לא ידוע עדיין מה גרם להתרסקות האיירבוס A-320 של ג'רמנווינגס, חברת בת של חברת הדגל הגרמנית, לופטהאנזה, באלפים הצרפתיים. אבל מה שמייחד את התאונה הזאת, זו העובדה שזו היתה התרסקות בתנאים אידאליים; בפרפראזה על הסערה המושלמת, שבה מתאחדים כל איתני הטבע לסופה אחת, גם כאן היו תנאי הפתיחה של הטיסה הזאת, שסימנה 4U9525, אידאליים.
חברת הלואו-קוסט ג'רמנווינגס נהנית מגיליון ציונים בטיחותי מעולה; אין בעברה תאונות קטלניות. כחברת בת של לופטהנזה היא מתוחזקת לפי אותם כללים, והקבוצה נחשבת לאחת הבטוחות בעולם. האיירבוס A-320 נהנה גם הוא מרקורד בטיחותי מצוין. כ-3,500 מטוסים מהדגם הזה, התשובה של אירבוס ל-737 של בואינג, ביצעו עד היום כ-85 מיליון טיסות בעולם.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
רק 12, כולל הטיסה הזו, הסתיימו באסון. תנאי מזג האוויר היו נאים, המסלול מוכר וידוע, מברצלונה לדיסלדורף. לכאורה – אין שום סיבה בעולם, שהטיסה הזאת לא תנחת בשלום.
המטוס צלל בתוך 8 דקות
מוקדם לדעת מה קרה. אבל, יש כמה פיסות מידע, שיכולות להצביע על כיוון. המטוס החל לצלול דקה אחת לאחר שהגיע לגובה השיוט שלו, והוא צלל בתוך 8 דקות מגובה של כ-35,000 רגל (כ-10 קילומטרים) לגובה של כ-6,000 רגל (כ-2.5 קילומטרים), עת נעלם ממסכי המכ"ם. זהו גובה בלתי סביר לטיסה מעל האלפים, ופסגות ההרים ממש מגרדות בגובה הזה את בטן המטוס.
הכתבה הכי נקראת היום באתר: הגיעו לחקור גבעה - ומצאו תגלית מצמררת
ב-8 דקות אלו לא קיימו הטייסים קשר עם מגדלי הפיקוח. ייתכן שחיפשו מסלול לנחיתת חירום ולא הספיקו. רוב התאונות האוויריות הן תוצאה של טעויות אנוש; מיעוטן – בשל תקלות טכניות ומיעוט מבוטל נגרמות בשל חבלה. התשובה טמונה בקופסאות השחורות של המטוס, כשיימצאו.
יעלון: "ישראל לא מרגלת אחרי ארה"ב"