלשתינים בחאן יונס (ארכיון), צילום: רויטרס

חמה ברבח אבו אל-חלבה הוא בן משפחה נוסף, שעדיין מתגורר בחאן יונס. הוא מוכר מאוד ברצועת עזה ויש לו יותר מ-1.1 מיליון מנויים ב-TikTok. חמה מפורסם בסרטונים שלו שהוא מחלק כסף ומזון לעזתים בעזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר