גרמניה: חילופי אש סמוך לקונסוליה הישראלית במינכן

כוחות אדירים של משטרה הגיעו לאזור הנציגות הישראלית במרכז העיר לאחר שגבר חמוש פתח באש במקום • היורה ככל הנראה נפגע מירי כוחות הביטחון

החשוד בירי סמוך לקונסוליה הישראלית במינכן. צילום: ללא

אירוע ירי התרחש מול בניין הקונסוליה הישראלית בעיר מינכן, העיר השלישית בגודלה בגרמניה ובירת מדינת בוואריה. הרקע לאירוע טרם התברר. על פי דיווחים מכלי התקשורת בגרמניה, השוטרים פתחו  באש לעבר גבר חשוד שנפגע מהירי.



בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה החשוד בירי לכאורה כשהוא אוחז ברובה ארוך קנה אליו מחובר כידון. החשוד נראה רץ אך לא תועד כשהוא יורה בנשקו. 

על פי דיווחים בעיתון הגרמני "דר שפיגל" האירוע התרחש לא רחוק מהקונסוליה הישראלית והבניין ההיסטורי בו שכן מטה הרישום והתיעוד של המפלגה הנאצית, שכיום משמש כמוזיאון. עוד דיווח העיתון כי "מבצע משטרתי גדול" מתרחש באזור וכי הוא חסום וסגור כולו לתנועה. 

גולשים ברשתות החברתיות דיווחו על נוכחות אדירה של המשטרה באזור, עם מסוקים ורחפנים. לא ידוע בשלב זה על נפגעים או נזק. מסרטונים שעלו לרשתות החברתיות נשמעים קולות ירי רבים ותכופים ונראות שיירות של כלי רכב משטרתיים בזירת האירוע. 

שוטר בזירת אירוע הירי במינכן, צילום: איי.]י

מהקונסוליה נמסר: "אירוע ירי בקרבת הקונסוליה הכללית של ישראל במינכן. הקונסוליה סגורה היום בשל טקס זכרון לטבח ספורטאי מינכן, ואיש מצוות הקונסוליה לא נפגע באירוע. היורה נוטרל ע״י כוחות הבטחון הגרמניים והאירוע בטיפולם". עוד דווח כי הוחלט לבטל את אחד מטקסי הזיכרון לזכר נרצחי הפיגועים באולימפאידה במינכן שאמור היה להתקיים היום בעיר. 

שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, כתב על האירוע: "ביום המתקפה על משלחת ישראל באולימפיאדת מינכן, שוב התרחש ירי במינכן. בשנת 1972 11 אתלטים ישראלים ושוטרים גרמנים נרצחו. היום, שוטרים אמיצים עצרו את התוקף ומנעו את הנורא מכל". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר