הפרלמנט האירופי: מחווה יוצאת דופן בתמיכה בישראל

נשיאת בית המחוקקים של האיחוד הובילה טקס לזכר נרצחי 7 באוקטובר והמחוקקים מחאו כפיים לנציגי משפחות החטופים בקהל • "אין דבר שיכול להצדיק את הרצח ההמוני, אונס, חטיפות ועינויים שהתרחשו לפני שנה", אמרה רוברטה מצולה

דקה דומייה לזכר נרצחי 7 באוקטובר בפרלמנט האירופי. צילום: איי.פי

רוברטה מצולה, נשיאת הפרלמנט האירופי, ומאות חברי פרלמנט ממגוון סיעות הבית, נעמדו אתמול לדקת דומיה לזכר הנרצחים בשבת השחורה וכיבדו את משפחות החטופים שהגיעו לבקר בפרלמנט האירופי במחיאות כפיים למשך שניות ארוכות.

מדובר במחווה יוצאת דופן של הפרלמנט האירופי המצטרפת גם לדברי התמיכה בישראל שהשמיעה אתמול נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר-ליין, שגם ביקרה אתמול באירוע זיכרון בבית הכנסת הגדול בבריסל.



"אנחנו מציינים שנה למתקפת הטרור של חמאס בישראל ואין דבר שיכול להצדיק את הרצח ההמוני, אונס, חטיפות ועינויים שהתרחשו לפני שנה. אנשים נרצחו בקיבוצים, צעירים בפסטיבל מוזיקה עברו התעללות ונרצחו ונחטפו בזמן שרקדו, בני ערובה כולל ילדים וניצולי שואה נתלשו מביתם. שנה אחרי רק מעטים מבני הערובה חזרו לאהובים שלהם", אמרה נשיאת הפרלמנט רוברטה מצולה.

נשיאת הפרלמנט ציינה בנאומה כי מספר משפחות חטופים נמצאות כעת ביציע המוזמנים של הפרלמנט האירופי, דבר שגרר עמידה של מאות מחברי הפרלמנט שמחאו כפיים במשך שניות ארוכות, "תודה שבאתם, תודה על האומץ, תודה שאתם הקול של החטופים, הפרלמנט האירופי ימשיך לעשות ככל האפשר כדי להביא אותם הביתה חזרה", הוסיפה מצולה. בהמשך קראה נשיאת הפרלמנט לשחרור מיידי של החטופים, להפסקת אש, ולחתירה לשלום שיביא יציבות למזרח התיכון.

היום יקיים הפרלמנט האירופי אירוע נוסף בעיר שטרסבורג לציון 7 באוקטובר ושחרור החטופים, ״בימים האחרונים אנחנו עורכים לא מעט אירועים לציון הטבח ב 7.10. היעד שלנו להזכיר לכולם איך ולמה התחילה המלחמה וכמובן שיש עדיין 101 חטופים, שללא חזרתם המידית המלחמה לא תסתיים. באירועים משתתפים משפחות של חטופים וקורבנות", אומר חיים רגב, שגריר ישראל לאיחוד האירופי, "ההתייצבות המרשימה של ראשי האיחוד האירופי בהובלת נשיאת האיחוד אורסולה פון דר ליין, ונשיאת הפרלמנט רוברטה מצולה מוכיחה שיש לנו לא מעט ידידים באירופה שלא מהססים לעמוד לצידנו״

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר